Nowy Lexus ES

Lexus zaprezentował nowy model ES, dzięki któremu pozycja marki w segmencie ekskluzywnych limuzyn będzie jeszcze mocniejsza. W nowym modelu odświeżono stylistykę oraz wyposażono go w najnowsze technologie. Nowy Lexus ES wejdzie do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.

Nowy Lexus ES

Limuzyna Lexus ES dostarczała przez długie lata niezapomnianych wrażeń zarówno kierowcom, jak i pasażerom dzięki wyjątkowemu poziomowi komfortu, doskonałemu wyciszeniu wnętrza oraz luksusowemu wykończeniu kabiny. Model ES wszedł na rynek w roku 1989 i należy do najważniejszych samochodów w gamie Lexusa. Do dziś Lexus ES znalazł łącznie ponad 2,65 mln nabywców w przeszło 80 krajach.

Nowy Lexus ES

Zgodnie z zasadą „Always On” („Zawsze gotowi”, „Zawsze w uderzeniu”), projektanci i inżynierowie Lexusa nieprzerwanie pracują nad rozwijaniem swoich modeli. Dotyczy to także Lexusa ES, którego nowa wersja została znacząco udoskonalona w porównaniu z modelem zaprezentowanym w 2018 roku klientom z Europy Zachodniej i Środkowej. Ten jakże ważny dla klientów biznesowych samochód jest dostępny w Europie z samoładującym się napędem hybrydowym 4. generacji. Nowy ES cechuje się jeszcze lepszym poziomem wyciszenia i bardziej komfortowym zawieszeniem. Inżynierowie Lexusa uzyskali jeszcze bardzie precyzyjną, płynną koordynację między przyspieszaniem, hamowaniem i kierowaniem w każdej sytuacji.

Nowy Lexus ES

Wyrafinowane technologie Lexusa zastosowano do usprawnienia i usztywnienia elementów tylnego zawieszenia, aby zapewnić wyjątkowy poziom stabilności w takich sytuacjach, jak np. gwałtowna zmiana pasa ruchu przy wysokiej prędkości. Natomiast wersja ES F SPORT została wyposażona w adaptacyjne zawieszenie AVS, wykorzystujące nowe rozwiązania. Dzięki nim możliwe było uzyskanie zarówno komfortu amortyzacji, jak i wyśmienitych reakcji na ruchy kierownicą.

Nowy Lexus ES

Ponadto nowy ES wyposażony został w innowacyjne technologie z zakresu bezpieczeństwa czynnego w najnowszej wersji pakietu Lexus Safety System + 2.5. Zapewniają one użytkownikom auta jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa. Przeprojektowane zostały także światła główne oraz przedni grill, zaś wnętrze otrzymało nową kolorystykę kabiny.

Nowy Lexus ES
Wyciszenie i amortyzacja

„Naszym celem było jeszcze silniejsze podkreślenie jakości modelu ES przez dodanie mu nowych wartości. Poza dalszą poprawą wyciszenia i komfortu amortyzacji, dążyliśmy do uzyskania bezpośrednich reakcji auta na ruchy kierownicą, aby intencje kierowcy były wiernie odwzorowane w zachowaniu samochodu. Jeśli chodzi o stylistykę, zwróciliśmy się w stronę podkreślenia elegancji, którą wyróżnia się Lexus ES. W trakcie tych prac – aby wyprzedzić oczekiwania klientów – zdefiniowaliśmy elementy, które można było poprawić. Mam nadzieję, że prowadząc nowego Lexusa ES, nasi klienci dostrzegą osiągnięcia naszego zespołu projektowego, który pracował zgodnie z zasadą Always On” – powiedział Tetsuya Aoki, główny inżynier Lexus International.

Nowy Lexus ES
Tylne zawieszenie o większej sztywności

W nowej odsłonie modelu w tylnym zawieszeniu zastosowano dwuwarstwowe elementy zwiększające sztywność skrętną w tym obszarze. Dzięki temu charakter pracy układu jezdnego zapewnia wykonywanie poleceń kierowcy zgodnych z jego intencjami na niespotykanym dotąd poziomie. Dzieje się tak nawet w sytuacji gwałtownej zmiany pasa ruchu przy wysokiej prędkości.

Nowy Lexus ES
Lepiej wyczuwalny pedał hamulca, wyższa jakość hamowania

Powierzchnia styku stopy kierowcy z pedałem hamulca została zwiększona poprze zmianę kształtu tego elementu. Zredukowano także wibracje, podnosząc poczucie stabilności podczas naciskania pedału hamulca. W hybrydowej wersji ES 300h poprawiono zakres i poczucie kontroli nad procesem hamowania, zmieniając parametry elektronicznego sterowania układem hamulcowym.

Nowy Lexus ES
System AVS

Nowy element wykonawczy zastosowany w systemie adaptacyjnego zawieszenia AVS w wersji ES F SPORT zwiększa zakres kontroli zaworu przepływu. Teraz jest on w stanie reagować w zakresie minimalnych sił tłumienia. Dzięki temu zapewnia najwyższej jakości komfort amortyzacji przy jednoczesnym poprawieniu reakcji na ruchy kierownicą.

Nowy Lexus ES
Stylistyka łącząca nowoczesność z poprawioną funkcjonalnością

Wygląd nowego ES został unowocześniony dzięki przeprojektowanemu grillowi i nowym światłom głównym. Jeśli chodzi o wnętrze, w ofercie pojawiła się nowa skórzana tapicerka w odcieniu Forest Brown, tapicerka ze sztucznej skóry oraz dwukolorowe siedzenia dla wersji F SPORT. Ponadto niektóre funkcje – jak te wywoływane poprzez nowy ekran multimediów – stały się bardziej przyjazne użytkownikowi.

Nowy Lexus ES
Hybryda czwartej generacji

ES 300h został wyposażony w hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji, odznaczającą się bardzo niskim zużyciem paliwa (ok. 4,7 l /100 km w cyklu mieszanym), minimalną emisją niepożądanych substancji oraz doskonałą reakcja na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o ultrawysokiej sprawności oraz lżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM. Napęd hybrydowy charakteryzuje brak wielu elementów podatnych na zużycie charakterystycznych dla napędów konwencjonalnych m.in.: turbosprężarka, dwumasowe koło zamachowe, sprzęgło, alternator, pasek klinowy. Dodatkowo jazda hybrydą ogranicza zużycie tarczy i klocków hamulcowych oraz opon.

Nowy projekt przedniego grilla

Zachowując charakterystyczny wygląd przodu Lexusa ES, pewnym zmianom poddano przedni grill. Zmniejszono liczbę pionowych żeber i wprowadzono zestaw elementów w kształcie litery L. Łącznie tworzą one wrażenie poziomego przepływu i silnego dążenia w przód.

Nowy design świateł głównych

Modele z lampami jednosoczewkowymi mają teraz węższe, bardziej zwarte obudowy przednich świateł. Natomiast reflektory trójstrumieniowe wyposażono w system adaptacyjnych świateł głównych BladeScan® – również w zwężonych, ostrzejszych obudowach.

Nowy design kół

Sportowe 17-calowe felgi o nowym wzorze mają polerowane detale. Z kolei 18-calowe obręcze wnoszą dodatkowe poczucie luksusu dzięki kontrastowemu wykorzystaniu powierzchni polerowanych i lakierowanych na czarno. 19-calowe koła F SPORT wykończono także polerowanym czarnym lakierem, dopasowując wygląd felg do charakteru grilla.

Nowe kolory nadwozia

Dostępny po raz pierwszy lakier Sonic Platinum jeszcze bardziej podkreśla formy i płaszczyzny auta. Nowy lakier Sonic Grey pozwolił uzyskać metaliczny wygląd przy maksymalnym połysku.

System multimedialny

Zgodnie z zasadą Lexusa „człowiek w centrum uwagi”, nowy ekran dotykowy przysunięto w stronę kierowcy aż o przeszło 100 mm. Jednocześnie przechylono go o 5 stopni, aby poprawić jego ergonomię.

Zaktualizowana aplikacja Lexus Link

Kierowcy mogą synchronizować i integrować swoje smartfony z wykorzystaniem Apple CarPlay® oraz Android Auto®. Mogą wykorzystywać najnowszą wersję aplikacji Lexus Link przy realizacji takich zadań, jak zdalne sprawdzanie zablokowania drzwi, zamknięcia okien czy wyłączenia świateł, kontrola zbliżających się działań serwisowych, uruchamianie świateł awaryjnych czy komunikacja ze służbami ratunkowymi.

Elementy ozdobne

W ofercie znalazły się nowo opracowane elementy inkrustacyjne z drewna orzechowego Sumi Black Walnut oraz Dark Brown Walnut, wnoszące atmosferę luksusu i nowoczesności.

Nowe kolory wnętrza

Do orzechowego wykończenia wnętrza Hazel dołącza nowa opcja kolorystyczna w tonacji Forest Brown. Wersja F SPORT jest teraz dostępna w bieli, z fotelami o siedziskach w schemacie kolorystycznym White-and-Flare Red łączonych z czarnymi oparciami, które podkreślają sportowy charakter auta.

Bezpieczeństwo

Nowy Lexus ES jest wyposażony w zaktualizowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5. Jego działanie opiera się na jednosoczewkowej kamerze i radarze milimetrowym. Pakiet został rozbudowany o awaryjne wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist oraz udoskonalony system rozpoznawania pasa ruchu. Ponadto zastosowano nowe, lepsze kamery w systemie Digital Side View Monitor.

Lexus Safety System + 2.5

Poprawiono wydajność kamery i radaru, by poszerzyć zakres działania systemu ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System). System teraz rozpoznaje rowerzystów, a pieszych także w warunkach słabego oświetlenia. System zapewni teraz również wsparcie kierowcy podczas pokonywania skrzyżowań dzięki funkcji Intersection Turn Assist. Zapewnia ona wykrywanie pojazdów jadących z przeciwka oraz pieszych przechodzących przez jezdnię. W zakres LSS+ 2.5 wchodzi także awaryjne wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist.

Emergency Steering Assist

W sytuacji, gdy tuż obok toru jazdy lub wręcz na jezdni pojawi się pieszy, Emergency Steering Assist (aktywowany przez wykonany przez kierowcę gwałtowny ruch kierownicą) wspomoże działanie układu kierowniczego tak, by utrzymać pełną stabilność samochodu i optymalny tor jazdy.

Asystent pasa ruchu Lane Tracing Assist

System utrzymywania na pasie ruchu Lane Tracing Assist (LTA), który stanowi zaawansowane wsparcie układu kierowniczego, utrzymuje auto pośrodku pasa ruchu. Aby usprawnić jego działanie, sięgnięto po technologie sztucznej inteligencji (AI). Zwiększają one zakres wsparcia, dzięki czemu ingerencje w układ kierowniczy są tak płynne, że niemal niewyczuwalne.

Aktywny tempomat Dynamic Driving Cruise Control

System radarowego tempomatu Dynamic Radar Cruise Control wzbogacono o funkcję kontroli prędkości w łuku. Reguluje ona prędkość pojazdu, z wyprzedzeniem dostosowując ją do przebiegu drogi, dzięki czemu utrzymywany jest stały odstęp od poprzedzającego pojazdu.

Adaptacyjne światła drogowe BladeScan™

BladeScan™ to wyrafinowany system adaptacyjnego przełączania świateł drogowych. Światło emitowane przez diody LED pada na szybko obracające się zwierciadło, zapewniające możliwość sterowania wiązką światła. Odpowiednio ukierunkowane światło przechodzi przez soczewkę, zapewniając znacznie lepszą kontrolę nad oświetlanym obszarem. BladeScan™ zwiększa możliwości wykorzystywania świateł drogowych. Dzięki temu kierowca może zauważyć pieszych i znaki drogowe o wiele wcześniej, bez oślepiania innych kierowców jadących z przeciwka.

Digital Side View Monitor

Znacząco usprawniono wydajność kamer cyfrowych lusterek bocznych (Digital Side View Monitor). Zostały zaprojektowane tak, by zapewnić kierowcy lepszy podgląd sytuacji niż w przypadku konwencjonalnych lusterek bocznych. Szczególnie w nocy i w czasie opadów. Przetwarzanie obrazu z redukcją interferencji pomaga uzyskać wyraźniejszy obraz, a dodatkowo zredukowano migotanie źródeł światła.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *