MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy Ford E-Tourneo Custom

Ford Pro przedstawił całkowicie nowy model E-Tourneo Custom – zaawansowanego przedstawiciela linii pojazdów wielozadaniowych Tourneo nowej generacji. Wyposażono go w zaawansowany, całkowicie elektryczny układ napędowy. Ford E-Tourneo Custom łączy nową platformę zaprojektowaną z myślą o wszechstronności i komforcie z elektrycznym układem napędowym zasilanym z akumulatora. Akumulator ten może zapewnić zasięg jazdy do 370 km. Ford E-Tourneo Custom skierowany jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. To jeden z czterech nowych, w pełni elektrycznych modeli Forda Pro, które mają trafić na rynek europejski do 2024 roku.

Nowy model, oferujący przestronne wnętrze dla maksymalnie ośmiu osób, wchodzi na rynek z pełnym pakietem wyposażenia premium. Wyposażono go w elastycznie regulowane tylne siedzenia montowane na szynach, drzwi boczne obsługiwane bez użycia rąk, czy system audio B&O. Samochód ma także cyfrowe karty dostępu, a także panoramiczny szklany dach. Ciszę na pokładzie zapewnia napęd elektryczny. Nowe standardy komfortu jazdy i stabilność, to natomiast zasługa udoskonalonej architektury podwozia z niezależnym zawieszeniem tylnym.

Ford E-Tourneo Custom
Dostępny także diesel i Plug-In Hybrid

W ramach gamy Ford Tourneo Custom, klienci mogą również wybrać całkowicie nową wersję Plug-In Hybrid (PHEV). Nadaje się ona szczególnie do zastosowań, w których wymagana jest maksymalna elastyczność. Ponadto, nowy model można otrzymać także z silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue najnowszej generacji. Dostępny on będzie z nową, bardzo sprawną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz z inteligentnym systemem napędu na cztery koła.

Wszystkie pojazdy Tourneo Custom nowej generacji są w pełni zintegrowane z platformą oprogramowania i usług połączonych Ford Pro. Samochód wyposażono także w rozwiązania ładowania „end-to-end”, narzędzia do zarządzania Ford Pro Telematics, aplikację FordPass Pro, a także z system poprawy dyspozycyjności FORDLiive.

Modele Tourneo Custom z silnikami wysokoprężnymi EcoBlue mają trafiać do klientów od połowy 2023 roku. Następne warianty będą oferowane w dalszej kolejności.

Ford E-Tourneo Custom
Doskonałe parametry pracy samochodu elektrycznego

E-Tourneo Custom, napędza silnik elektryczny o mocy 160 kW. Wykorzystuje on technologię ogniw akumulatorowych o wysokiej gęstości, zastosowaną w pickupie Ford F-150 Lightning. Jego akumulator o użytecznej pojemności 74 kWh, zapewni wyjątkowe osiągi i wyjątkową kulturę jazdy. W pełni elektryczny układ napędowy oferuje również możliwość kontroli przyspieszania i hamowania za pomocą jednego pedału. Gwarantuje to jeszcze wyższą sprawność energetyczną oraz bardziej relaksujące i komfortowe prowadzenie.

Pokładowa trójfazowa ładowarka prądu zmiennego o mocy 11 kW jest w stanie naładować akumulator w czasie poniżej ośmiu godzin. Ładowanie przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 125 kW w zakresie 15-80 procent trwa około 41 minut. Profil pracy systemu ładowania E-Tourneo Custom pozwala na szybkie ładowanie w jego początkowej fazie, aby szybko uzupełnić energię w akumulatorze. W testach użycie szybkiej ładowarki 125 kW prądu stałego zwiększało zasięg o prawie 38 km w ciągu zaledwie pięciu minut.

Ford E-Tourneo Custom

E-Tourneo Custom dysponuje maksymalnym uciągiem przyczepy o masie 2000 kg oraz dużą ładownością. Pomaga w ten sposób właścicielom spędzającym aktywnie czas w plenerze łatwo przewozić przyjaciół, rodzinę i sprzęt sportowy. Z kolei przedsiębiorcom pomaga sprawnie transportować pracowników, klientów i ich bagaż.

Funkcja Pro Power Onboard pozwala użytkownikom na pełne wykorzystanie potencjału zelektryfikowanych wariantów Tourneo Custom. Dostarcza energię elektryczną o mocy do 2,3 kW przez gniazda umieszczone z przodu kabiny. Jest to rozwiązaniem wręcz idealnym, gdy trzeba zasilić urządzenia cyfrowe, elektronarzędzia lub sprzęt sportowy i kempingowy.

Ford E-Tourneo Custom
Zaprojektowany z myślą o przestrzeni i komforcie, z elastycznym układem siedzeń

Zoptymalizowana platforma pojazdu pozwoliła wygospodarować dużą przestrzeń w kabinie. Niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w napęd w pełni elektryczny, PHEV czy spalinowy. Samochody ze standardowym i powiększonym rozstawem osi oferują w trzech rzędach siedzeń do ośmiu miejsc w modelu E-Tourneo Custom i maksymalnie dziewięć miejsc w trzech rzędach w Tourneo Custom PHEV i EcoBlue z silnikiem Diesla. Gwarantuje to wysokie walory praktyczne w każdej wersji pojazdu.

Wzbogacone wyposażenie wnętrza wyróżnia się nowym, elastycznym systemem siedzeń, montowanych na prowadnicach w drugim i trzecim rzędzie. Pozwala to na podniesienie możliwości adaptacji kabiny do potrzeb przewozu zarówno pasażerów, jak i bagażu. Siedzenia umieszczone na prowadnicach umożliwiają przesuwanie ich do przodu lub do tyłu wzdłuż karbowanych szyn osadzonych w podłodze tylnej części kabiny lub na całkowite wymontowanie siedzeń, zależnie od potrzeb. Trzy fotele w drugim rzędzie można przesuwać niezależnie od siebie. Natomiast trzeci rząd siedzeń jest dzielony na podwójny i pojedynczy fotel.

Ford E-Tourneo Custom
Ford E-Tourneo Custom
Nowe fotele

Nowe fotele są lżejsze niż w poprzednim modelu, a w drugim rzędzie zastosowano zintegrowane pasy bezpieczeństwa, dzięki czemu przemodelowanie układu kabiny, w tym w unikalny w tej klasie sześcioosobowy układ konferencyjny, można uzyskać szybciej i łatwiej. Punkty mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX są dostępne na wszystkich trzech fotelach w drugim rzędzie, a także na dwóch zewnętrznych fotelach w trzecim rzędzie.

Luksusowa specyfikacja kabiny obejmuje nowe elementy, dzięki którym nabywcy mogą spersonalizować swój pojazd, w tym duży szklany dach panoramiczny z technologią redukcji przenikania ciepła w zakresie podczerwieni, co pomaga utrzymać chłód w kabinie podczas podróży przy silnym nasłonecznieniu. Elektrycznie sterowane przesuwne drzwi boczne są również wyposażone w funkcję bezdotykowej obsługi, dzięki czemu drzwi można otworzyć ruchem stopy obok przedniego koła, co jest bardzo praktyczne, gdy kierowca ma zajęte ręce.

Ford E-Tourneo Custom

Za wysoki komfort i przyjemność z jazdy, w nowym Tourneo Custom odpowiadają również: trójstrefowa elektroniczna klimatyzacja, potężny 14-głośnikowy system nagłośnienia B&O z subwooferem umieszczonym w tylnej części kabiny, wysmakowane oświetlenie wnętrza, bezprzewodowa ładowarka indukcyjna urządzeń mobilnych oraz podgrzewane fotele zewnętrzne w drugim rzędzie.

Ford opracował również innowacyjny nowy system Digital Key, którego dostępność przewidziana jest na 2024 rok, wykorzystujący technologię NFC (Near-Field Communication), która inspirowana jest hotelowymi kartami dostępu, zastępującymi mechaniczne klucze. Umożliwi to właścicielowi noszenie wygodnej, cienkiej, wodoodpornej karty zamiast niezbyt poręcznego pilota podczas uprawiania sportu lub spędzania czasu na świeżym powietrzu, z kolei w firmach ułatwi to korzystanie z samochodu kilku uprawnionym kierowcom.

Wersje wyposażenia

Nabywcy Tourneo Custom mogą wybierać spośród wielu atrakcyjnych wariantów nowego modelu, w tym przygotowanej dla podróżników serii Active, przyciągającej wzrok serii Sport, a także topowego Titanium X, który oferuje najbogatszą specyfikację spośród wszystkich Tourneo, ze standardowym wyposażeniem obejmującym stylowe 19-calowe aluminiowe felgi i pełne matrycowe oświetlenie LED, a także luksusowe pokrycie siedzeń, wykonane ze skóry syntetycznej Sensico. Każda z tych wersji może być wyposażona w dowolny z dostępnych układów napędowych, aby spełnić szeroki zakres potrzeb klientów Forda.

Większy wybór systemów i funkcji Tourneo Custom łączy się ze znaczną poprawą możliwości i osiągów samochodu. Całkowicie nowa architektura pojazdu zapewnia niższe położenie podłogi, nowy zintegrowany stopień boczny ułatwiający wsiadanie i załadunek, a największe w tej klasie pojazdów otwory przesuwnych drzwi bocznych i przestrzeni bagażowej ułatwiają korzystanie z samochodu.

Optymalizacja platformy umożliwiła również obniżenie wysokości całkowitej poniżej dwóch metrów dla wielu wariantów samochodu, co pozwala na korzystanie z garaży i parkingów wielopoziomowych, które są często niedostępne dla pojazdów z segmentu Tourneo Custom, miała także wpływ na poprawę sprawności energetycznej i wyrafinowania jazdy dzięki udoskonalonej aerodynamice.

Innowacyjny design – wewnątrz i na zewnątrz

Styl przedniej partii samochodu jest dynamiczny, a jednocześnie przyjazny, odzwierciedla potencjał modelu Tourneo. W pełni elektryczny E-Tourneo Custom podkreśla swoją techniczną innowacyjność i sprawność poprzez unikatowe wykończenie przedniego wlotu powietrza, harmonizujące z bardzo charakterystycznym oświetleniem LED o efektownej grafice rozciągającej się na całej szerokości samochodu.

Wyszukane, a zarazem praktyczne wzornictwo znajduje kontynuację wewnątrz pojazdu, a stylowy dwu- lub trzyosobowy przód kabiny reprezentuje znaczący postęp w zakresie techniki i komfortu, dzięki wysokogatunkowym materiałom i czystym, nowocześnie zaprojektowanym powierzchniom.

Pochylana kierownica

Na desce rozdzielczej znajduje się ergonomiczny 13-calowy ekran dotykowy z systemem informacji i rozrywki SYNC 4. Łączy się on z nowym, cyfrowym zestawem wskaźników, tworząc intuicyjny, skoncentrowany na kierowcy kokpit, z bezprzewodową łącznością w standardach Android Auto i Apple CarPlay w wyposażeniu seryjnym.

Aby przekonać klientów prowadzących aktywny tryb życia, Tourneo musi sprawdzać się zarówno jako mobilny salon, jak i miejsce pracy, więc Tourneo Custom oferuje taką samą innowacyjną, pochylaną kierownicę, jaką niedawno zaprezentowano w nowym modelu E-Transit Custom. Dzięki tej użytecznej funkcji, kierownicy można używać jako ergonomicznego uchwytu do laptopów i tabletów. Po złożeniu jej na płasko, może również stać się wygodnym stolikiem.

Podniesienie komfortu i łatwość poruszania się w kabinie były dla twórców modelu priorytetem. Dlatego też wszystkie wersje samochodu wyposażono w kierownice ze spłaszczonym dolnym wieńcem typu „squircle”. Taki kształt w połączeniu z dźwignią przekładni automatycznej zamontowaną na kolumnie kierownicy uwalnia więcej miejsca i ułatwia wsiadanie i wysiadanie.

Poduszka powietrzna pasażera pod dachem

Więcej miejsca z przodu i więcej schowków, to efekt przeniesienia przez inżynierów Forda przedniej poduszki powietrznej pasażera z deski rozdzielczej pod dach. Dzięki temu można przechowywać laptopy lub teczki na dokumenty formatu A4 w zamykanym schowku na desce rozdzielczej. Urządzenia elektroniczne można teraz bezpiecznie montować bliżej kierowcy za pomocą standardowych mocowań AMPS.

Wybór układów napędowych wychodzący naprzeciw potrzebom klienta

W nowym Tourneo Custom PHEV zastosowano równoległy układ hybrydowy. Dzięki elastyczności wydajnego 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona sprawdza się on na długich dystansach. Dzięki silnikowi elektrycznemu i akumulatorowi o pojemności 11,8 kWh zasięg jazdy z zasilaniem w pełni elektrycznym wynosi ponad 50 km. Można to z powodzeniem wykorzystać w miejskich strefach bezemisyjnych.

Obok zelektryfikowanych układów napędowych, Ford będzie również oferował Tourneo Custom z silnikami wysokoprężnymi EcoBlue najnowszej generacji o mocach 136 KM, 150 KM lub 170 KM – w połączeniu z nową, podnoszącą wydajność ośmiostopniową przekładnią automatyczną lub sześciostopniową skrzynią manualną.

Nowy Tourneo Custom oferuje również opcjonalny napęd na wszystkie koła. Dzięki niemu samochód zyska zainteresowanie ceniących sobie poczucie bezpieczeństwa klientów, potrzebujących samochodu do pracy w każdych warunkach pogodowych. Także tych, którzy chcą dojechać na kempingi, plaże i w miejsca, do których nie prowadzą asfaltowe drogi. System inteligentnie rozdziela moment obrotowy między osiami za pośrednictwem elektronicznie sterowanego sprzęgła. Reaguje na utratę przyczepności w czasie krótszym niż 20 milisekund. Jest dostępny w modelach wyposażonych w silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 136 KM lub 170 KM i automatyczną skrzynię biegów. Właściciele, którym zależy na podniesieniu przyczepności, ale preferują manualną skrzynię biegów, mogą wyposażyć się w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Znajduje się on w ofercie z silnikami wysokoprężnymi EcoBlue o mocy 136 KM i 150 KM.

Holowanie przyczepy o masie do 2500 kg

Wszystkie wersje silnikowe dysponują bardzo wysokimi zdolnościami holowniczymi. Masa przyczepy z hamulcem może wynosić do 2500 kg w przypadku modeli z silnikiem Diesla. Nowa, dostępna w opcji funkcja pozwala także na ukrycie haka holowniczego, gdy go nie używamy.

Tourneo Custom wyposażono w zestaw najnowszych, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Jest wśród nich wiele funkcji dostępnych w modelu także po raz pierwszy. To np. adaptacyjny tempomat z funkcją centrowania samochodu na pasie ruchu, asystent hamowania awaryjnego podczas cofania. To także system wspomagający parkowanie Park Assist z system kamer 360 stopni, zapewniającym pełny widok otoczenia wokół pojazdu.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *