Nowy Ford Tourneo

Ford pokazał nowy model Tourneo. Samochód oferuje idealne rozwiązanie dla pełnego zajęć stylu życia, z komfortowym wnętrzem oraz pełną funkcjonalnością siedmiomiejscowego nadwozia. Ford Tourneo dostępny będzie w dwóch wersjach długości nadwozia. Samochód doskonale nadaje się niemal do wszystkiego, od transportu sprzętu kempingowego i sportowego, po praktyczne i nietypowe zadania pojazdu dla małych firm.

Przemyślana, wyposażona w systemy łączności kabina wprowadza najnowsze rozwiązania cyfrowego kokpitu. Zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę sprawia, że nowy Ford Tourneo Connect jest wygodny i łatwy w prowadzeniu. Wśród nowych funkcji znalazł się asystent jazdy, oraz system Pro Trailer Backup Assist, ułatwiający manewrowanie podczas holowania przyczepy.

W Tourneo Connect debiutuje również system napędu na wszystkie koła oraz nowa, automatyczna skrzynia biegów dla modeli z silnikiem benzynowym. Obie opcje związane są z rozszerzoną gamą nowych silników benzynowych i wysokoprężnych, które mają oferować najwyższą w tym segmencie oszczędność.

Funkcjonalne, praktyczne wnętrze

Nowy Ford Tourneo Connect oferuje miejsce dla siedmiu osób, zarówno w modelach z krótkim rozstawem osi L1, jak i długim – L2. Gdy drugi i trzeci rząd siedzeń nie są używane, można je złożyć, pochylić lub wymontować, aby uzyskać dodatkową przestrzeń bagażową. Przednie siedzenie pasażera składa się na płasko, umożliwiając bezpieczny przewóz w pojeździe przedmiotów o długości do 3 metrów.

Nowe wnętrze oferuje wyższy komfort podróży bez uszczerbku dla walorów praktycznych, którą wysoko cenią właściciele Fordów Tourneo Connect. Duże przesuwne drzwi boczne po każdej stronie pojazdu ułatwiają wsiadanie i wysiadanie w przestrzeniach, w których tradycyjnych drzwi nie można otworzyć dostatecznie szeroko. Wygodę zwiększają liczne uchwyty na kubki, schowki i gniazda ładowania. Dostępny panoramiczny szklany dach i dwustrefowa klimatyzacja sprawiają, że wnętrze jest bardziej przewiewne i wygodne podczas długich podróży. Trwałe, łatwe w czyszczeniu gumowe dywaniki podłogowe są dostępne jako praktyczne, chroniące wnętrze wyposażenie dodatkowe.

Klienci modeli Trend, Titanium i Active mogą również wybrać szczególnie ergonomiczne fotele. Posiadają one przedłużone podparcie dla nóg i czterokierunkową elektryczną regulację oparcia na wysokości odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Posiadają także certyfikat niezależnej niemieckiej organizacji Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) – Kampanii na rzecz Zdrowszych Pleców.

Po wyjęciu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń Tourneo Connect oferuje przestrzeń ładunkową o długości 3,1 m³ w modelach L2 i 2,6 m³ w modelach L1. Maksymalne długości przestrzeni wiele mówią o możliwościach przewożenia dłuższych przedmiotów. Długości te wynoszą 2265 mm za pierwszym rzędem siedzeń, 1452 mm za drugim i 629 mm za trzecim rzędem w przypadku wariantów L2 (oraz 1.913 mm, 1100 mm i 317 mm w przypadku wariantów L1).

Starannie dobrane materiały i wykończenie zastosowane w kabinie Tourneo Connect odpowiadają za wrażenie komfortu klasy premium w całej gamie modelowej. Sprzyjają temu unikalne rozwiązania dla każdego z wariantów wyposażenia, takie jak stylowa niebieska grafika i kontrastowe szwy w modelu Active.

Wyróżniające wzornictwo zewnętrzne

Nowy Ford Tourneo Connect charakteryzuje się śmiałym i ekspresyjnym językiem wzornictwa, charakterystycznym dla najnowszych samochodów osobowych Forda. Styl przedniej części samochodu określają mocne, wyrzeźbione linie tworzące sportowe skojarzenia. Każda z wersji samochodu otrzymała także swój własny, charakterystyczny wygląd.

Wersja Active inspirowana SUV-ami Forda oferuje połączenie surowego stylu i najwyższej jakości detali. Przeznaczone wyłącznie dla niej, 17-calowe felgi aluminiowe mają dwukolorowe wykończenie z ciemnego, obrabianego metalu. Stanowią one element charakterystycznego wyglądu wersji Active, na który składają się ponadto: wlot powietrza ze strukturą plastra miodu, dolny spoiler zderzaka przedniego w kolorze srebrnym oraz dodatkowe listwy wokół nadkoli, progów i zderzaków. Paleta dziesięciu zróżnicowanych, żywych kolorów lakieru obejmuje nowy Boundless Blue, wyjątkowy kolor przygotowany na premierę Tourneo Connect Active. Ekskluzywne wzory felg i detale wykończenia stanowią kontynuację silnego zróżnicowania w całej gamie. Kolejne wersje Tourneo Connect:

  • Sport – wyraziste pasy na masce silnika, bardziej dynamicznie wystylizowana dolna część przedniego zderzaka, 17-calowe ciemne obręcze kół z lekkiego stopu,
  • Titanium – satynowe chromowane detale, przyciemniane szyby, 16-calowe felgi aluminiowe,
  • Trend – czarna ramka przedniego wlotu powietrza wykończona na wysoki połysk, stylowe kołpaki kół
Zupełnie nowe rozwiązania cyfrowego kokpitu

Wszystkie wersje Tourneo Connect są wyposażone w duży, przyjazny dla użytkownika ekran dotykowy umieszczony na desce rozdzielczej. Dzięki niemu kierowca ma w zasięgu ręki kontrolę nad kluczowymi systemami pojazdu. Ekran o przekątnej 8,25 cala jest też wyposażeniem standardowym. Klienci mogą także otrzymać na życzenie 10-calowy ekran w każdej wersji Tourneo Connect. Ekran dotykowy zawiera elementy sterujące nawigacją, systemem audio i klimatyzacją w kabinie. Inne funkcje, takie jak łączność z telefonem, informacje o pojeździe i konfiguracja systemu audio, są pogrupowane w podmenu. Dzięki temu nie rzucają się w oczy podczas jazdy.

Klienci mogą również zamówić zaawansowany wyświetlacz cyfrowy, który zastąpi tradycyjne wskaźniki zegarowe. Taki wyświetlacz jest standardem w modelach Sport, jest też dostępny w wersjach Titanium i Active. Cyfrowy zestaw wskaźników posiada ekran o przekątnej 10,25-cala, zastępujący klasyczny zestaw zegarów i lampek kontrolnych. Może on współpracować z centralnym systemem informacyjno-rozrywkowym, oferując w ten sposób kierowcy jeszcze więcej informacji i możliwości kontroli. Na ekranie w jego górnej części pojawiają się ostrzeżenia o innych pojazdach, odczytane ograniczenia prędkości i wskaźnik załączonego biegu. Ułatwia to odczyt tych informacji umieszczonych powyżej głównych wskazań konfigurowalnego wyświetlacza:

  • Podsumowanie – informacja o bieżącej podróży,
  • Classic – cyfrowa symulacja tradycyjnego prędkościomierza i obrotomierza,
  • Nawigacja – mapa aktualnej trasy i wskazówki nawigacyjne,
  • Driver Assist – stan aktywnych systemów wspomagania kierowcy w pojeździe

Pojazdy z 10-calowym ekranem dotykowym są wyposażone w modem FordPass Connect. Umożliwia on użytkownikom nieprzerwane pozostawanie w kontakcie ze światem podczas podróży. Dostępna nawigacja online wykorzystuje dane z chmury, aby zaoferować dodatkowe bieżące odczyty, w tym raporty o ruchu drogowym i alternatywne trasy, pobliskie stacje paliw, łącznie z cenami paliw i godzinami otwarcia, aktualizacje map online oraz szczegóły dotyczące parkowania, w tym dostępność, odległość i cenę parkingów.

Użytkownicy Tourneo Connect mogą zdalnie uzyskać dostęp do większej ilości informacji za pomocą aplikacji na smartfony FordPass lub FordPass Pro. Korzystając ze swojego telefonu, mogą sprawdzać i kontrolować:

  • Status świateł, okien i drzwi,
  • Blokowanie i odblokowywanie zamków drzwi,
  • Lokalizację pojazdu i miejsce na parkingu, w tym adres i czas postoju,
  • Średnie zużycie paliwa,
  • Raporty o stanie pojazdu, ułatwiające zapobiegawczą obsługę techniczną i pozwalające na unikanie nieplanowanych przestojów
Nowe poziomy wspomagania kierowcy

Tourneo Connect oferuje 19 systemów i funkcji wspomagających kierowcę, dzięki którym podróże stają się wygodniejsze, mniej kłopotliwe i bezpieczniejsze. Bogata specyfikacja standardowa obejmuje:

  • Układ Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego i ostrzegania przed kolizją czołową
  • System utrzymania na wybranym pasie ruchu
  • System monitorowania koncentracji kierowcy
  • Tempomat
  • Regulowany ogranicznik prędkości
  • Wspomaganie ruszania pod górę
  • Czujniki parkowania przednie i tylne

Dostępne są także: Adaptacyjny tempomat, System rozpoznawania znaków drogowych, System monitorowania martwego pola, System monitorowania ruchu poprzecznego.

W nowym Tourneo Connect wprowadzono również nowe pakiety systemów wspomagających kierowcę. Pakiet Parking Pack wzbogacono o system Active Park Assist z funkcją Park Out Assist. Może on zidentyfikować i automatycznie wjechać i wyjechać z prostopadłych i równoległych miejsc parkingowych. Kierowca kontroluje wówczas pedał gazu, hamulec i wybór biegów.

Pakiet Towing Assist zawiera nowy system Pro Trailer Backup Assist, który pomaga zapobiegać lub zmniejszać ryzyko “składania się” przyczepy podczas cofania. System daje nawet niedoświadczonym kierowcom pewność manewrowania za pomocą pokrętła regulacji lusterek bocznych, bez korzystania z kierownicy, aby kontrolować kierunek cofania pojazdu i przyczepy. Jednocześnie kamera cofania i czujniki Tourneo Connect wykrywają obrys przyczepy i wyświetlają wskazówki na ekranie pomagając kierowcy w manewrowaniu.

Modele Tourneo Connect wyposażone w automatyczną skrzynię biegów PowerShift mogą być również wyposażone w inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją centrowania na pasie ruchu. Zapewnia on pomoc przy przyspieszaniu, hamowaniu i kierowaniu w celu zmniejszenia stresu kierowcy na autostradach lub w ruchu miejskim. Elektryczny hamulec postojowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach Tourneo Connect. Umożliwia to również korzystanie z funkcji Auto Hold ułatwiającej ruszanie pod górę.

W wersji Sport standardowo montowany jest system adaptacyjnego oświetlenia przedniego (Adaptive Front Lighting System). Inteligentnie rozpoznaje on różne scenariusze jazdy, takie jak jazda po autostradzie, w mieście, po drogach lokalnych i na skrzyżowaniach. Odpowiednio zmienia kształt i jasność wiązki światła reflektorów, aby zoptymalizować widoczność i ograniczyć oślepianie innych użytkowników dróg. Standardem są również automatyczne światła drogowe oraz reflektory i światła tylne wykonane w technologii LED.

Oprócz zaawansowanych rozwiązań wspomagających kierowcę, nowy Ford Tourneo Connect może być wyposażony w elementy zwiększające wygodę, jak podgrzewana przednia szyba Quickclear, wycieraczki z czujnikiem deszczu i podgrzewane lusterka boczne.

Najwyższa w tej klasie oszczędność

Według oczekiwań Forda, przemyślana oferta silników benzynowych i wysokoprężnych zapewni nowemu Tourneo Connect wiodącą w swojej klasie wydajność, przy przewidywanym zużyciu paliwa 4,9 l/100 km i emisji CO2 127 g/km dla najekonomiczniejszej wersji samochodu. Oprócz wprowadzenia po raz pierwszy napędu na wszystkie koła do samochodu wielozadaniowego, gama układów napędowych obejmuje również opcję automatycznej skrzyni biegów dla silników benzynowych i wysokoprężnych dostępną w obu wariantach długości nadwozia.

Gama czterocylindrowych turbodoładowanych silników obejmuje jednostkę benzynową o pojemności skokowej 1,5 litra EcoBoost dysponującą mocą 114 KM i momentem obrotowym 220 Nm oraz dwa silniki wysokoprężne 2,0 litra EcoBlue rozwijające moc 122 KM i moment obrotowy 320 Nm lub moc 102 KM i moment obrotowy 280 Nm. W wyposażeniu standardowym wszystkich wersji oferowany jest układ Auto Start-Stop, obniżający zużycie paliwa. Oba silniki wysokoprężne wyposażono w innowacyjny system “podwójnego dozowania”. Wtryskuje on dodatek AdBlue przed dwoma selektywnymi katalizatorami w celu redukcji tlenków azotu. Silniki są kompatybilne z alternatywnymi paliwami Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) i Gas to Liquids (GTL).

Wszystkie modele standardowo wyposażono w płynnie działającą sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Siedmiobiegowa, automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa PowerShift zapewnia też szybką i płynną zmianę przełożeń. Gwarantuje osiągi porównywalne do skrzyni manualnej, a jednocześnie komfort i wygodę obsługi skrzyni automatycznej. Łopatki zmiany przełożeń zamontowane za kierownicą i tryb sportowy zwiększają również doznania u kierowców ceniących bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy.

Po raz pierwszy w Tourneo Connect kierowcy mogą korzystać z napędu na wszystkie koła, który zwiększa przyczepność na śliskich nawierzchniach. System automatycznie rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła w zależności od warunków jazdy i przyczepności kół do nawierzchni.

Napęd na wszystkie koła jest dostępny w modelach wyposażonych w 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 122 PS oraz sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Jego konstrukcja nie ogranicza przestrzeni wewnątrz pojazdu ani także wysokości załadunku. Dla klientów, którzy często jeżdżą po nierównych nawierzchniach, dostępna jest także fabryczna osłona pod silnikiem.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *