MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Porsche 911 Carrera T

Porsche wzbogaca rodzinę 911 o lekki samochód sportowy – 911 Carrera T. Litera T już od lat 60. reprezentuje w Porsche unikalną, dynamiczną formułę. Kryjące się za nią oznaczenie „Touring” wyróżnia modele oferujące wyjątkowo autentyczne wrażenia z jazdy. Głównie za sprawą precyzyjnej konfiguracji, ekskluzywnego wyposażenia i wydajnych silników. Standardowo 911 Carrera T wyposażona jest w siedmiobiegową przekładnię manualną (opcjonalnie dostępna jest również ośmiobiegowa automatyczna skrzynia PDK). Tylne siedzenia usunięto, a dzięki sportowemu zawieszeniu PASM obniżonemu o 10 mm oraz zmniejszonej izolacji nowe 911 Carrera T stanowi uosobienie puryzmu i porywającej przyjemności z jazdy. Można to poczuć zwłaszcza na krętych górskich czy podmiejskich drogach. A do tego dźwięk sześciocylindrowego silnika typu boxer we wnętrzu jest teraz jeszcze bardziej uderzający.

Porsche 911 Carrera T
Standardowo z zawieszeniem sportowym PASM oraz pakietem Sport Chrono

911 Carrera T plasuje się pomiędzy modelami 911 Carrera a 911 Carrera S. Z podstawowej 911 nowy wariant czerpie silnik biturbo o mocy 283 kW (385 KM) i 450 Nm momentu obrotowego. Rozpędza on samochód od zera do 100 km/h w 4,5 sekundy, do prędkości maksymalnej 291 km/h. Wyposażenie standardowe modelu Carrera S z manualną skrzynią biegów wzbogacono o Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału. W standardzie Porsche 911 Carrera T oferuje także pakiet Sport Chrono oraz sportowe zawieszenie PASM ze zmniejszonym prześwitem. To elementy, które w połączeniu z 385-konnym silnikiem dostępne są tylko w Carrera T. W modelu 911 Carrera S stanowią one wyposażenie opcjonalne. Na życzenie klienta Carrera T można zamówić również ze skrętną tylną osią. To opcja zarezerwowana do tej pory dla wariantów od 911 Carrera S wzwyż.

Porsche 911 Carrera T

Wyposażenie odmiany T obejmuje również 20- i 21-calowe (odpowiednio z przodu i z tyłu) obręcze Carrera S. Pomalowano je w kolorze Titanium Grey. Założona no nie opony w rozmiarze 245/35 (przód) i 305/30 (tył). Dodatkowo Porsche 911 Carrera T w standardzie wyposażono w sportową kierownicę GT. Zamontowano sportowy układ wydechowy oraz sportowe fotele Plus (4-kierunkowa regulacja elektryczna). Ważąca zaledwie 1470 kg 911 Carrera T z manualną skrzynią biegów jest najlżejszym seryjnym modelem 911 z silnikiem z podstawowej oferty. Jest o 35 kg lżejszy od modelu 911 Carrera ze standardową ośmiobiegową skrzynią PDK (w 911 Carrera skrzynia manualna nie jest już dostępna). Poza brakiem tylnych siedzeń oraz zmniejszoną izolacją jeszcze większą redukcję masy umożliwiają lekkie szyby oraz lekki akumulator.

Porsche 911 Carrera T
Koncepcja samochodu turystycznego z sukcesami w kilku liniach modelowych

Litera T w oznaczeniu modelu Porsche 911 Carrera T oznacza „touring” i wzięła swój początek od homologacji modelu 911 T jako samochodu turystycznego w 1968 r. To pierwsze 911 T było oferowane do 1973 r. W 2017 r. Porsche wskrzesiło purystyczny wariant 911, prezentując model 911 Carrera T generacji 991. Od tego czasu koncepcja „okrojonej”, ale wyjątkowo sportowej konfiguracji z powodzeniem przeniesiono do innych linii modelowych: 718 Cayman T, 718 Boxster T i Macan T.

Porsche 911 Carrera T
Ekskluzywne detale wewnątrz i na zewnątrz

Z zewnątrz Porsche 911 Carrera T wyróżnia się na tle swojej linii modelowej dzięki detalom w kolorze Dark Grey. Kontrastujące elementy, takie jak górna i dolna listwa lusterek zewnętrznych, nowe logo na drzwiach i logo tylne oraz listwy na grillu pokrywy silnika mają kolor Agate Grey. Również przednia szyba w górnej części otrzymała szary, przyciemniony pas. Końcówki sportowego układu wydechowego mają czarny kolor z wykończeniem na wysoki połysk. Wszystko to nadaje nowemu 911 Carrera T jeszcze bardziej ekstrawertyczny i dynamiczny wygląd.

Porsche 911 Carrera T

Sportowy charakter samochodu we wnętrzu podkreślają standardowe fotele sportowe Plus z 4-kierunkową regulacją elektryczną. Wnętrze modelu T uzupełniają matowe listwy ozdobne w kolorze czarnym i czarne wstawki o wysokim połysku. Klienci poszukujący jeszcze większej wyrazistości mogą wybrać opcjonalny pakiet wykończenia wnętrza Carrera T. Obejmuje on pasy bezpieczeństwa w kontrastującym kolorze Slate Grey lub Lizard Green, szwy w odpowiednim kontrastującym kolorze, zagłówki z wyhaftowanym logo „911” w kolorze czarnym oraz środkowe panele foteli w charakterystyczne pasy. Również dywaniki podłogowe są opcjonalnie dostępne z logo i szwami w kontrastującym kolorze Lizard Green lub Slate Grey.

Niewielki, ale znakomity wybór opcji i kolorów

W 911 Carrera T opcjonalnie dostępne są fotele sportowe Plus (adaptacyjne) z 18-kierunkową regulacją elektryczną oraz jeszcze bardziej sportowe i wyjątkowo lekkie fotele w pełni kubełkowe, ze środkowymi panelami pokrytymi perforowanym materiałem Race-Tex w kolorze czarnym. Pakiet wykończenia wnętrza Carrera T jest też oferowany z opcjonalnym rozszerzonym zestawem wykończeń ze skóry. Skórzane są tu dodatkowo górne i środkowe sekcje paneli drzwi, boczne elementy konsoli środkowej, a także górne oraz dolne części deski rozdzielczej i panele boczne z tyłu.

Porsche 911 Carrera T

Nowe 911 Carrera T jest dostępne w czterech kolorach niemetalizowanych: czarnym, białym, czerwonym (Guards Red) i żółtym (Racing Yellow). Można wybrać także cztery lakiery metalizowane: Deep Black, Gentian Blue, Ice Grey i GT Silver. Dostępne kolory specjalne to: Crayon, Ruby Star Neo, Carmine Red, Shark Blue i Python Green. Nabywcy 911 Carrera T mają również możliwość skorzystania z programu Paint to Sample. Oferuje on wybór spośród ponad 110 wyjątkowych odcieni.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *