Nowa Toyota Corolla Cross

Wraz z nową Toyotą Corollą Cross po raz pierwszy do rodziny Corolli, najlepiej sprzedającego się samochodu na świecie, dołącza wariant z segmentu SUV. Oferuje on przestrzeń i praktyczność, a także atrakcyjny design. Nowy model nie tylko uzupełnia gamę Corolli, w której są już odmiany hatchback, TS kombi oraz sedan, ale sprawia też, że oferta Toyoty w segmencie SUV jest najszersza na europejskim rynku.

Toyota Corolla Cross

Samochód powstał w architekturze TNGA Toyoty. Za bazę posłużyła najnowsza odmiana platformy GA-C. Miało to wpływ na stylistykę auta, jego wnętrze, zastosowane technologie, a także właściwości jezdne.

Toyota Corolla Cross
Stylistyka i wnętrze

Wyraziste i masywne nadwozie nowego SUV-a Toyoty zostało stworzone z myślą o europejskim rynku. Toyota Corolla Cross ma 4 460 mm długości, 1 825 mm szerokości, 1 620 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2 640 mm. Wymiarami plasuje się pomiędzy modelami Toyota C-HR oraz RAV4, czyli w samym sercu segmentu C-SUV. Samochód oferuje wygodę, praktyczność i wszechstronność, które są tak ważne dla rodzin z dziećmi.

Toyota Corolla Cross

Każdy z pasażerów ma doskonałą widoczność, a przestrzeń nad głową i na nogi jest wystarczająco obszerna. Tylne drzwi otwierają się szeroko, a opcjonalny panoramiczny dach zapewnia poczucie przestrzeni i dodatkowe doświetlenie kabiny. Dostęp do bagażnika jest wygodny za sprawą niskiego progu załadunkowego i wysoko otwieranej klapy bagażnika. Dzięki temu umieszczenie sporych przedmiotów jak wózki czy rowery nie będzie problemem.

Toyota Corolla Cross
Piąta generacja napędu hybrydowego

Corolla Cross jest pierwszym globalnym modelem Toyoty, w którym zastosowano napęd hybrydowy piątej generacji.

Nowa generacja niewymagającego ładowania układu hybrydowego Toyoty w wersji z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła (AWD-i) korzysta z atutów poprzednika. Ma jednakże większy moment obrotowy, większą moc silnika elektrycznego. Napęd ten jest bardziej wydajny i przyjemniejszy w prowadzeniu niż jego poprzednik.

Układ przeniesienia napędu został przeprojektowany wraz z nowymi układami smarowania i rozprowadzania oleju, które wykorzystują olej o niskiej lepkości. Przyczynia się to do poprawy wydajności i zwiększenia mocy poprzez zmniejszenie strat elektrycznych i mechanicznych.

Korzystając z najnowszych rozwiązań w dziedzinie baterii litowo-jonowych, zestaw baterii jest mocniejszy i aż o 40 procent lżejszy niż wcześniej.

Zwiększyła się zarówno moc silnika spalinowego jak i elektrycznego, czego efektem jest większa o 8 procent łączna moc całego układu. W wersji z napędem na przednie koła napęd hybrydowy 2.0 wytwarza 197 KM (146 kW) mocy. Zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy.

Wariant AWD-i ma dodatkowy silnik elektryczny montowany przy tylnej osi o imponującej mocy 40 KM (30,6 kW). Tylny silnik dołączany jest automatycznie, zwiększając trakcję i dając większe poczucie bezpieczeństwa na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Wersja z napędem AWD-i ma takie same osiągi podczas przyspieszania jak auto z napędem na przód.

Toyota Corolla Cross

Napęd hybrydowy piątej generacji ma jeszcze bardziej dopracowane właściwości jezdne. Przyspieszanie jest bardziej liniowe, przewidywalne i kontrolowalne. System lepiej też dopasowuje obroty silnika do prędkości auta, by dawać bardziej intuicyjne i naturalne wrażenia z jazdy. Osiągnięto to dzięki przekalibrowaniu zależności między wciśniętym pedałem gazu a reakcją układu napędowego.

Toyota Corolla Cross
Zaawansowane technologie

Toyota Corolla Cross jest wyposażona w wiele zaawansowanych technologii. Samochód wykorzystuje ulepszony układ HMI (Human Machine Interface) z najnowszymi multimediami oraz zaprojektowany z myślą o Europie układ deski rozdzielczej, który zawiera Digital Cockpit, 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów oraz 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego.

Toyota Corolla Cross

12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów ma zupełnie nowe oprogramowanie oraz sprzęt. Jest to największy tego rodzaju wyświetlacz w segmencie, dzięki czemu jest w stanie pokazać jednocześnie dużą liczbę danych. Jest też elastyczny – można go spersonalizować np. pod kątem zużycia paliwa, pracy układu hybrydowego czy nawigacji.

Toyota Corolla Cross

System multimediów z 10,5-calowym, dotykowym wyświetlaczem HD ma nowy, szybszy procesor. Łączy się bezprzewodowo z Apple CarPlay® i przewodowo z Android Auto™ oraz udostępnia funkcje pakietu Toyota Smart Connect. System multimedialny został rozbudowany o nawigację w chmurze, informacje o ruchu drogowym, agenta głosowego oraz aktualizacje przez internet. Co więcej, wraz z aplikacją MyT auto oferuje bogaty zestaw usług na telefon jak np. analiza stylu jazdy, lokalizacja auta, a także możliwość zdalnego sterowania klimatyzacją czy zamykaniem drzwi.

Bezpieczeństwo

Nowa Corolla Cross jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate. Łączy on najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi asystentami jazdy oraz parkowania. Systemy te nie tylko sprawiają, że podróżowanie staje się łatwiejsze i bezpieczniejsze. Zapewniają także ochronę wszystkim pasażerom oraz innym użytkownikom ruchu drogowego w wielu sytuacjach.

Po raz pierwszy układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) zawiera system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach (Acceleration Suppression), system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu (Intersection Cut-In Traffic Assist), a także poprawiony układ detekcji nadjeżdżających pojazdów (Oncoming Traffic Detection) oraz asystenta skrętu na skrzyżowaniach (Intersection Turn Assist).

Wśród funkcji pakietu Toyota Safety Sense jest również układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS). Samochód ma także aktualizacje online, które aktualizują funkcjonowanie systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Dodają także nowe elementy przez cały okres eksploatacji pojazdu. Udoskonalono też adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości (FSR ACC), a także systemy utrzymania pasa ruchu (LTA) oraz rozpoznawania znaków drogowych (RSA).

T-Mate wspomaga kierowcę przy pomocy monitora martwego pola w lusterkach (BSM) wraz z asystentem bezpiecznego wysiadania (SEA), automatycznych świateł drogowych (AHB), asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park, kamery panoramicznej 360 stopni (PVM), systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB) oraz układu detekcji przeszkód podczas manewrów (ICS).

Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego nowej Corolli Cross zapewnia sztywna platforma GA-C. Nowa poduszka centralna między fotelami zapobiega zderzeniu się kierowcy z pasażerem w przypadku uderzenia w bok auta.

Ponad 50 mln egzemplarzy Corolli

Od premiery modelu Corolla w 1966 roku sprzedano ponad 50 mln egzemplarzy tego auta na całym świecie. Corolla Cross wzmocni pozycję Toyoty w segmencie C i pomoże w osiągnięciu celu sprzedaży 400 tys. kompaktowych aut do 2025 roku. Odpowiada to 9-procentowemu udziałowi w najbardziej konkurencyjnym segmencie w Europie.

Nowa Corolla Cross trafi do pierwszych klientów w Europie jesienią 2022 roku.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *