Nowe Subaru WRX 2022

Subaru pokazało zupełnie nowy model WRX 2022. To według Subaru nowy model z najbardziej zaawansowanymi funkcjami i wydajnością w swojej prawie 20-letniej historii. Rajdowa ikona piątej generacji jest napędzana nowym, 271-konnym, turbodoładowanym silnikiem Subaru BOXER o mocy 271 KM. Współpracuje on z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub nowym automatem. Dzięki 11,6-calowemu systemowi multimedialnemu SUBARU STARLINK w stylu tabletu o wysokiej rozdzielczości i technologii EyeSight Driver Assist najnowszej generacji, 2022 WRX zapewnia większą wydajność i bezpieczeństwo niż kiedykolwiek wcześniej.

Subaru WRX 2022
WRX 2022

Również w wersji 2022, WRX występuje w nowej, topowej wersji wyposażenia GT, z nową automatyczną skrzynią biegów, Subaru Performance Transmission, w standardzie. Nowy WRX GT oferuje po raz pierwszy nowe elektronicznie sterowane amortyzatory, które mogą dostosować się do preferencji kierowcy. Ich regulacja odbywa się za pomocą ustawień Comfort, Normal i Sport. Wybór trybu jazdy oferuje również dodatkowe opcje ustawień układu kierowniczego, amortyzatorów, ustawień SI-Drive, z maksymalnie 430 różnymi kombinacjami ustawień.

Subaru WRX 2022

Nowy WRX został zbudowany na platformie Subaru Global Platform, która oferuje zwiększony poziom bezpieczeństwa, lepszą dynamikę oraz wyciszenie. Nowy WRX będzie dostępny u dealerów Subaru w USA na początku 2022 roku.

Subaru WRX 2022
Osiągi

Subaru WRX 2022 napędzany jest nowym, 2,4-litrowym turbodoładowanym silnikiem Subaru BOXER, generującym maksymalnie 271 KM przy 5600 obr./min. Samochód posiada spłaszczoną krzywą momentu z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 258 Nm w zakresie od 2000 do 5200 obr. Zwiększona pojemność skokowa, wraz z turbosprężarką wyposażoną w sterowane elektronicznie zawory upustowe i obejściowe powietrza, poprawiają responsywność i przyspieszenie samochodu.

Subaru WRX 2022
4WD i Active Torque Vectoring

Każdy WRX jest wyposażony w legendarny dla Subaru symetryczny napęd na wszystkie koła i system Active Torque Vectoring. Z silnikiem Subaru BOXER współpracuje albo 6-biegowa manualna skrzynia biegów, która została wyposażona w zoptymalizowane przełożenia i udoskonalona w celu poprawy jakości zmiany biegów, albo nowa przekładnia Subaru Performance (automatyczna). Oferuje ona do 30 procent szybszą zmianę biegów w górę i 50% szybsze redukcje. Automatyczna skrzynia biegów zawiera także system adaptacyjnej kontroli przełożeń. Może ona szybko reagować, aby podczas hamowania dokonywać redukcji biegów dopasowując się do prędkości obrotowej silnika. Utrzymuje też idealne przełożenie na zakrętach i szybciej reaguje na wyjściu z zakrętu. Całkowity zakres przełożeń został powiększony, a niższe „stałe” przełożenia zostały zmienione, aby poprawić przyspieszenie i reakcję.

Subaru WRX 2022

Działanie silnika i automatycznej skrzyni biegów można dostosować do preferencji kierowcy za pomocą trzech różnych ustawień SI-Drive Performance Management System. Można także wybrać 8-biegowy tryb ręcznej zmiany przełożeń za pomocą manetek przy kierownicy. Dostępna zewnętrzna chłodnica oleju przekładniowego poprawia też trwałość i wydajność przy dużych obciążeniach.

Subaru WRX 2022
Subaru Global Platform

Zastosowanie płyty podwoziowej Subaru Global Platform zapewnia znaczną poprawę właściwości jezdnych i prowadzenia. Wszystko dzięki zwiększonej sztywności podwozia i niższej umieszczonego środka ciężkości. Udoskonalona platforma, teraz z pełną konstrukcją ramy wewnętrznej i zwiększonym wykorzystaniem klejów strukturalnych, zapewnia 28-procentowy wzrost ogólnej sztywności skrętnej i 75-procentowy wzrost sztywności punktu mocowania zawieszenia. Dłuższy skok zawieszenia zwiększa stabilność pojazdu i przyczepność boczną na nierównych nawierzchniach. Tylny stabilizator, teraz montowany bezpośrednio do nadwozia (w porównaniu z montażem do ramy pomocniczej), działa wydajniej i przyczynia się do zmniejszenia przechyłów podczas pokonywania zakrętów.

Zawieszenie dostrojono do szybkiej jazdy po zakrętach. Zoptymalizowana geometria przedniego zawieszenia zmniejsza przesunięcie masy przedniego zawieszenia, a nowy dwuzębnikowy elektryczny układ wspomagania kierownicy oddziela wałek kierowniczy od wałka wspomagania silnika. Razem te ulepszenia zapewniają szybszą reakcję na skręt kierownicy, lepszą dokładność i bardziej naturalne wyczucie nawierzchni.

Subaru WRX 2022

Wyposażony w pół-wyczynowe opony letnie na 17- lub 18-calowych felgach aluminiowych i wentylowane hamulce tarczowe na wszystkich kołach, Subaru WRX 2022 zapewnia najwyższy poziom dynamiki i komfortu jazdy w swojej historii.

Design

Przednie błotniki wykonano z aluminium, co zmniejsza całkowitą masę pojazdu. Pokrywa bagażnika ma zintegrowany niskoprofilowy tylny spojler w kolorze nadwozia. Kilka ulepszeń aerodynamicznych poprawia osiągi i stabilność WRX, a także jego wygląd. Wylot powietrza na krawędzi błotnika przedniego koła umożliwia swobodny wylot powietrza przyczyniając się do zmniejszenia siły unoszącej przednie opony. Tylne wyloty powietrza umieszczone w zderzaku zmniejszają kołysanie nadwozia spowodowane powietrzem uwięzionym za zderzakiem. Umieszczona pod przodem pojazdu osłona silnika ma aerodynamiczny kształt i geometrię. Kieruje ona przepływem powietrza w celu zwiększenia siły docisku z przodu pojazdu.

Subaru WRX 2022
Wnętrze

Czarne wnętrze z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami i akcentami z włókna węglowego podkreśla możliwości samochodu. Technologia SUBARU STARLINK umożliwia kierowcy sterowanie rozrywką i ustawieniami pojazdu za pomocą dużego ekranu dotykowego. 11,6-calowy ekran STARLINK Multimedia Plus oferuje bezpośrednie sterowanie dotykowe dla multimediów, HVAC i ustawień pojazdu. Podobnie jak w smartfonie, ikony aplikacji można przenosić i konfigurować zgodnie z osobistymi preferencjami. System multimedialny posiada opcję nawigacji którą można sterować głosowo. Jest ona dostarczana przez firmę TomTom® wraz z bezpłatną aktualizacją map przez trzy lata.

Subaru WRX 2022

Zarówno system Multimedia Plus, jak i Multimedia Plus z nawigacją po raz pierwszy w Subaru oferuje podzielony ekran. Wyświetlacz może jednocześnie wyświetlać dwa rodzaje informacji. Pomimo dużego ekranu o przekątnej 11,6 cala pozostawiono fizyczne przyciski i pokrętła do często używanych funkcji, takich jak np. głośność i temperatura.

Wersja GT

Ekskluzywne w wersji GT nowe fotele Recaro® oferują kierowcy i pasażerowi z przodu lepsze podparcie podczas sportowej jazdy. Konstrukcja fotela w kształcie litery Y w środkowej części oparcia zapewnia bezpieczne podparcie pleców, aby zachować właściwą postawę podczas jazdy. Fotele pokryto czarnym Ultrasuede® z kontrastowymi czerwonymi szwami i logo „Recaro” wytłoczonym na oparciach. Fotel kierowcy posiada 8-stopniową regulację.

Wersja GT posiada również 18-calowe felgi aluminiowe w matowym szarym wykończeniu w połączeniu z letnimi, półwyczynowymi oponami 245/40 R18. W standardzie wersji GT znajduje się technologia EyeSight Driver Assist obejmująca zaawansowany tempomat adaptacyjny i nowy automatyczny awaryjny układ kierowania.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *