MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Elektryczna klasa G: Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ

Marka spod znaku trójramiennej gwiazdy przedstawia pierwszy w pełni elektryczny wariant swojej terenowej ikony. To nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ, który jak żaden inny symbolizuje połączenie tradycji i postępu. Zupełnie nowa elektryczna Klasa G pozostaje wierna swojemu oryginalnemu charakterowi, zachowując kanciastą sylwetkę ze wszystkimi kultowymi elementami. Podobnie jak w przypadku wariantów z napędem konwencjonalnym jej nadwozie jest zbudowane na ramie drabinkowej. Zespół projektantów zmodyfikował je jednak i wzmocnił, aby zamontować napęd elektryczny. Zachowano także połączenie niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z nowo opracowaną sztywną tylną osią. Zintegrowany z ramą drabinkową wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy zapewnia niskie położenie środka ciężkości. Dzięki pojemności użytkowej wynoszącej 116 kWh oferuje energię wystarczającą dla uzyskania zasięgu w cyklu mieszanym WLTP do 473 km.

Zupełnie nowa elektryczna Klasa G w skrócie
  • Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ wpisuje się w tradycję tej kultowej serii modelowej, zainicjowanej w 1979 r. Podobnie jak modele z napędem spalinowym bazuje na koncepcji ramy drabinkowej, systemie wybieralnego terenowego przełożenia redukcyjnego LOW RANGE, niezależnym przednim zawieszeniu i sztywnej osi z tyłu.
  • Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 116 kWh netto, zintegrowany z ramą drabinkową, zapewnia niskie położenie środka ciężkości. Akumulator zapewnia też do 473 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. Aby ochronić go przed wnikaniem wody i brudu umieszczono go w odpornej na skręcanie obudowie.
  • Przed uderzeniami akumulator chroni osłona podwozia wykonana z inteligentnej mieszanki materiałów z udziałem węgla.
  • Nowa elektryczna Klasa G jest napędzana czterema indywidualnie sterowanymi silnikami umieszczonymi w pobliżu kół. Zintegrowano je z ramą drabinkową i osiągają maksymalną moc całkowitą 432 kW (588 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 1164 Nm.
  • Nowa elektryczna Klasa G generuje wirtualne blokady mechanizmów różnicowych poprzez wektorowanie momentu obrotowego.
  • Innowacyjna koncepcja napędu nowej elektrycznej Klasy G umożliwia korzystanie z unikalnych funkcji jazdy w terenie. To systemy G-TURN, G-STEERING oraz z inteligentnej funkcji pełzania.
  • Krajobrazy dźwiękowe G-ROAR obejmują dźwięk jazdy charakterystyczny dla Klasy G, „aurę” i różne dźwięki zdarzeń towarzyszących użytkowaniu samochodu.
  • Lekko podniesiona maska, nowe wykończenie przednich słupków, spoiler na dachu i tzw. kurtyny powietrzne w poszerzeniach tylnych nadkoli przyczyniają się do optymalizacji aerodynamiki oraz aeroakustyki wnętrza.
  • Przeprojektowana jednostka sterująca parametrami off-roadowymi, nowy widok OFFROAD COCKPIT oraz podgląd nawierzchni pod autem (tzw. przezroczysta maska) wzbogacają jazdę w terenie o cyfrowe doświadczenia.
  • System informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz wyświetlacz zestawu wskaźników i centralny ekran dotykowy (12,3 cala) są oferowane w standardzie.
  • Kierowcę wspierają zaawansowane systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa.
  • Ekskluzywna, specjalna seria EDITION ONE dostępna w momencie premiery oferuje wzbogaconą paletę wyposażenia standardowego.

Zupełnie nowa elektryczna Klasa G wyznacza standardy w terenie

„W swojej ponad 45-letniej historii Klasa G zawsze korzystała z najnowocześniejszych dostępnych technologii napędu. Nic więc dziwnego, że innowacyjna koncepcja z czterema indywidualnie sterowanymi silnikami elektrycznymi wynosi legendarne możliwości terenowej ikony na nowy poziom. Jednocześnie elektryczna Klasa G zachowuje znajomą, kanciastą sylwetkę. Pozostaje więc wierna charakterowi naszej ukochanej Gelendy” – powiedział Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii.

Cztery indywidualnie sterowane silniki elektryczne umieszczone w pobliżu kół osiągają maksymalną łączną moc 432 kW (588 KM). Taka konfiguracja, w połączeniu z możliwością wyboru terenowego przełożenia redukcyjnego LOW RANGE, oferuje niezrównane właściwości jezdne i ekskluzywne funkcje. Dzięki G-TURN samochód może zawracać niemal w miejscu na sypkiej lub nieutwardzonej nawierzchni. Z kolei funkcja G-STEERING podczas jazdy w terenie może zapewnić znaczne ograniczenie średnicy zawracania. Inteligentna funkcja pełzania z trzema prędkościami do wyboru działa niczym off-roadowy tempomat. Utrzymuje optymalną siłę napędową, podczas gdy kierowca może skoncentrować się na przemierzaniu terenu.

Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ – podobnie jak dotychczasowe warianty – na odpowiednich nawierzchniach charakteryzuje się zdolnością pokonywania 100-procentowych wzniesień (45 stopni). Pojazd pozostaje stabilny na nawierzchniach o bocznym nachyleniu do 35 stopni. Z maksymalną głębokością brodzenia wynoszącą 85 cm elektryczna Klasa G przewyższa swoje konwencjonalne odpowiedniki o 15 cm. Reduktor LOW RANGE poszerza możliwości jazdy w terenie dzięki specjalnemu przełożeniu redukcyjnemu. Ponadto elektryczna Gelenda generuje funkcję konwencjonalnych blokad mechanizmów różnicowych przy użyciu inteligentnego wektorowania momentu obrotowego. Wyjątkowe wrażenia akustyczne zapewnia G-ROAR, który oprócz charakterystycznego, specyficznego dla Klasy G dźwięku jazdy obejmuje brzmienie „aura” oraz różnorodne odgłosy zdarzeń towarzyszących użytkowaniu samochodu.

Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ nawiązuje do tradycji ikony designu

Całkowicie nową elektryczną Klasę G można od razu rozpoznać jako członka tej uznanej linii modelowej. Dzięki opcjonalnej osłonie chłodnicy z czarnym panelem nadwozie zyskuje jeszcze bardziej efektowny wygląd. Od odmian z konwencjonalnym napędem wariant całkowicie elektryczny odróżnia szereg nowych, specyficznych rozwiązań. Należą do nich lekko podniesiona maska i tzw. kurtyny powietrzne w poszerzeniach tylnych nadkoli, a także designerska skrzynia z tyłu. W połączeniu z nowymi panelami przednich słupków i spojlerem dachowym przyczyniają się one do optymalizacji aerodynamiki.

Bogate wyposażenie standardowe i cyfrowe wrażenia z off-roadowej jazdy

Zupełnie nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ jest standardowo wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience), wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa oraz nastrojowe oświetlenie. Lista opcji obejmuje m.in. KEYLESS-GO, uchwyty na pojemnik z napojem z regulacją temperatury, system dźwięku przestrzennego Burmester® 3D i widok nawierzchni pod przednią częścią samochodu (tzw. przezroczysta maska). Jako opcje, które potęgują wrażenia z jazdy w terenie, dostępne są przeprojektowana jednostka sterująca parametrami off-roadowymi oraz nowy widok OFFROAD COCKPIT. Od chwili premiery dostępna będzie limitowana edycja EDITION ONE z rozszerzonym zakresem wyposażenia standardowego i ekskluzywnymi elementami stylistycznymi.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *