Nowa Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan – dużo nowości

Dacia odnawia jednocześnie trzy modele z gamy samochodów marki wprowadzając trzecią generację Sandero, Sandero Stepway i Logana w wersji sedan. To budżetowe samochody, które mają według producenta wszystko co niezbędne za rozsądną cenę, co ma odpowiadać prawdziwym potrzebom klientów.

Nowa stylistyka nadwozia

Wyraźnie zaznaczone nadkola nadają Nowemu Sandero wyrazistą osobowość i współtworzą wrażenie solidności. Ogólne proporcje nadwozia nie zmieniły się. Ma stosunkowo niewielkie rozmiary zewnętrzne i więcej miejsca w środku, dzięki czemu jest jeszcze bardziej uniwersalny. Linia nadwozia jest bardziej płynna dzięki pochyleniu przedniej szyby i obniżonemu o 1 cm dachowi z linią uciekającą do tyłu. Prześwit pozostał taki sam, ale dzięki większemu rozstawowi kół, Nowe Sandero wydaje się niższe i bardziej stabilne.

Nowe Sandero Stepway można natychmiast rozpoznać z przodu po masce ‒ bardziej wypukłej, z mocniejszymi przetłoczeniami. Model ma typowe cechy crossovera. Ma większy prześwit, relingi dachowe z logo modelu, szerokie nakładki na nadkola i wzmocnienia w dolnej części drzwi. Do tego dochodzą chromowane logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyraziste listwy nad światłami przeciwmgłowymi. Przedni i tylny zderzak mają osłonę w kolorze metalu. Relingi dachowe dostępne w standardzie w Sandero Stepway można zmienić w bagażnik dachowy.

Również Nowy Logan ma całkowicie nową stylistykę nadwozia. Samochód zyskał bardziej płynną linię dzięki zwiększeniu łącznej długości nadwozia o 3,6 cm, wydłużeniu rozstawu osi i skróceniu tylnego zwisu. Sylwetka samochodu z mocniej pochyloną przednią szybą i obniżonym o 1 cm dachem jest teraz bardziej smukła. Uciekająca linia dachu i nieco mniejsze szyby boczne zapewniają bardziej dynamiczny wygląd nadwozia. Koła wypełniające całe nadkola i bardziej atrakcyjny design niektórych elementów, jak np. klamek drzwi, są takie same jak w Nowym Sandero i Sandero Stepway.

Nowy układ świateł

Z przodu i z tyłu w nowych modelach pojawia się nowy układ świateł w kształcie litery Y. Będzie on od teraz wyróżnikiem samochodów Dacii. Nowe oświetlenie dodaje Nowemu Sandero, Sandero Stepway i Nowemu Loganowi charakteru. Zarówno z przodu, jak i z tyłu światła są połączone poziomą linią, której przedłużenie tworzą diody LED. Ma to optycznie poszerzać nadwozie. Reflektory LED z funkcją automatycznego włączania świateł od teraz będą dostępne w standardzie we wszystkich poziomach wyposażenia.

Modułowe relingi dachowe i szyberdach

Relingi dachowe Sandero Stepway są nie tylko estetyczne, ale i modułowe, choć nie widać tego na pierwszy rzut oka. W ciągu kilku sekund za pomocą klucza umieszczonego w schowku w desce rozdzielczej można je w prosty sposób przestawić i uzyskać solidny bagażnik dachowy o nośności 80 kg – takiej samej jak tradycyjnych relingów. Pomysłowy system to patent Dacii. I wreszcie – po raz pierwszy w historii Dacii – w 2021 roku w Nowym Sandero i Nowym Sandero Stepway pojawi się przeszklony, elektrycznie otwierany dach.

Nowe wnętrze

Pod każdym względem wnętrze to ogromny skok do przodu. Nowa deska rozdzielcza ma zdecydowanie bardziej ergonomiczny kształt i jest pokryta nowymi materiałami wykończeniowymi, które współtworzą nowoczesne i przyjemne wnętrze. Te same materiały zostały wykorzystane na panelach drzwi i tapicerce siedzeń. Również miejsce kierowcy jest bardziej ergonomiczne dzięki nowym siedzeniom z wieloma możliwościami regulacji, a także możliwości regulacji ustawienia kierownicy.

Wszystkie trzy modele są jak zawsze przestronne mimo stosunkowo niewielkich gabarytów, co tradycyjnie było ich mocną stroną. Pomimo zachowania niezmienionych rozmiarów nadwozia Nowe Sandero, Sandero Stepway i Nowy Logan mają jeszcze więcej miejsca w środku i bardziej pojemny bagażnik oraz użyteczne schowki.

Trzy systemy multimedialne

Dacia proponuje również nowy system Media Control do obsługi radia, telefonu i nawigacji bezpośrednio ze smartfona, który można umieścić w specjalnym uchwycie w górnej części tablicy rozdzielczej. To jeszcze jedno pomysłowe rozwiązanie Dacii. Ofertę uzupełniają systemy Media Display i Media Nav wyposażone w specjalny ekran na środkowej konsoli.

W systemie Media Control dzięki nowej, nieodpłatnej aplikacji Dacia Media Control i złączu Bluetooth lub USB rolę zdalnego systemu multimedialnego pełni smartfon. Mocuje się go w specjalnym, pomysłowo zaprojektowanym uchwycie umieszczonym na wprost kierowcy. System zapewnia bezproblemowy dostęp do stacji radiowych, ulubionej muzyki, łączności telefonicznej, komunikatów, aplikacji GPS i wielu innych funkcji, takich jak system poleceń głosowych Siri lub Android. W trosce o  jeszcze bezpieczniejszą jazdę radio można obsługiwać za pomocą przycisków w kierownicy lub przełącznika zespolonego pod kierownicą. Nawet gdy smartfon nie jest połączony z Media Control, nadal istnieje możliwość słuchania radia i odczytu plików za pomocą złącza USB. W skład systemu wchodzą 2 głośniki, jedno złącze Bluetooth i jedno złącze USB. Na umieszczonym między zegarami cyfrowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 3,5” wyświetlane są również informacje radiowe. 

System Media Display obejmuje cztery głośniki i duży, 8-calowy ekran dotykowy umieszczony wysoko na środkowej konsoli. Ekran jest skierowany w stronę kierowcy dla zapewnienia lepszej czytelności i ergonomii. Intuicyjny i przyjazny dla użytkownika interfejs, ze złączem Bluetooth, jest kompatybilny ze stosowanymi w smartfonach systemami operacyjnymi Android Auto i Apple CarPlay. Specjalna zakładka „Samochód” zapewnia dostęp do regulacji ustawień niektórych systemów wspomagania prowadzenia.

W MEDIA NAV system multimedialny jest wzbogacony o pokładową nawigację i bezprzewodowe złącze dla Apple CarPlay i Android Auto. System audio składa się w tym przypadku z sześciu głośników.

Systemy zwiększające bezpieczeństwo

Dzięki modułowej platformie CMF Nowe Sandero, Sandero Stepway i Nowy Logan dysponują wzmocnioną konstrukcją, która zapewnia większe bezpieczeństwo. Dodatkowo w standardzie jest dostępnych sześć poduszek powietrznych. Nowa architektura układów elektronicznych umożliwiła zastosowanie nowych systemów wspomagania kierowcy, w tym AEB (Advanced Emergency Braking System) i funkcji połączeń alarmowych eCall.

Napęd

Dzięki nowej modułowej platformie Nowe Sandero, Sandero Stepway i Nowy Logan mogą zaoferować bardziej efektywne energetycznie silniki, dopracowaną pod względem aerodynamiki linię nadwozia, aerodynamiczny kształt podwozia i niską masę. Dzięki temu w udany sposób łączą dużą przyjemność prowadzenia z obniżoną emisją CO2 i zanieczyszczeń. Gama silników obejmuje wyłącznie jednostki benzynowe, także z nową automatyczną skrzynią biegów CVT i silnikiem dwupaliwowym LPG:

  • SCe 65 (niedostępny w Sandero Stepway): 3-cylindrowy, wolnossący, o pojemności 1,0 l – podstawowy silnik współpracujący z 5-biegową skrzynią mechaniczną,
  • TCe 90: 3-cylindrowy, turbodoładowany, o pojemności 1,0 l, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną lub automatyczną skrzynią typu CVT.
  • TCe 100 LPG: nowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany, dwupaliwowy (benzyna/LPG) silnik o pojemności 1,0 l, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *