MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Pierwsze elektryczne Subaru: Solterra

Subaru Corporation zaprezentowało nowy samochód elektryczny (BEV) nazwany SOLTERRA. Podczas opracowywania pierwszego elektryka marki, który zostanie wprowadzony do sprzedaży na całym świecie, Subaru miało na celu przekroczenie oczekiwań klientów dotyczących pojazdów typu BEV. Jednocześnie Subaru dążyło do tego, aby obecni klienci marki mogli odczuć, że jest to naprawdę Subaru.

Design

Sześciokątna atrapa wlotu powietrza ma wyrażać efektywność energetyczną samochodu elektrycznego. Nadwozie z poziomą osią wychodzącą z tego sześciokąta i dynamiczne zaprojektowane, wybrzuszone błotniki podkreślają też siłę SUV-a. Wnętrze samochodu jest przestronne. Nisko poprowadzona deska rozdzielcza i umieszczony w jej górnej części widoczny nad kierownicą zestaw wskaźników, to po raz pierwszy zastosowana koncepcja w Subaru,

Globalna Platforma e-SUBARU

Wykorzystując know-how wypracowane w ramach współpracy Toyoty z Subaru, obie marki opracowały wspólną globalną platformę konstrukcyjną dedykowaną dla pojazdów elektrycznych. Platforma umożliwia konstruowanie samochodów zapewniających doskonałe wrażenia z jazdy i dużą dynamikę. Ponadto zastosowane rozwiązania zapewniają dużą stabilność i bezpośrednią reakcję na ruchy kierownicą. Zestawy akumulatorów o dużej pojemności umieszczono pod podłogą.Takie rozwiązanie i wykorzystanie ich jako części konstrukcji pozwala uzyskać niski środek ciężkości, a także wysoką wytrzymałość i sztywność nadwozia.

Osiągi jazdy/system AWD

Subaru SOLTERRA ma napęd na cztery koła. Jest on realizowany poprzez zastosowanie dwóch silników napędzających oddzielnie przednie i tylne koła. Wykorzystując doświadczenie Subaru w technologii AWD, system precyzyjnie kontroluje napęd i elastycznie rozkłada moment obrotowy między przodem i tyłem,

Podobnie jak inne SUVy Subaru, SOLTERRA posiada system sterowania X-MODE AWD, który zwiększa poczucie bezpieczeństwa na wyboistych drogach. Dodanie nowej funkcji Grip Control, umożliwia jazdę ze wspomaganiem kontroli napędu na śliskich i nierównych drogach.

Bezpieczeństwo

Opracowując konstrukcję nadwozia z zastosowaniem wytrzymałych materiałów uzyskano jednocześnie redukcję masy i sztywność konstrukcji. Zapewnia to najwyższe bezpieczeństwo podczas kolizji. W przypadku zderzenia konstrukcja przenosi obciążenia na inne elementy nadwozia i skutecznie pochłania energię zderzenia. Chroni nie tylko pasażerów pojazdu, ale także chroni instalację wysokiego napięcia, aby zabezpieczyć przed porażeniem prądem.

SOLTERRA to pojazd, który odgrywa ważną rolę dla Subaru. Firma postawiła sobie za cel aby stawić czoła wyzwaniom globalnego ocieplenia oraz nadal dostarczać samochody zapewniające radość z jazdy. Pojazd został opracowany wspólnie przez Toyotę i Subaru – firmy te we wrześniu 2019 roku zawarły nowy sojusz biznesowy i kapitałowy. Inżynierowie obu firm opracowali samochód wspólnie, ale oba modele nieznacznie różnią się od siebie. Toyotę możecie zobaczyć tutaj.

Wprowadzenie na rynek modelu SOLTERRA rozpocznie się w połowie 2022 roku w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i Chinach.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *