MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Najmocniejsze Porsche Cayenne w historii: Turbo E-Hybrid

Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy wariant linii swoich SUV-ów – Cayenne Turbo E-Hybrid. Nowa topowa odmiana o mocy 544 kW (739 KM) wyróżnia się doskonałymi właściwościami jezdnymi w połączeniu z wysoką efektywnością oraz wszechstronnością na co dzień. A nowe Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT jeszcze bardziej skupia się na dynamice jazdy i ma szczególnie atletyczny wygląd.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Porsche kompletuje gamę nowej linii Cayenne po jej udanej premierze na początku 2023 r. Portfolio kompleksowo zaktualizowanej trzeciej generacji tego SUV-a wzbogaca się właśnie o nowy, topowy wariant. Tak jak wcześniej najmocniejsze Cayenne dysponuje hybrydowym napędem typu plug-in. Porsche udoskonaliło technikę następcy Cayenne Turbo S E-Hybrid w wielu obszarach, osiągając znaczne wzrosty. Zwłaszcza w zakresie osiągów oraz zasięgu w trybie elektrycznym. Zmiany te szczególnie korzystnie wpływają na codzienną użyteczność i dynamikę jazdy. Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) uzupełnia zmodyfikowane 4,0-litrowe V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 441 kW (599 KM). Obie jednostki zapewniają maksymalną moc systemową 544 kW (739 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 950 Nm. Osiągi Cayenne Turbo E-Hybrid z nawiązką uzasadniają jego topową pozycję. Nowy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

W porównaniu do poprzednika Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje większy zasięg w trybie elektrycznym w połączeniu z krótszym czasem ładowania. Dzięki pojemności zwiększonej do 25,9 kWh wysokonapięciowy akumulator zainstalowany pod podłogą bagażnika umożliwia przejechanie do 82 km na napędzie elektrycznym. Nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania przy wykorzystaniu odpowiedniej ładowarki ściennej (wallboxa) lub stacji ładowania do mniej niż 2,5 godziny, i to mimo pojemniejszej baterii.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Seryjne zawieszenie pneumatyczne w technice dwukomorowej i dwuzaworowej

Nowe warianty Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Wykorzystuje ono nową technikę dwukomorową i dwuzaworową. Pozwala ona osobno regulować etapy odbicia oraz kompresji, dzięki czemu w równym stopniu zwiększa zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Efekt: jeszcze szersze spektrum ustawień podwozia pomiędzy trybami Comfort oraz Sport Plus. Zawieszenie łączy też pewne prowadzenie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów z maksymalnym tłumieniem przechyłów. Jednocześnie zorientowane jest na komfortową charakterystykę w trakcie niespiesznej jazdy. Standardem w Cayenne Turbo E-Hybrid jest również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z blokadą mechanizmu różnicowego. Opcjonalnie dostępne są układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i skrętna tylna oś.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Design

Topowy charakter Cayenne Turbo E-Hybrid z nadwoziami SUV i Coupé jest także widoczny we wzornictwie obu wariantów. Charakteryzują się one wyrazistą, zarezerwowaną dla odmian Turbo stylistyką przedniego pasa, z powiększonymi wlotami powietrza i zaakcentowanymi błyszczącymi czarnymi prowadnicami powietrza. Nastawioną na sportowe właściwości naturę dodatkowo podkreślają nakładki na nadkola i tylny zderzak lakierowane na kolor nadwozia. Inne wyróżniki Turbo E-Hybrid to dwie podwójne końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz także czerwone zaciski hamulcowe.

Wnętrze

Wewnątrz koncentrację na wyśrubowanych osiągach akcentują aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej i panelach drzwi. Podsufitkę pokrywa materiał Race-Tex. Standardowe wyposażenie obejmuje także podgrzewaną sportową kierownicę GT z przełącznikiem umożliwiającym szybki i bezpośredni wybór żądanego trybu jazdy. Znajdują się w nim także obite skórą sportowe fotele regulowane w 18 kierunkach. Alternatywnie dostępne są również komfortowe siedzenia ze skórzaną tapicerką oraz 14-kierunkową regulacją.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Nowe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid korzysta ze wszystkich nowości wprowadzonych w ramach modernizacji modelu, przeprowadzonej na początku 2023 r. Ich lista obejmuje nowy kokpit z całkowicie cyfrowym zestawem wskaźników w zakrzywionej, wolnostojącej formie, z licznymi możliwościami personalizacji wyświetlanych informacji, a także przeprojektowaną konsolę środkową i opcjonalny ekran dla pasażera. Innowacyjne reflektory LED HD Matrix o wysokiej rozdzielczości – standardowe w nowych wariantach Turbo E-Hybrid – zapewniają większe bezpieczeństwo i komfort podczas jazdy po zmroku.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid
Jeszcze lepsze osiągi: Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT

Zintensyfikowany nacisk na sportowe walory kładzie nowe Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT. Do gamy hybrydowych wersji wprowadza ono wybrane rozwiązania z obszaru wysokich osiągów pochodzące z Cayenne Turbo GT – drogowo-wyczynowej odmiany nieoferowanej już na niektórych rynkach. Pod kątem nowego wariantu zestrojono wszystkie układy podwozia i sterowania, w tym również zawieszenie pneumatyczne. Nadwozie zostało także obniżone o 10 mm. Zastosowanie specyficznych łożysk i związane z tym zwiększone pochylenie kół przedniej osi (-0,58°) – w połączeniu z szerszymi oponami – zapewnia jeszcze bardziej dynamiczne reakcje układu kierowniczego na zakrętach. Poprawia to także wyższą ogólną precyzję prowadzenia i wyraźnie lepszą przyczepność na łukach. Standardem pakietu GT są również wysokowydajne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Dynamiczne właściwości Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé można dodatkowo zwiększyć dzięki wyczynowym oponom Performance dla standardowych 22-calowych obręczy GT Design, układowi PDCC oraz skrętnej tylnej osi.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe

Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT łączy niespotykane właściwości jezdne z wszechstronnością nowego napędu E-Hybrid. Oferuje ono także najszersze spektrum dynamiki i osiągów w całej gamie linii modelowej Cayenne. Z zewnątrz pakiet GT wyróżnia się specyficznym przednim pasem z czarnymi akcentami, czarnymi poszerzeniami nadkoli, karbonowymi bocznymi elementami spojlera dachowego, centralnie umieszczonymi końcówkami tytanowego układu wydechowego z Turbo GT oraz tylnym dyfuzorem z włókna węglowego. Także dach wykonano z lekkiego włókna węglowego. Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe
Dostępność i ceny

Nowe Turbo E-Hybrid to drugi z trzech hybrydowych wariantów linii Cayenne, które Porsche wprowadzi na rynek w 2023 r. Samochody można już zamawiać na niemal wszystkich rynkach sprzedaży. Ceny Cayenne Turbo E-Hybrid rozpoczynają się od 863 tys. PLN. Ceny wersji Coupé zaczynają się od 880 tys. PLN. Dostępność Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT, w cenie od 1,021 mln PLN, jest ograniczona do rynków, gdzie ze względu na lokalne przepisy nie oferuje się już Cayenne Turbo GT. Dotyczy to większości krajów UE, a także Japonii, Hongkongu, Tajwanu oraz także Singapuru.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *