Nowe Subaru Impreza na amerykański rynek
Podczas salonu samochodowego w Los Angeles zaprezentowano szóstą generację Subaru Impreza, przeznaczoną na rynek północnoamerykański. Tym razem jest to tylko pięciodrzwiowy hatchback, o sedanie zdaje się więc zapomniano. Impreza będzie mieć trzy wersje wyposażenia i dwa silniki. Warianty Base i Sport będą wyposażone w czterocylindrowy, dwulitrowy silnik typu bokser o mocy 152 KM. Wersja RS otrzyma silnik 2,5 litra i moc zwiększoną do 182 KM. Oba silniki będą sprzężone ze skrzynią CVT, w wariantach Sport i RS także z możliwością zmiany przełożeń łopatkami. Na szczęście jednak zachowano klasyczny dla Subaru napęd Symmetrical AWD.
![Subaru Impreza Sport](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-19-1024x576.jpg)
Wszystkie samochody będą wyposażone w opatentowany przez Subaru system bezpieczeństwa Eye Sight w najnowszej wersji, pozwalającej rozpoznawać na przykład pieszych i rowerzystów. System ma za zadanie ostrzegać kierowcę o przeszkodzie, a w razie potrzeby także samodzielnie zatrzymać samochód.
Model nosi oznaczenie rocznikowe 2024, ale w sprzedaży w USA pojawi się już na wiosnę przyszłego roku.
![Subaru Impreza RS](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-2-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza RS](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-3-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza RS](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-4-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza RS](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-10-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza RS](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-5-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza RS](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-8-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza RS](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-21-1024x576.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-12-1024x576.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-13-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-int_-4-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-int_-2-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-int_-1-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-int_-7-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_RS_-int_-9-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza Sport](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-1-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza Sport](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-2-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza Sport](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-4-1024x576.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-5-1024x576.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-8-1024x576.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-12-1024x576.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-14-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza Sport](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-18-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza Sport](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-16-1024x576.jpg)
![Subaru Impreza Sport](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/24MY_Impreza_Sport_-15-1024x576.jpg)
Dane techniczne:
Wersja | Base | Sport | RS |
---|---|---|---|
długość / szerokość / wysokość (mm) | 4475/1780/1481 | 4475/1780/1481 | 4475/1780/1481 |
Rozstaw osi (mm) | 2670 | 2670 | 2670 |
Silnik | 2,0 l, czterocylindrowy boxer | 2,0 l, czterocylindrowy boxer | 2,5 l, czterocylindrowy boxer |
Max moc (KM) | 152 | 152 | 182 |
Max moment obrotowy (Nm) | 197 | 197 | 241 |
Napęd | Symetryczny AWD | Symetryczny AWD | Symetryczny AWD |
Zawieszenie przód/tył | Niezależne zawieszenie: kolumny McPherson / podwójne wahacze | Niezależne zawieszenie: kolumny McPherson / podwójne wahacze | Niezależne zawieszenie: kolumny McPherson / podwójne wahacze |
Koła | 16 cali | 18 cali | 18 cali |
Redakcja Overdrive (BŁ)
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy też między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.