Mazda CX-90 – amerykański debiut
Po prezentacji modelu CX-60 Mazda postanowiła pójść jeszcze o segment wyżej, prezentując największego w gamie SUV-a CX-90. Samochód przeznaczony jest głównie na rynek amerykański, ale zbudowano go na zupełnie nowej platformie, na której być może powstaną także modele na inne rynki.
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-06.jpg)
Do napędu Mazdy CX-90 posłużą dwie jednostki napędowe. Pierwsza to nowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,3 litra. Jego moc to 340 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 369 Nm. Silnik wyposażono oczywiście w układ miękkiej hybrydy zwany M-Hybrid Boost. Drugi napęd to hybryda typu plug-in e-Skyactiv PHEV. Składa się ona z silnika spalinowego o pojemności 2,5 litra, wspomagającego silnika elektrycznego oraz baterii o sporej pojemności 17,8kWh. Łączna moc systemowa tego układu to 323 KM. Obie jednostki współpracują też z nową, ośmiostopniową przekładnią automatyczną.
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-13.jpg)
Duży SUV z trzema rzędami siedzeń wyposażono w aktywne fotele Kinematic Posture Control, tłumiące przechyły nadwozia w zakrętach. Samochód będzie można zamówić także w konfiguracji sześcioosobowej, z dwoma osobnymi siedzeniami w środkowym rzędzie. W konfiguracji z tylną kanapą Mazda CX-90 przewiezie ośmiu pasażerów w układzie 2-3-3.
Model CX-90 oznaczony jest jako rocznik 2024, w Stanach Zjednoczonych można go już zamawiać.
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-01-1.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-02.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-03.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-04.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-05.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-07.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-08.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-24.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-09.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-10.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-11.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-31.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-21.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-20.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-23.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-17.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-18.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-19.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-12.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-14.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-16.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-27.jpg)
![Mazda CX-90](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-28.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-29.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-33.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-32.jpg)
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2023/01/2024-Mazda-CX-90-34.jpg)
Redakcja Overdrive (BŁ)
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.