Nowy, limitowany Lamborghini Countach LPI 800-4

Automobili Lamborghini oficjalnie pokazało model Countach LPI 800-4. To futurystyczna, limitowana edycja samochodu, nawiązująca do kultowego modelu Countach. Pierwszy Countach był prekursorem nowoczesnej stylistyki marki Lamborghini i zaprojektowany został wbrew ówczesnym zasadom projektowania samochodów. Producent teraz odtworzył ten fascynujący projekt w realiach XXI wieku.

Lamborghini Countach LPI 800-4

Purystyczne linie nowego Countach są natychmiast rozpoznawalne jako nawiązanie do oryginału: prekursora nowoczesnych supersamochodów sportowych i obecnego designu Lamborghini. Dzięki wolnossącemu silnikowi V12 z hybrydową technologią superkondensatorów, nowy Countach LPI 800-4 zachowuje także niepowtarzalne wrażenia pierwowzoru. Dźwięk zamontowanego wzdłużnie silnika V12 połączono z technologią hybrydową opracowaną dla modelu Lamborghini Sián. Samochód generuje 814 KM łącznej mocy. Stąd zaokrąglone oznaczenie „800” w jego nazwie. Wolnossący silnik V12 generuje 780 KM, natomiast silnik elektryczny dodatkowe 34 KM. Napęd przekazywany jest oczywiście na cztery koła. Lamborghini Countach LPI 800-4 osiąga 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. Natomiast od 0 do 200 km/h przyspiesza w ciągu 8,6 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 355 km/h.

Lamborghini Countach LPI 800-4
Countach – protoplasta nowoczesnego designu supersportowych samochodów

Nowy Lamborghini Countach LPI 800-4 jest natychmiast rozpoznawalny jako spadkobierca pierwszego modelu Countach. Oryginalny projekt pierwszego Lamborghini Countach stał się samochodem obecnym na plakatach w latach 80-tych. Słowo Countach wyrażające zaskoczenie i zachwyt w dialekcie piemonckim i wymawiane „Coon-tach” – jest jedną z niewielu nazw modeli Lamborghini niezwiązanych z bykami.

Lamborghini Countach LPI 800-4

Charakterystyczna sylwetka Countacha z ostrymi krawędziami i liniami oraz z charakterystycznym kształtem klina, została również zachowana w projekcie LPI 800-4. Projekt jest czysty i uporządkowany, z widocznymi odniesieniami do pierwszej wersji produkcyjnej LP 500 i LP 400. Nadając LPI 800-4 charakterystyczny kształt przodu modelu Countach, inspirację zaczerpnięto z jego wersji Quattrovalvole. Szczególnie jest to widoczne w wyrazistych liniach maski z długą, niską prostokątną osłoną chłodnicy i reflektorami, a także w nadkolach z ich sześciokątnym kształtem. Poza zachowanymi czystymi liniami oryginału nowy model nie posiada stałego tylnego skrzydła, a boczne wloty powietrza są płynnie wkomponowane tylną część samochodu.

Tył Countacha LPI 800-4 jest natychmiast rozpoznawalny po charakterystycznym odwróconym kształcie klina, z tylnym zderzakiem o niższej, smukłej linii i heksagonalnym wzorem tylnych świateł. LPI 800-4 ma także cztery duże rury wydechowe umieszczone w tylnym dyfuzorze z włókna węglowego. Drzwi to oczywiście słynne, unoszone drzwi nożycowe, po raz pierwszy wprowadzone w projekcie pierwszego Countacha. Wkrótce stały się one też znakiem rozpoznawalnym Lamborghini.

Lamborghini Countach LPI 800-4
Napęd

Napęd oryginalnego modelu Countach był nietypowy. Silnik V12 zamontowano wzdłużnie z tyłu, a po bokach zamontowano chłodnice z Formuły 1. Odwrócona skrzynia biegów była skierowana w kierunku wnętrza samochodu. Nadwozie było oparte na technologii rurowej ramy przestrzennej. Pierwszy Countach był tak samo rewolucyjny w swoim podejściu do inżynierii samochodów sportowych, jak w swoim zdumiewającym wyglądzie. Ta wizjonerska filozofia znajduje także odzwierciedlenie w nowym Lamborghini Countach LPI 800-4, będącym dla Lamborghini szczytem możliwości obecnych technologii i inżynierii. Wszystko to w celu uzyskania osiągów, jakich oczekuje się od Countacha w 2021 roku.

Miękka hybryda

6,5-litrowy silnik Lamborghini V12 o mocy 780 KM i maksymalnym momencie obrotowym 720 Nm, jest połączony z 48-woltowym silnikiem elektrycznym zamontowanym bezpośrednio w siedmiobiegowej skrzyni biegów. Zapewnia on dodatkowe 34 KM mocy i 35 Nm momentu obrotowego w celu natychmiastowej reakcji i zwiększenia wydajności całego napędu. Zastosowano tu innowacyjną technologię mild-hybrid opracowaną dla modelu Sián. Jej innowacyjność polega na bezpośrednim połączeniu silnika elektrycznego z kołami i zachowaniu charakterystyki silnika V12 dla całego napędu.

Dodatkowo silnik elektryczny jest zasilany superkondensatorem zapewniającym trzykrotnie większą moc w porównaniu z akumulatorem litowo-jonowym o tej samej wadze. Napęd jest przekazywany na 4 koła za pośrednictwem centralnego mechanizmu różnicowego typu Haldex IV generacji.

Niska masa

Jednoczęściowe nadwozie w formie monokoku i wszystkie panele poszycia wykonane są z włókna węglowego. Zapewnia to niską masę i wyjątkową sztywność skrętną całego nadwozia. Lamborghini Countach LPI 800-4 ma suchą masę wynoszącą 1595 kg przy stosunku masy do mocy wynoszącym 1,95 kg / 1 KM. Ruchome otwory wentylacyjne zostały wykonane w najnowocześniejszej technologii druku 3D. Samochód posiada także fotochromatyczny dach – zmieniający się z ciemnego na przezroczysty za naciśnięciem przycisku. Wszystko to pokazuje, że mimo swojej historycznej inspiracji, jest on wskroś nowoczesnym supersamochodem na miarę XXI wieku.

Lamborghini Countach LPI 800-4 posiada 20 calowe felgi z przodu i 21 calowe z tyłu. Ich kształt nawiązuje także do oryginalnych felg z lat 80-tych. Założono na nie nowoczesne opony Pirelli P Zero Corsa . Za hamowanie odpowiadają węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm z przodu i 380 mm z tyłu i aluminiowe, stałe zaciski hamulcowe – sześciotłoczkowe z przodu i czterotłoczkowe z tyłu.

Nowe Lamborghini Countach posiada też centralny ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala. Można przez niego zarządzać elementami sterującymi samochodu, w tym łącznością i Apple CarPlay. System zawiera również unikalny przycisk zatytułowany „Stile” (Projekt). Jego wciśnięcie wyjaśnia filozofię projektowania modelu Countach.

Światowy debiut na The Quail: A Motorsports Gathering, USA

Lamborghini Countach LPI 800-4 został zaprezentowany podczas imprezy The Quail, A Motorsports Gathering w Kalifornii, USA. Lamborghini zaprezentowało nowy samochód w dedykowanym, białym kolorze Bianco Siderale wraz z czerwono-czarnym skórzanym wnętrzem. Kolor nadwozia zawiera odcień perłowego błękitu i przypomina Countacha LP 400 S należącego do Ferruccio Lamborghini. Wnętrze nawiązuje również do designu oryginalnego Countacha. Luksusowa skórzana tapicerka posiada też geometryczne przeszycia fotelach i desce rozdzielczej, z kwadratowym motywem nawiązującym do odważnego stylu z lat 70-tych.

Lamborghini Countach LPI 800-4

Samochód będzie wyprodukowany w serii tylko 112 sztuk. 112 wzięło się z wewnętrznego oznaczenia nazwy projektu „LP 112” użytej podczas rozwoju pierwszego Lamborghini Countach. Dostawy nowego Lamborghini Countach LPI 800-4 do klientów rozpoczną się od pierwszego kwartału 2022 r.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *