MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowe Renault Captur

Captur to przykład samochodu z segmentu B, który zapewnia pełnię życia. Uniwersalny i doskonały na różne okazje, ma zarazem kompaktowe wymiary nadwozia (4,23 m), przestronne wnętrze oraz modułową budowę, by dostosować się do różnych potrzeb klientów. Jest w swoim żywiole zarówno w mieście, jak i w długiej podróży w nieznane. Wysoko umieszczony fotel kierowcy, tak ceniony przez użytkowników, zapewnia łatwe wsiadanie i dobrą widoczność na drogę. Te zalety zadecydowały o błyskawicznym sukcesie handlowym modelu już w momencie wprowadzenia go na rynek 10 lat temu. W ciągu tego czasu sprzedano pod 2 miliony sztuk Renault Captur w 90 krajach na całym świecie. Teraz marka pokazała nowe, odświeżone Renault Captur.

Nowa stylistyka

Nowy Renault Captur jest kolejnym modelem marki zgodnym z jej nową stylistyką, zapoczątkowaną przez Gillesa Vidala, dyrektora designu Renault. Jej wyróżnikiem są napięte linie nadwozia i precyzyjnie dopracowane detale, gra świateł i materii, która współtworzy atrakcyjny, dynamiczny wygląd. Dzięki całkowicie nowemu przodowi Nowe Renault Captur wygląda bardziej prestiżowo.

Nowy model Renault chce utrzymać wiodącą pozycję na rynku miejskich SUV-ów. Stanowią one dziś 50% segmentu B (i 30% całego rynku samochodowego). Jego atutami są: uniwersalny charakter, dwukolorowe nadwozie, przestronne i pomysłowe wnętrze, zaawansowane technologicznie wyposażenie. Ale poza tymi klasycznymi zaletami, które są wpisane w geny Captura, nowy model ma też nowe atuty.

Estetyka nadwozia i wnętrza, zdecydowanie bardziej wyrazista, tworzy w nowej wersji esprit Alpine połączenie elegancji i sportowego charakteru. Nowe tapicerki i ekrany na desce rozdzielczej sprawiają, że wnętrze Nowego Renault Captur jest zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Dostępny w zależności od wersji system multimedialny openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google oferuje zaawansowane technologie Android Automotive 12. Po raz pierwszy są one dostępne w samochodzie z segmentu B. Nowa architektura systemów elektronicznych zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki systemom wspomagania najnowszej generacji. Do systemów tych należą predykcyjny system jazdy w trybie hybrydowym czy też Active Driver Assist, umożliwiający jazdę autonomiczną poziomu 2.

Napęd

W zależności od kraju Nowe Renault Captur może być napędzane jednym z pięciu silników. Wśród nich jest także napęd E-Tech full hybrid o mocy 145 KM, który cieszy się dużym powodzeniem. Wybiera go ponad 41% klientów we Francji. Aby zapewnić większą przyjemność jazdy i bardziej dynamiczne zachowanie na drodze, zmodyfikowano układ jezdny i kalibrację wspomagania układu kierowniczego. Dostępny w zależności od wersji system Extended Grip zapewnia optymalny napęd w każdych warunkach drogowych.

Pełna gama silników

Pod maską Nowego Captura znajdziemy jeden z sześciu silników w trzech wersjach paliwowych:

Benzyna:

  • 3-cylindrowy silnik 1.0 TCe turbo o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km
  • 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 140 KM i momencie obrotowym 260 Nm, z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km
  • 4-cylindrowy silnik 1.3 TCe turbo typu mild hybrid 12 V, o mocy 160 KM i momencie obrotowym 270 Nm, z automatyczną skrzynią biegów typu EDC. Zużycie paliwa: 5,8–5,9 l/100 km

LPG:

  • Silnik 1.0 TCe turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 160 Nm (170 Nm podczas jazdy na LPG), z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 6,0–6,1 l/100 km na benzynie bezołowiowej i 7,7–7,9 l/100 km na LPG.

E-Tech full hybrid:

  • 4-cylindrowy silnik 1,6 o mocy 145 KM i momencie obrotowym 205 Nm, z automatyczną kłową skrzynią biegów. Zużycie paliwa: 4,7–4,9 l/100 km
Nowy Captur już w kwietniu

Nowe Renault Captur jest produkowane w zakładzie w Valladolid, podobnie jak poprzednie generacje. Pojawi się w sprzedaży w Europie już w kwietniu br.

Ponad 10 lat temu marka Renault wyłamała się z kanonów obowiązujących wówczas w segmencie B i zaproponowała model Captur – samochód o nowym DNA, dający pełnię życia. Do realizacji tej wizji przyczynił się maksymalny poziom komfortu: wysoko umieszczony fotel kierowcy oraz przestronne, modułowe wnętrze, które wpasowało się w styl życia i kierowców, i pasażerów. A to wszystko w kompaktowym nadwoziu o długości 4,23 m. Captur odniósł sukces i sprzedał się w liczbie ponad 2 milionów sztuk. Dziś nadal wyróżnia się na tle rynkowej oferty. To samochód, który jest w zgodzie z duchem epoki. Ma wyrazisty design, napęd E-Tech full hybrid, a także system openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google. Jest wyposażony w przydatne technologie, cenione przez klientów. – Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault

Nowy Captur zachowuje zalety, które zapewniły sukces poprzednim generacjom. Jednocześnie ma bardziej wyrazistą stylistykę dzięki nowym, atletycznym i dynamicznym proporcjom nadwozia. Zyskało ono także niepowtarzalny wygląd z całkowicie nowym, poziomym układem przodu o wyrazistych liniach i elementach wskazujących na zaawansowanie technologiczne. – Paula Fabregat, dyrektorka ds. projektów i designu, Renault

Zakład w Valladolid przygotowuje się do produkcji nowego Captura

Od 1953 roku zakład w Valladolid (Hiszpania) wyprodukował 8 mln samochodów. Łącznie z taśm produkcyjnych od 2013 roku, w którym uruchomiono produkcję pierwszej generacji modelu, zjechało 2,2 miliona sztuk Renault Captur. Dziś zakład przygotowuje się do uruchomienia produkcji Nowego Captura i poddawany jest stałej transformacji.

Cyfryzacja procesów produkcyjnych i pojawienie się sztucznej inteligencji pozwoliły także na znaczną redukcję zużycia energii i wody. Kluczowa jest również wysoka jakość. Instalacja kamer przemysłowych i wykorzystanie sztucznej inteligencji zapewniają lepszą identyfikowalność i także zwiększoną reaktywność.

W przypadku Nowego Captura wprowadzono również tzw. Confirmations Runs. Zanim model zostanie wprowadzony do sprzedaży, 70 samochodów pokona łączną trasę miliona kilometrów. Celem jest wprowadzenie usprawnień, aby Nowy Captur reprezentował najwyższy poziom przyjemności jazdy, jakości i niezawodności.

Dane techniczne:
Silniki1.0 TCE 90 1.0 TCE 100 LPG1.3 TCE 140 mild hybrid1.3 TCE 160 EDC mild hybrid E-Tech full hybrid 145
Rodzaj paliwaBenzynaBenzynaBenzynaBenzynaBenzyna
Napęd elektryczny NieNieMH12
Coasting stop 7 km/h
MH12
Coasting stop 20 km/h
HEV
245 V
Pojemność skokowa1,0 / 9991,0 / 9991,3 / 13301,3 / 13301,6 / 1598
Liczba cylindrów33444
Liczba zaworów1212161616
Moment obrotowy [Nm/obr.]160Nm / 2750 obr./minBezołowiowa 160 Nm / 2750 obr./min
LPG 170 Nm / 2000 obr./min
260Nm / 3500 obr./min270 Nm / 1750 obr./min145 Nm / 3200 obr./min w trybie spalinowym/ 250 Nm w trybie spalinowym + elektrycznym
Zasilanie powietrzemTurboTurboTurboTurboWolnossący
CO² g/km WLTP131119130131105
0–100 km/h (s)141310,48,510
Zużycie paliwa (l/100 km)5,8–5,96,0–6,1 l/100 km na benzynie bezołowiowej i 7,7–7,9 l/100 km na LPG5,8–5,95,8–5,94,7–4,9
Wymiary:
WYMIARY (mm) 
Długość całkowita4239
Rozstaw osi2639
Przedni zwis883
Tylny zwis717
Szerokość całkowita ze złożonymi / rozłożonymi lusterkami bocznymi1797 / 2003
Rozstaw kół przednich1562
Rozstaw kół tylnych1547
Wysokość1575
Wysokość pojazdu nieobciążonego z otwartą klapą2044
Wysokość progu bagażnika pojazdu nieobciążonego779
Prześwit pojazdu nieobciążonego /obciążonego169 / 132
Promień na wysokości kolan z maksymalnie wysuniętą do przodu / maksymalnie cofniętą tylną kanapą61 / 221
Szerokość nad przednimi podłokietnikami1396
Szerokość nad tylnymi podłokietnikami1390
Szerokość na wysokości barków z przodu1371
Szerokość na wysokości barków na miejscach tylnych1340
Wysokość od siedziska do dachu w pierwszym rzędzie siedzeń z dachem / bez dachu panoramicznego889 / 879 – 939 / 929
Wysokość od siedziska do dachu w drugim rzędzie siedzeń z dachem / bez dachu panoramicznego849 / 849 – 906 / 908
Szerokość maksymalna otworu bagażnika953
Szerokość wewnętrzna między wnękami kół976
Długość przestrzeni ładunkowej po złożeniu kanapy w drugim rzędzie1571
POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKAWszystkie wersje z wyjątkiem full hybridWersja Full Hybrid
Z maksymalnie wysuniętą do przodu / maksymalnie cofniętą tylną kanapą (+ 132 l) w litrach484 / 616348 / 480
Z maksymalnie przesuniętą do przodu / maksymalnie cofniętą tylną kanapą (+ 114 dm3) w dm3 zgodnie z normą VDA422 / 536326 / 440
Maksymalna pojemność w litrach (do dachu) – po złożeniu wszystkich siedzeń15961458

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *