MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowe Renault Rafale

Nazwa Rafale kojarzy się z wiatrem. Budzi aeronautyczne skojarzenia, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii marki Renault. Przypomina o rekordach Caudron Renault Rafale, który w 1934 roku osiągnął prędkość 445 km/h. Nowe Renault Rafale jest pierwszym samochodem w całości zaprojektowanym zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki, wprowadzonym przez Gillesa Vidala po objęciu kierownictwa działu designu Renault. Otwiera nową erę w designie Renault, w której awangardowe modele mogą pozostać atrakcyjne przez cały cykl życia.

Renault Rafale

Nowe Renault Rafale to także dziecko swojej ery. Również dzięki zaawansowanej łączności, napędowi E-Tech full hybrid o mocy 200 KM o wysokich osiągach i wydajności. A także dzięki zastosowaniu materiałów pochodzących z recyklingu.

Nowy model stworzony, by zapewnić jeszcze bardziej intensywną przyjemność z jazdy, będzie stale rozwijany. Przyszłe nowości technologiczne, w tym wprowadzenie nowego silnika E-Tech 4×4 300 KM, zapewnią mu także mocną pozycję.

Renault Rafale

Renault skupia się na zapewnieniu optymalnej przyjemności z jazdy, która jednak nie jest egoistyczna. Można ją dzielić z pasażerami w samochodzie, który zapewnia możliwość korzystania z pełni życia. Przyjemność prowadzenia jest priorytetowa, ale nie kosztem pasażerów, którzy są dopieszczeni, jeśli chodzi o ilość miejsca i wyposażenie. Nowe Renault Rafale to atrakcyjny SUV o linii coupe, dynamicznym designie i zachowaniu, który umożliwia dzielenie się intensywnym doświadczeniem z jazdy z przyjaciółmi lub dziećmi.

Nowe Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 KM zostanie wprowadzone do sprzedaży na wiosnę 2024 roku.

Renault Rafale
Prestiżowy SUV coupe

Lekko podwyższone nadwozie typu fastback w połączeniu z elementami ochronnymi nadwozia w błyszczącym czarnym kolorze plasują Nowe Renault Rafale w segmencie SUV-ów coupe. Samochód wyróżnia się dynamiczną, sportową sylwetką. Długa, pozioma maska nieodparcie kojarzy się z mocą i jest muskularnym zwieńczeniem przodu auta, podkreślonego nowym kształtem osłony chłodnicy i nową sygnaturą świetlną, wprowadzoną po raz pierwszy w Nowym Clio.

Nowe Renault Rafale, mierzące 4,71 m długości i 1,86 m szerokości, śmiało mieści się w segmencie D, a wysokość 1,61 m plasuje go w samym centrum segmentu sportowych SUV-ów.

Renault Rafale

Dzięki dużemu rozstawowi osi (2,74 m, identycznemu jak w Nowym Espace) Nowe Renault Rafale może poszczycić się wyprofilowaną, idealnie płynną linią dachu, która zapewnia dostateczną ilość miejsca nad głowami pasażerów w drugim rzędzie bez konieczności załamywania jego kształtu przy tylnej szybie. Kąt nachylenia tylnej szyby wynosi 17°, co ma kluczowe znaczenie dla efektywności aerodynamicznej i eliminuje konieczność montażu wycieraczki tylnej szyby, by utrzymać ją w czystości.

Renault Rafale
Układ jezdny – precyzja służąca przyjemności z jazdy

Przyjemność z jazdy, która jest głównym założeniem konstrukcyjnym układu jezdnego Nowego Renault Rafale, została zapewniona przez wielowahaczowe tylne zawieszenie pracujące w zespoleniu z systemem czterech kół skrętnych najnowszej generacji 4CONTROL Advanced. Wielowahaczowe zawieszenie pozwala również na zastosowanie optymalnych ustawień zapewniających trzymanie się drogi bez uszczerbku dla komfortu jazdy. Wpływa też na lepsze tłumienie hałasów pracy układu jezdnego.

System czterech kół skrętnych 4CONTROL Advanced znacząco poprawia zwrotność pojazdu przy niewielkich prędkościach oraz precyzję i dynamikę prowadzenia przy średniej i dużej prędkości. Podczas pokonywania zakrętów z prędkością powyżej 50 km/h minimalny skręt kół tylnych (do
1 stopnia) w tę samą stronę co skręt kół przednich poprawia stabilność samochodu i zmniejsza bezwładność tylnej osi. W przypadku jazdy z niską prędkością koła skręcają w kierunku przeciwnym, i to nawet o 5 stopni, co zapewnia niezrównaną zwrotność, tak ważną zwłaszcza podczas jazdy
w mieście. Średnica nawracania wynosi 10,4 m – wynik godny małego samochodu miejskiego.

Renault Rafale
Napęd

W chwili wprowadzenia do sprzedaży Nowe Renault Rafale będzie oferowane, podobnie jak Nowe Espace, z hybrydową jednostką E-Tech full hybrid. Dysponuje ona mocą systemową 200 KM i zespolono ją z wielotrybową, automatyczną skrzynią ze sprzęgłem kłowym.

Renault Rafale
Mechanika high-tech

Napęd E-Tech full hybrid 200 KM to hybryda szeregowo-równoległa. Składa się z trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l o mocy 130 KM i momencie obrotowym 205 Nm oraz dwóch silników elektrycznych. Już sam silnik benzynowy jest perełką technologiczną. Wykonano go w technologii spalania mieszanki w cyklu Millera z recyrkulacją spalin o niskim ciśnieniu, turbosprężarką o zmiennej geometrii łopat. Nie zapomniano także o budowie podobnej do rozwiązań z silnika wysokoprężnego.

Renault Rafale

Przyjęte rozwiązania zapewniają doskonałą sprawność silnika wynoszącą aż 41%. W części elektrycznej napędu silnik główny rozwija moc 50 kW (70 KM) i moment obrotowy 205 Nm. Zasilanie jednostki z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 2 kWh (400V) zapewnia także możliwość jazdy w trybie wyłącznie napędu elektrycznego. Natomiast pomocniczy silnik elektryczny typu HSG (High-voltage Starter Generator) odpowiada za uruchamianie silnika spalinowego oraz zmianę biegów skrzyni wielotrybowej. HSG dysponuje mocą 25 kW i momentem obrotowym wynoszącym 50 Nm.

Renault Rafale
Wydajny i bez konieczności doładowywania

Dzięki ruszaniu zawsze w trybie elektrycznym i automatycznemu odzyskiwaniu energii podczas hamowania i zwalniania napęd E-Tech full hybrid umożliwia jazdę w trybie elektrycznym przez 80% czasu jazdy po mieście. Zapewnia także obniżenie zużycia paliwa nawet o 40%. Dostarcza przy tym doznań z jazdy typowych dla samochodów elektrycznych bez ograniczeń związanych z koniecznością ładowania. System automatycznego sterowania ładowaniem zapewnia również doładowanie akumulatora trakcyjnego przez jeden z silników. Odbywa się to w zależności od trybu wybranego przez inteligentną skrzynię biegów. Kierowca ma jednak na to wpływ – może wybrać za pomocą łopatek przy kierownicy jeden z czterech poziomów hamowania rekuperacyjnego.

Renault Rafale
Skrzynia wielotrybowa

W Nowym Renault Rafale zastosowano automatyczną wielotrybową skrzynię biegów ze sprzęgłem kłowym, przejętą z Formuły 1. Skrzynia oferuje kombinację przełożeń – dwóch dla głównego silnika elektrycznego i czterech dla silnika spalinowego. Możliwych jest 15 kombinacji z wykorzystaniem różnych silników (elektrycznych i spalinowego). Pozwalają one maksymalnie zwiększyć przyjemność z jazdy, a jednocześnie też redukują zużycie paliwa i emisję CO2.

Renault Rafale

Inteligentna skrzynia wielotrybowa wybiera automatycznie tryb działania jednostki napędowej:

  • w 100% napęd elektryczny,
  • w 100% napęd z silnika spalinowego,
  • dynamiczny napęd hybrydowy (koła napędzane wspólnie przez silnik spalinowy i silnik elektryczny),
  • e-drive (silnik elektryczny napędza koła, a silnik spalinowy doładowuje akumulator)
  • odzyskiwanie energii (silnik elektryczny odzyskuje energię kinetyczną).
Renault Rafale
W przygotowaniu wersja E-Tech plug-in hybrid 4×4 300 KM

Hybrydowa jednostka napędowa Nowego Renault Rafale przejdzie w niedalekiej przyszłości istotną zmianę. Wszystkie jej parametry zostaną zoptymalizowane, by osiągnąć moc 300 KM. Optymalizacje te mają duże znaczenie, lecz przede wszystkim wprowadzone zostaną dwie modyfikacje techniczne. W tylnej osi zostanie także zainstalowany dodatkowy silnik elektryczny, który będzie napędzać bezpośrednio tylne koła. W ten sposób Nowy Rafale stanie się SUV-em coupe z napędem na cztery koła. Następnie zostanie wdrożony napęd hybrydowy doładowywany z gniazdka. Dzięki temu Nowe Renault Rafale będzie mogło pokonywać prawie wszystkie codzienne trasy w trybie napędu elektrycznego z zachowaniem dużego zasięgu. Tak, by móc wyjechać w dalszą trasę ze spokojem i nie tracić nic z przyjemności prowadzenia samochodu.

Renault Rafale

Oprócz napędu na cztery koła skrętne dzięki systemowi  4CONTROL Advanced, Nowy Rafale E-Tech 4×4 300 KM będzie miał również specjalne ustawienia układu jezdnego z inteligentnym systemem sterowania nowej generacji.

Wymiary i masa
  • Długość: 4,71 m
  • Szerokość: 1,86 m
  • Wysokość: 1,61 m
  • Rozstaw osi: 2,74 m
  • Przedni zwis: 942 mm
  • Tylny zwis: 1029 mm
  • Prześwit: 180 mm
  • Masa: od 1653 kg
  • Pojemność bagażnika: 647 litrów
Silniki

E-Tech full hybrid 200 KM

  • Silnik spalinowy: 1.2 l 96 kW (130 KM) i 205 Nm
  • Silniki elektryczne: 50 kW i 205 Nm / 25 kW i 50 Nm
  • Akumulator: 2 kWh – 400 V
  • Skrzynia biegów: skrzynia automatyczna wielotrybowa

E-Tech 4×4 300 KM

Dostępny w późniejszym terminie

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *