Nissan Hyper Force – elektryczny następca GT-R?
Na salonie Japan Mobility Show Nissan zaprezentował samochód Nissan Hyper Force, który jest zwieńczeniem innowacyjnej serii koncepcyjnych modeli „hyper”. Przedstawiając kolejno cztery koncepcyjne samochody elektryczne w okresie poprzedzającym tokijski salon, Nissan zademonstrował swoją zdolność przewidywania szerokiego spektrum potrzeb i zmian stylu życia klientów.
Makoto Uchida, prezes i dyrektor generalny firmy Nissan, powiedział: „Każdy z pięciu samochodów koncepcyjnych na Japan Mobility Show symbolizuje przyszłość i ducha naszej marki podejmującej wyzwania, do których innym brakuje odwagi. Rozwijamy nasze innowacje w zakresie samochodów elektrycznych, wykraczamy poza sferę mobilności i uczestniczymy w budowie bardziej zrównoważonego świata. Samochody elektryczne są symbolem naszej przyszłości, czyli czystszego, bezpieczniejszego i bardziej inkluzywnego świata dla wszystkich. Świata, w którym nie trzeba rezygnować ze swoich pasji i marzeń. Dzięki potędze innowacji Nissan tworzy przyszłość, w której każdy będzie mógł czerpać radość i emocje z mobilności”.
Nissan Hyper Force, supersamochód elektryczny, który zmienia reguły gry
Nissan Hyper Force został zaprojektowany dla entuzjastów wyścigów i graczy, którzy są spragnieni adrenaliny na torze, ale jednocześnie świadomi ekologicznie. Jest to w pełni elektryczny wyczynowy supersamochód, który ma zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy bez uszczerbku dla środowiska i komfortu codziennego użytkowania.
Silnik o mocy 1000 kW
Sercem pojazdu jest mocny, w pełni elektryczny zespół napędowy zasilany akumulatorem ze stałym elektrolitem. Zamontowano go w sposób zapewniający optymalny rozkład masy. Silnik samochodu rozwija moc do 1000 kW, co gwarantuje błyskawiczne i precyzyjnie kontrolowane przyspieszenie. Znaczna siła docisku, zaawansowana wersja napędu na cztery koła e 4ORCE Nissana oraz lekkie nadwozie z wysokowytrzymałego włókna węglowego ułatwiają dynamiczne pokonywanie zakrętów oraz zapewniają doskonałe właściwości jezdne na torze i krętych drogach.
Aerodynamika
Stylistyka nisko osadzonego, szerokiego nadwozia jest kombinacją wysmuklających krzywizn i odważnej geometrii będących zwiastunem potężnych osiągów. Poszczególne elementy, takie jak przednie i tylne lampy, nawiązują do innych wyczynowych modeli Nissana.
Znakomite właściwości aerodynamiczne nadwozia i dużą siłę docisku uzyskano we współpracy z zespołem NISMO specjalizującym się w samochodach wyścigowych. Specjalna aerodynamiczna konstrukcja pod maską zwiększa siłę docisku i poprawia skuteczność chłodzenia. Dwustopniowy tylny dyfuzor dodatkowo zapewnia optymalny przepływ powietrza. Przednie wloty powietrza, osłony wylotów powietrza na przednich błotnikach oraz obie końcówki tylnego spojlera pełnią specjalne funkcje aerodynamiczne. Nowo opracowany siłownik plazmowy ogranicza rozdział powietrza w celu maksymalizacji przyczepności i zmniejszenia siły unoszącej koła po wewnętrznej stronie krzywizny zakrętu. Lekkie obręcze kół z kompozytu węglowego także poprawiają aerodynamikę i zapewniają lepsze chłodzenie hamulców.
Tryby jazdy
Koncepcyjny samochód oferuje dwa tryby jazdy: wyścigowy „R” (racing) oraz „GT” (grand touring). W zależności od wybranego trybu graficzny interfejs użytkownika zmienia kolor. Wyświetla także najpotrzebniejsze informacje uwzględniające sytuację na drodze i warunki jazdy. Wyświetlane grafiki zaprojektowano we współpracy z Polyphony Digital Inc.
W trybie R kabina jest podświetlona na czerwono, a intuicyjny kokpit zwrócony ku kierowcy sprzyja jego koncentracji. Panele na desce rozdzielczej przesuwają się w stronę fotela, potęgując wrażenie przebywania w kokpicie sportowej maszyny. Cztery ekrany umieszczone wokół kierownicy wyświetlają informacje o przyczepności i temperaturze opon, ciśnieniu powietrza, temperaturze tarcz hamulcowych, rozkładzie mocy oraz inne dane przydatne w czasie sportowej jazdy.
W trybie GT podświetlenie kabiny zmienia kolor na niebieski, a ekrany wokół kierownicy odsuwają się i łączą w jedną płaszczyznę. Kierowca ma poczucie zanurzenia w prostszym interfejsie systemu multimedialnego. Za jego pośrednictwem może sterować klimatyzacją, nagłośnieniem oraz ustawieniami zawieszenia i stabilizatorów pod kątem komfortowej jazdy. To pierwszy na świecie samochód z zawieszeniem i stabilizatorami, których parametry można korygować z poziomu ekranu w kokpicie. Można to robić oczywiście podczas jazdy.
Fotele kierowcy i pasażera z przodu są wykonane z lekkiego, ale sztywnego włókna węglowego. Zapewniają wysoki komfort także na długich trasach oraz są wyposażone w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.
Bezpieczeństwo
Przy projektowaniu samochodu koncepcyjnego szczególną uwagę zwrócono także na bezpieczeństwo. Dzięki zaawansowanemu systemowi autonomicznej jazdy z hiperlidarem oraz zestawem czujników przydatnych przy sportowej jeździe samochód zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Zarówno na drogach publicznych, jak i na torze.
VR
W Nissanie Hyper Force zastosowano także innowacyjne technologie rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR). Umożliwiają one kierowcy płynne przechodzenie między jazdą w świecie rzeczywistym i generowanym komputerowo. Po zatrzymaniu pojazdu kierowca może też założyć specjalny kask ze „ślepymi” wizjerami do VR. Umożliwia on grę w różnych trybach, w tym również ściganie się na czas oraz z innymi zawodnikami online. Używając szkieletowych wizjerów AR, kierowca może rywalizować z „duchami” siebie samego, znajomych, a nawet profesjonalnych kierowców.
Informacja prasowa
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.