Nowe, elektryczne BMW i4

BMW i4 to pierwszy pojazd elektryczny marki, który jest konsekwentnie skoncentrowany na dynamice jazdy. Radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin, bezkompromisowa jakość premium i dostosowana do potrzeb klienta indywidualizacja po raz pierwszy dają się odczuć w tradycyjnym centrum segmentu klasy średniej. BMW i4 łączy zatem charakterystyczny sportowy charakter i przekonujący nawet na długich dystansach zasięg z elegancką stylistyką, komfortem przestrzennym i praktycznością czterodrzwiowego Gran Coupé.

Nowe, elektryczne BMW i4
Dwa warianty

Nowe BMW i4 zostanie wprowadzone na rynek w dwóch wariantach. BMW i4 M50 jako pierwszy całkowicie elektryczny samochód o wysokich osiągach BMW M GmbH o mocy 400 kW (544 KM), z napędem na wszystkie koła i zasięgiem do 510 km. Oraz BMW i4 eDrive40 o mocy 250 kW (340 KM), z klasycznym napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 kilometrów.

Nowe BMW i4 można już zamawiać u dealerów. Ceny rozpoczynają się od 245 200 zł dla BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł dla BMW i4 M50

Nowe, elektryczne BMW i4
Grand tourer

BMW i4 charakteryzuje się typowym dla BMW zrównoważonym połączeniem między sportowym charakterem a praktycznością podczas pokonywania długich tras. Wydajna technologia napędowa i inteligentna lekka konstrukcja zapewniają zachwycającą dynamikę jazdy i duży zasięg także bez nieproporcjonalnie dużych i ciężkich akumulatorów. 

Nowe, elektryczne BMW i4

BMW i4 bazuje na modułowej architekturze pojazdu, którą od początku zaprojektowano z myślą o napędzie w pełni elektrycznym. Samochód posiada długi rozstaw osi i szeroki rozstaw kół. Konstrukcja karoserii została optymalizowana pod względem masy i sztywności. Charakterystyczne dla tego modelu rozpórki skrętne, aluminiowa płyta wzmacniająca i rama zawieszenia przedniego są trwale połączone z obudową akumulatora wysokonapięciowego. BMW i4 posiada także zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne ze współczynnikiem CX na poziomie 0,24.

Nowe, elektryczne BMW i4

BMW i4 wyposażone jest w nową, precyzyjnie dostosowaną do koncepcji pojazdu techniką układu jezdnego z osią przednią z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczową osią tylną. Amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi znajdują się w wyposażeniu standardowym. BMW i4 M50 jest również wyposażone w charakterystyczny dla tego modelu adaptacyjny układ jezdny M. Dodatkowo także w adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali. Oczywiście samochód posiada napęd na 4 koła.

Nowe, elektryczne BMW i4
eDrive piątej generacji

Technologia napędu BMW eDrive piątej generacji obejmuje wysoce zintegrowaną jednostkę napędową z silnikiem elektrycznym, elektroniką mocy i skrzynią biegów oraz najnowszymi ogniwami akumulatorowymi. Silniki elektryczne są zbudowane na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Gęstość mocy wynosi do 2,14 kW/kg, co zapewnia spontaniczne oddawanie mocy w szerokim zakresie obrotów.

Nowe, elektryczne BMW i4

BMW i4 M50 wyposażono w funkcję Sport Boost dla zapewnienia wyjątkowo dynamicznego oddawania mocy dwóch silników elektrycznych o najwyższej mocy i maksymalnym momencie obrotowym systemu na poziomie 795 Nm. Przyspieszenie od zera do 100 km/h wynosi zaledwie 3,9 s. BMW i4 eDrive40 o maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm i przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5,9 s.

Nowe, elektryczne BMW i4

Nowe BMW i4 posiada charakterystyczny dla tego modelu dźwięk napędu z dynamiczną reakcją na aktualne obciążenie i prędkość. BMW i4 M50 o wyposażono w wyjątkowo energetyczne brzmienie. Opcja BMW IconicSounds Electric umożliwia integrację nowych wariantów dźwiękowych powstałych w wyniku współpracy z kompozytorem muzyki filmowej Hansem Zimmerem.

Nowe, elektryczne BMW i4
Akumulatory w podłodze

Opracowany specjalnie do BMW i4 akumulator wysokonapięciowy został umieszczony płasko i głęboko w podłodze pojazdu. Posiada on wyjątkowo niską wysokość ogniw wynoszącą zaledwie 110 milimetrów. Dzięki temu środek ciężkości pojazdu jest umieszczony o nawet 53 milimetry niżej niż w BMW serii 3 Limuzyna. Pojemność energetyczna akumulatorów brutto wynosi 83,9 kWh.

Nowe, elektryczne BMW i4

Dostępne do wyboru adaptacyjna lub indywidualnie regulowana rekuperacja energii hamowania zwiększa wydajność i umożliwia powstanie wrażenia jazdy „na jednym pedale”. Dodatkowo możliwe jest także korzystanie z funkcji swobodnego toczenia się w zależności od zapotrzebowania i sytuacji na drodze.

Nowe, elektryczne BMW i4

Samochód wyposażony jest w zintegrowany system ogrzewania i chłodzenia z funkcją pompy ciepła dla wnętrza, akumulatora wysokonapięciowego i napędu. Inteligentne zarządzanie termiczne dla akumulatora wysokonapięciowego optymalizuje wydajność ładowania.

Nowe, elektryczne BMW i4
Szybkie ładowanie

Zintegrowana jednostka ładująca umożliwia korzystanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 200 kW. Pozwalają one w ciągu 10 minut zwiększyć zasięg nawet o 164 (BMW i4 eDrive40) lub 140 kilometrów (BMW i4 M50). Usługa BMW Charging dostępna jest ze specjalnymi taryfami dla publicznych stacji ładowania i stacji High Power Charging firmy IONITY.

Nowe, elektryczne BMW i4
Design

Patrząc z przodu widzimy w dużym stopniu zamknięty przód pojazdu. W oczy rzuca się wyrazista atrapa chłodnicy BMW z dyskretnie zintegrowanymi czujnikami kamer oraz czujnikami ultradźwiękowymi i radarowymi. Płaskie reflektory dostęne są opcjonalnie ze światłami laserowymi BMW. Samochód posiada akcenty w kolorze niebieskim BMW i. W momencie wprowadzenia na rynek będzie dostępny także pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M i akcesoria M Performance Parts.

Nowe, elektryczne BMW i4

Szyby o zwiększonej izolacji akustycznej, ogrzewanie postojowe i klimatyzacja postojowa to oczywiście standard. Także fotele sportowe i skórzana kierownica sportowa będzie dostępna w wyposażeniu podstawowym. Tak samo jak konsola środkowa z nowoczesnym panelem obsługi dźwigni biegów, kontrolerem BMW iDrive i przyciskami funkcyjnymi. Duża klapa tylna z posiada w standardzie elektryczny mechanizm otwierania i zamykania. Pojemność bagażnika wynosi 470 litrów z możliwością jej zwiększenia do nawet 1290 l. Elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy można zamówić jako opcję. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1600 kg.

Szeroka gama możliwości indywidualizacji to także typowa cecha samochodu klasy premium. Ukierunkowane zwiększenie radości z jazdy i komfortu jest możliwe dzięki takim elementom wyposażenia dodatkowego, jak ogrzewanie i wentylacja foteli, tapicerka skórzana Vernasca i tapicerki skórzane BMW Individual, deska rozdzielcza obita Sensatekiem i skórą, pakiet sportowy M Pro, oświetlenie ambientowe, system nagłośnienia surround marki Harman Kardon oraz także duży dach przesuwno-uchylny.

Nowe, elektryczne BMW i4
Premiera nowej generacji systemu obsługi BMW iDrive.

Wyraźny nacisk położono na funkcję dotykową nowego zakrzywionego ekranu BMW i naturalną komunikację głosową z unowocześnionym inteligentnym asystentem osobistym BMW. W pełni cyfrowy zespół ekranów złożony jest z monitora o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacza centralnego o przekątnej 14,9 cala. Nowoczesny interfejs graficzny i wydajne oprogramowanie oparte jest na bazie systemu operacyjnego BMW 8. Klimatyzacja automatyczna posiada nowatorski układ sterowania za pomocą ekranu dotykowego, a także zintegrowany filtr z nanowłókien.

Nowe, elektryczne BMW i4

Zdalne aktualizacje oprogramowania pojazdu gwarantują zawsze najnowszą wersję systemu operacyjnego BMW. Nawigacja dzięki opartemu na chmurze systemowi BMW Maps umożliwia planowanie tras także z uwzględnieniem przerw na ładowanie. Kompleksowa integracja smartfonów obejmuje oczywiście korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto.

Nowe, elektryczne BMW i4
Systemy wspomagające

Dostępnych jest około 40 funkcji wspomagających kierowcę. Ostrzeganie przed kolizją czołową, wskazanie ograniczeń prędkości, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu znajduje się w wyposażeniu standardowym. Opcjonalnie dostępny jest również aktywny regulator prędkości z automatycznym asystentem ograniczeń prędkości i prowadzeniem po trasie. Ponadto dostępny będzie system asystujący kierowcy Professional z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu.

Park Distance Control i kamera cofania znajdują się w standardzie. Opcjonalnie można zamówić także asystenta parkowania z asystentem cofania. Asystent parkowania posiada także systemy Surround View i Remote 3D View.

Ekologia

Wyraźny nacisk położono też na zrównoważony rozwój poprzez odpowiedzialne wykorzystanie zasobów w całym łańcuchu wartości i maksymalne ograniczenie śladu CO2 w całym cyklu życia produktu. Produkcja pojazdów w zakładach BMW Group w Monachium i produkcja ogniw akumulatorowych odbywa się przy użyciu wyłącznie ekologicznej energii elektrycznej.

Szerokie zastosowanie surowców wtórnych, materiałów naturalnych i materiałów pochodzących z recyklingu jest również priorytetem dla BMW. Opracowano zatem specjalne zasady konstrukcji silników elektrycznych, umożliwiające rezygnację ze stosowania części metali ziem rzadkich.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *