Nowa HONDA HR-V tylko z hybrydą e:HEV

Honda ogłosiła, że nowa generacja modelu HR-V, która będzie dostępna w sprzedaży w Polsce na początku 2022 roku będzie wyposażona w zaawansowany hybrydowy układ napędowy e:HEV. Dzięki wprowadzeniu kompaktowego SUV-a ze sprawdzonym układem napędowym, Honda zaoferuje klientom tego bardzo konkurencyjnego segmentu nowe połączenie oszczędności i osiągów.

Układ napędowy e:HEV w Hondzie HR-V nowej generacji osiąga moc 131 KM (96 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 253 Nm. Dzięki temu umożliwia komfortowe poruszanie się zarówno w cyklu miejskim, jak i w czasie szybkiej jazdy po autostradzie. Oszczędny system hybrydowy zapewnia emisję CO2 od 122 g/km (WLTP) i zużycie paliwa 5,4 l/100 km (WLTP) oraz przyspieszeniem 0-100 km/h w 10,6 sekundy.

HR-V nowej generacji jest najnowszym modelem w gamie Hondy, który dołączy do rodziny e:HEV, w której znajdują się już CR-V i Jazz, dostępne wyłącznie z hybrydowym układem napędowym. HR-V nie wymaga ładowania akumulatora trakcyjnego z zewnętrznej instalacji elektrycznej. Układ e:HEV doskonale spisuje się w każdych warunkach, łącząc dynamiczną charakterystykę i oszczędność pojazdu zelektryfikowanego z funkcjonalnością i elastycznością tradycyjnych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

e:HEV: niska emisja spalin, dynamiczne osiągi

Zaawansowany, hybrydowy układ napędowy e:HEV zapewnia nowemu, hybrydowemu modelowi HR-V dynamikę, oszczędność i wysoką kulturę jazdy. Układ składa się z dwóch kompaktowych silników elektrycznych o wysokiej mocy. Współpracują one z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC (działającym w cyklu Atkinsona) i akumulatorem litowo-jonowym oraz z innowacyjną przekładnią bezpośrednią i jednostką sterującą przepływem mocy.

Układ napędowy e:HEV znakomicie sprawdza się w nowym Jazzie, zapewniając najlepszy w klasie stosunek oszczędności do przyspieszenia. Podobne rozwiązanie zastosowano w HR-V dla osiągnięcia równie imponującej ekonomiki jazdy. Zmiany zastosowane w spalinowej jednostce napędowej i module IPU zaowocowały zwiększeniem momentu obrotowego w stosunku do poprzedniej generacji. Liczbę ogniw baterii zwiększono z 48 do 60. Wszystko aby sprostać większym rozmiarom modelu HR-V i poprawić parametry magazynowania i poboru energii w stosunku do modelu Jazz, dysponującego mocą 109 KM. Pomimo większego rozmiaru pakietu akumulatora trakcyjnego, przestrzeń wewnątrz pojazdu nie zmniejszyła się, dzięki przemyślanej konstrukcji zestawu zasilającego. Dalsze zmiany w układzie napędowym obejmują redukcję przełożenia pomiędzy silnikiem elektrycznym a kołami. Ma to na celu poprawę przyspieszenia i dynamiki HR-V.

Trzy rodzaje napędu: elektryczny , hybrydowy i spalinowy

System e:HEV wyróżnia się tym, że korzysta z trzech trybów. Płynnie zmienia je dla zapewnienia optymalnego działania każdego komponentu zespołu napędowego, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Elektroniczny moduł sterujący w sposób płynny przełącza automatycznie pomiędzy trybami: elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego. Odbywa się to w zależności od tego, który z tych trybów zapewnia największą oszczędność w danej sytuacji na drodze.

Nowa Honda HR-V

Podczas jazdy ze stałą, wysoką prędkością, np. na autostradzie, system korzysta z trybu silnika spalinowego. W tych warunkach jest to najbardziej efektywne rozwiązanie. Jeśli wymagane jest większe przyspieszenie, na przykład podczas wyprzedzania, samochód przełączy się na tryb hybrydowy, aby uzyskać przyrost niezbędnej mocy. Ponadto, podczas jazdy w trybie hybrydowym nadwyżka mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania akumulatora. Odbywa się to za pośrednictwem drugiego silnika elektrycznego, pełniącego rolę generatora. Zapewnia to dodatkowe korzyści w zakresie oszczędności paliwa.

Tryby jazdy

Dodatkowy tryb jazdy «Sport», który można włączyć za pomocą przełącznika wyboru trybów, powoduje żwawszą reakcję przepustnicy. Natomiast tryb «Econ» łagodzi reakcję przepustnicy i obniża zapotrzebowanie energetyczne klimatyzacji, kładąc nacisk na oszczędność paliwa. W trybie «Normal» samochód samodzielnie zachowuje równowagę pomiędzy zasilaniem elektrycznym i spalinowym. Kierowca może przełączać wszystkie tryby jazdy za pomocą przełącznika.
Aby zwiększyć wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym, kierowca może również wybrać na przełączniku opcję B. Oferuje ona różne stopnie odzyskiwania energii podczas hamowania. Stopień odzyskiwania energii i wynikającą z tego siłę efektu hamowania można znacznie zwiększyć w stosunku do zwykłego zakresu D. Można to zrobić za pomocą łopatek, umieszczonych przy kierownicy.

Nowa Honda HR-V

Zmiany trybów pomiędzy elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego odbywają się niedostrzegalnie dla użytkowników. Zamiast konwencjonalnego układu przeniesienia mocy z przekładnią planetarną, która generuje wysokie straty energetyczne, zastosowana została przekładnia o stałym przełożeniu. Pracuje ona z niższymi oporami toczenia, dzięki mniejszej liczbie ruchomych elementów. Ostatecznie przekłada się to na mniejsze zużycie energii podczas jazdy w trybie elektrycznym..

Dzięki temu, oszczędny system Hondy osiąga wyższy współczynnik całkowitego czasu jazdy na napędzie elektrycznym podczas poruszania się w mieście. Wyższy niż inne pojazdy hybrydowe dostępne obecnie w sprzedaży.

Nowa Honda HR-V
Implementacja doświadczenia zdobytego w zastosowaniu napędów hybrydowych w Formule 1

Do osiągnięcia efektywności energetycznej hybrydowych układów napędowych e:HEV w cywilnych modelach, Honda wykorzystała wiedzę swoich ekspertów od sportów motorowych. Wykorzystała także doświadczenia, zdobyte podczas zwycięskich startów w ramach programu wdrażania hybrydowych jednostek napędowych w Formule 1. W rezultacie, nowy HR-V z napędem e:HEV charakteryzuje się wyjątkową oszczędnością i mocą dostępną w każdych warunkach drogowych.

Historia rozwoju układów hybrydowych

Pierwsza Honda Insight z 1999 roku umocniła pozycję Hondy jako światowego lidera rozwoju napędów hybrydowych. Model Insight był też pierwszym samochodem z napędem hybrydowym oferowanym w Europie spośród wszystkich producentów. Honda Insight była napędzana przez układ Integrated Motor Assist (IMA). Bazował on na silniku spalinowym, a w razie potrzeby – kiedy niezbędne było przyspieszenie – wykorzystywał wspomaganie silnika elektrycznego oraz system rekuperacji energii hamowania. Honda kontynuuje rozwój napędów hybrydowych, a zaawansowany układ e:HEV, wykorzystujący dwa silniki elektryczne, jest obecnie stosowany w modelach Jazz, CR-V, nowym HR-V oraz nadchodzącym Civicu 11. generacji.

Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Polsce na początku 2022 roku.

Honda HR-V e:HEV 2021

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *