MotoryzacjaNajważniejszeWydarzenia

Polska premiera marek Omoda i Jaecoo

Znamy już szczegóły oferty nowych na naszym rynku chińskich marek, należących do koncernu Chery International. Dostępne będą trzy modele, choć przedstawiciele koncernu zapewniają, że gama będzie stopniowo uzupełniana o kolejne warianty napędowe.

Omoda 5

Kompaktowy crossover Omoda 5 w wersji spalinowej napędzany jest silnikiem 1.6 T-GDi o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm. Napęd przenoszony jest na przednie koła poprzez siedmiostopniową skrzynię dwusprzęgłową. Tak silnik, jak i skrzynia są własną konstrukcją Chery. Nie podano fabrycznych danych zużycia paliwa, ale według informacji z innych rynków powinno ono mieścić się w przedziale 7 – 7,5 litra na 100 km. Samochód ma 4,37 metra długości, co mieści go w standardzie segmentu C. Ma też sporo wyposażenia w standardzie – dwa ekrany 12,3 cala, kamery 360˚, czy też elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane fotele. Na pokładzie znajdziemy też system audio firmowany przez Sony oraz Android Auto i Apple CarPlay. Co istotne, samochód uzyskał pięć gwiazdek w testach EuroNCAP. Badanie pochodzi wprawdzie z 2022 roku, ale istotne dane nie zmieniły się od tego czasu, a tegoroczny model ma wystarczająco dużo wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, żeby tę notę utrzymać.

Omoda E5

Elektryczna Omoda E5 ma pozwalać na przejechanie 430 kilometrów na jednym ładowaniu. W samochodzie zastosowano baterie litowo-żelazowo-fosforanowe o pojemności 61 kWh. Według danych fabrycznych zużycie prądu wynosić ma 15,5 kWh na 100 km. Maksymalną moc ładowania ograniczono do 80 kW, czyli ładowanie od 30 do 80% pojemności potrwa pół godziny. Samochód może też zasilać zewnętrzne urządzenia z mocą 3,3 kW. Elektryczna Omoda jest nieco dłuższa od spalinowego kuzyna – 4,42 metra.

Jaecoo 7

Z kolei marka Jaecoo oferuje tylko jeden model, kompaktowego SUVa o nazwie Jaecoo 7. Dostępny jest jedynie jako spalinowy, z tym samym silnikiem i skrzynią co Omoda 5. Ma jednak napęd AWD, a przewidywane jest wprowadzenie także wariantu hybrydowego.

Wszystkie samochody objęte będą gwarancją 7 lat lub 150 000 km. Do końca roku 2024 spółka Omoda Auto Poland ma zamiar otworzyć 30 salonów we współpracy z 15 grupami dealerskimi. Będzie też magazyn dystrybucyjny, co w założeniu ma skrócić czas oczekiwania na części.

Ceny?

Podczas polskiej premiery nie ogłoszono jednak najważniejszego, czyli cennika. Według nieoficjalnych informacji jednak Omoda 5 ma kosztować mniej więcej 130 tys. zł, a Jaecoo 7 około 150 tys. Jak jednak naprawdę będzie kształtować się cennik, dowiemy się dopiero w momencie rozpoczęcia sprzedaży, czyli pod koniec lipca. Zainteresowani mogą już jednak poszukać jednego z dealerów i spróbować złożyć zamówienie.

Tekst i zdjęcia: Bartosz Ławski

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *