ŠKODA FABIA Rally2 evo w wersji 2021

ŠKODA Motorsport modernizuje zwycięską Škodę FABIA Rally2 evo przed sezonem 2021. Ulepszenia techniczne w całym samochodzie mają na celu zapewnienie jego konkurencyjności na odcinkach specjalnych. Nowe komponenty będą dostępne dla klientów od 4 stycznia 2021 r. Czyli przed otwarciem sezonu podczas Rajdu Monte Carlo (21-24 stycznia 2021).

W sportach motorowych obowiązuje praktyczna zasada: stanie w miejscu oznacza cofanie się. W pełni tego świadomi, w ŠKODA Motorsport nie poprzestają na ciągłym ulepszaniu swojej niezwykle udanej ŠKODA FABIA Rally2 evo. ŠKODA Motorsport, gotowa na sezon 2021, wprowadza szereg ulepszeń technicznych. Elementy pakietu dotyczące osiągów na rok 2021 obejmują nowe oprogramowanie silnika turbo o pojemności 1,6 litra, a także przeprojektowany intercooler i kolektor wydechowy. Modyfikacje te nie tylko poprawiają ogólną charakterystykę silnika ŠKODA FABIA Rally2 evo. Zwiększają także jego maksymalną moc o 2 kW do 214 kW, w zależności od paliwa.

Dostępny jest również dłuższy zestaw przełożeń, dzięki temu skrzynia biegów lepiej nadaje się do rajdów z dużą średnią prędkością. Zwiększa on prędkość maksymalną ŠKODY FABIA Rally2 evo ze 187 do 202 km / h. Specjalnie do nawierzchni o niskiej przyczepności ŠKODA Motorsport homologowała także trzeci zestaw ustawień mechanizmu różnicowego (48/70). Może on być używany zarówno na drogach szutrowych, jak i asfaltowych. Nowa specyfikacja amortyzatorów ZF w konfiguracji asfaltowej i szutrowej zapewnia jeszcze lepszą przyczepność i stabilność samochodu na wszystkich typach nawierzchni. ŠKODA Motorsport oferuje również modernizację istniejących amortyzatorów do nowej specyfikacji.

Ponieważ rajdy w rejonach o wysokiej temperaturze w połączeniu z niską prędkością często powodują problemy z parowaniem paliwa, ŠKODA Motorsport opracowała nowy zawór bezpieczeństwa dla przewodów paliwowych. Nowy zawór zapobiega powstawaniu nadmiernego ciśnienia w układzie.

Poprawa niezawodności

Poprawa niezawodności była również głównym tematem w przypadku nowo homologowanych części do ŠKODY FABIA Rally2 evo. Na przykład mocniejsza rama pomocnicza tylnej osi minimalizuje ryzyko uszkodzenia na nierównych drogach. Specjalne urządzenie chłodzące dla tylnych hamulców – oryginalnie homologowane tylko do użytku na asfalcie – może być teraz używane również w konfiguracji szutrowej. Skutecznie chroni układ hamulcowy przed przegrzaniem. System należy zainstalować w połączeniu z wyznaczoną płytą ochronną dla tylnego mechanizmu różnicowego. Ponieważ jest on homologowany jako tak zwana „opcja wariant – VO”, użycie nowego urządzenia chłodzącego nie jest obowiązkowe.

Aby zapewnić jeszcze większą niezawodność, ŠKODA FABIA Rally2 evo 2021 jest wyposażona w nowo rozmieszczone przyciski na kierownicy. Możliwe jest zastosowanie ich aż ośmiu dla różnych funkcji. Są one łatwo dostępne bez odrywania rąk od kierownicy, co ma poprawić komfort kierowcy. A jeśli załoga musi zmienić oponę, przeprojektowane mocowanie podnośnika sprawia, że ​​życie pilota stanie się łatwiejsze.

Nowa wersja dostępna od 4 stycznia 2021

Cała gama ulepszeń technicznych na sezon 2021 będzie również dostępna dla wszystkich nabywców nowej ŠKODY FABIA Rally2 evo. Niektóre w standardzie, inne zaś jako opcje. Nowe komponenty, których homologacja obowiązuje od 1 stycznia 2021 r., dodatkowo poprawiają osiągi samochodu, prowadzenie, niezawodność i bezpieczeństwo. Co istotne, także wydłużają żywotność wybranych części i zapewniają załodze większy komfort na pokładzie.

Dyrektor ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek mówi: „Do tej pory ŠKODA FABIA Rally2 evo świętowała ponad 1.255 zwycięstw w swojej kategorii, przenosząc swoje załogi na 2.948 podium. Dalszy rozwój wersji 2021 roku ma na celu sukcesy naszych klientów na całym świecie. Dokładnie przetestowaliśmy te nowe komponenty z kierowcami Janem Kopeckim, Oliverem Solbergiem, Krisem Meeke, Pontusem Tidemandem, Andreasem Mikkelsenem i Emilem Lindholmem. Jestem przekonany, że modernizacje z 2021 roku zapewniają naszym klientom jeszcze szybszą i bardziej niezawodną ŠKODA FABIA Rally2 evo.

ŠKODA Motorsport sprzedała już klientom 372 sztuki Fabii w wersji rajdowej. 132 zespoły z 65 krajów rywalizują z samochodem klasy Rally2 w mistrzostwach międzynarodowych, regionalnych i krajowych. W Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2020 zespół kliencki ŠKODA Toksport WRT zdobył tytuł producenta / zespołu w kategorii WRC2.

Informacja prasowa

Pozostałe informacje z działu Sport znajdziecie tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *