MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy McLaren GTS

McLaren zaprezentował nowy model GTS, który dołącza do oferty McLarena jako następca modelu GT. Superlekki GTS został zaprojektowany, aby zachwycić kierowców, którzy wymagają dynamiki i emocji z jazdy McLarenem oraz komfortu, wyrafinowania i przestrzeni bagażowej dostosowanej do dłuższych podróży.

McLaren GTS

„Nowy McLaren GTS oferuje niezrównane połączenie dynamiki jazdy i osiągów McLarena z wyrafinowaniem i praktycznością. Kiedy chcesz prawdziwych wrażeń z jazdy supersamochodem, GTS je zapewnia. Kiedy chcesz się zrelaksować podczas dłuższej podróży lub z bagażem na weekendowy wyjazd, GTS jest idealnym towarzyszem. To samochód, który jest wierny wyścigowemu DNA McLarena, ale z wieloma warstwami możliwości”. Powiedział Michael Leiters, CEO, McLaren Automotive

Design

Zachowując główne zalety McLarena, czyli piękny, ale funkcjonalny design, wiodący w swojej klasie stosunek mocy do masy – możliwy dzięki lekkiej konstrukcji z włókna węglowego skoncentrowanej na unikalnym podwoziu skorupowym – oraz niezrównaną dynamikę jazdy, nowy GTS jest również wizualnie jeszcze mocniejszy.

McLaren GTS

Eleganckie linie nadwozia GT pozostają podstawą pakietu aerodynamicznego i profilu samochodu. Z przodu GTS, charakterystyczna stylizacja „młota” została zaktualizowana o nową dolną część przedniego zderzaka. Znajdują się tam na nowo ukształtowane, szersze wloty, aby skierować więcej powietrza do chłodnicy samochodu. Mogą one być opcjonalnie wykonane z błyszczącego włókna węglowego, odzwierciedlając wyścigowe DNA McLarena i nadając GTS bardziej agresywny wygląd. Na tylnych błotnikach umieszczono nowe, wyższe czerpnie powietrza – również dostępne w wersji z błyszczącego włókna węglowego. Podobnie jak przeprojektowany przód, tylne błotniki umożliwiają większy przepływ powietrza do 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem.

Muskularny wygląd GTS obejmuje także duży tylny dyfuzor i podwójne końcówki układu wydechowego. Te ostatnie są również częścią pakietu, który zapewnia surowy dźwięk supersamochodu dzięki opcjonalnemu sportowemu układowi wydechowemu.

McLaren GTS
Niska masa dzięki kompozytom

Podstawą modelu GTS jest skorupowe podwozie MonoCell II-T z włókna węglowego. Charakteryzuje się ono mocną, ultralekką konstrukcją i sztywnością wymaganą przez supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie. Standardowy kompozytowy dach wykonano z włókna węglowego pochodzącego z recyklingu. Jest to jednym z wielu rozwiązań zmniejszających masę w konstrukcji GTS. Dzięki tym rozwiązaniom GTS zapewnia ekscytujące wrażenia z jazdy lekkim supersamochodem, bez pogorszenia jakości jazdy, niepotrzebnego hałasu, szorstkości i wibracji.

McLaren GTS
Napęd

Przy masie zaledwie 1520 kg GTS jest najlżejszym samochodem w swojej klasie. Ma także najlepszy w segmencie stosunek mocy do masy wynoszący 418 KM na tonę. Moc 4,0-litrowego silnika V8 M840TE z podwójnym turbodoładowaniem zwiększono do 635 KM przy 7500 obr/min. Dodatkowe 15 KM pochodzi ze zwiększonego momentu obrotowego wału korbowego, który jest możliwy dzięki agresywniejszym, zmienionym fazom zapłonu. Funkcja launch-control jest standardem. Po jej włączeniu GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmuje mu zaledwie 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna GTS wynosi zaś 326 km/h.

McLaren GTS jest wyposażony w siedmiobiegową skrzynię biegów SSG. Zapewnia ona płynne, płynne i szybkie zmiany biegów w domyślnym trybie Comfort, oferując relaksujące, ale energiczne przyspieszenie. Oprócz tego kierowca poprzez panel Active Dynamics może zwiększyć wrażenia z jazdy dzięki dwóm dodatkowym trybom jazdy – Sport i Track. Tryb Sport wprowadza zwiększony dramatyzm i gwałtowność, a technologia chwilowego odcięcia zapłonu zapewnia szybszą i bardziej agresywną zmianę biegów. Tryb Track przenosi to na jeszcze wyższy poziom, maksymalizując wydajność skrzyni biegów przy minimalnej utracie momentu obrotowego między zmianami. Ręczne sterowanie zmianą biegów jest możliwe za pomocą łopatek zmiany biegów zamontowanych na kierownicy w każdym z trybów jazdy.

McLaren GTS
Zawieszenie

Praca elektrohydraulicznego układu kierowniczego, standardowo montowane zawieszenie z proaktywną kontrolą tłumienia oraz potężny węglowo-ceramiczny układ hamulcowy to unikalne cechy GTS. Elementy te wraz z centralnie umieszczonym silnikiem V8 i lekką konstrukcją samochodu, zapewniają wrażenia z jazdy supersamochodem. Samochód zapewnia równowagę i zwinność, ale nie kosztem komfortu i jakości jazdy.

Układ kierowniczy GTS zapewnia również ekstremalny poziom wyczucia. Niezwykle precyzyjny i dokładny system automatycznie zwiększa poziom wspomagania przy niskich prędkościach, ułatwiając manewry takie jak parkowanie.

McLaren GTS

Bezstopniowe, dwuzaworowe amortyzatory hydrauliczne od oficjalnego dostawcy inteligentnego zawieszenia McLaren Automotive, firmy Monroe, są częścią lekkiego, aluminiowego zawieszenia z podwójnymi wahaczami. Dzięki adaptacyjnej technologii amortyzatorów McLarena, Proactive Damper Control, charakterystyka zawieszenia zmienia się pomiędzy trzema trybami Active Dynamics – Comfort, Sport i Track. Waha się ona od maksymalnej podatności w trybie Comfort, do znacznie mocniejszej kontroli amortyzatorów w trybie Track. Prześwit pod nadwoziem wynoszący 110 mm można zwiększyć do 130 mm za pomocą funkcji podnoszenia pojazdu. Ulepszony w stosunku do systemu GT, podnośnik pojazdu GTS może teraz podnieść lub opuścić nos w zaledwie cztery sekundy.

Hamulce

McLaren GTS jest wyposażony w 390-milimetrowe tarcze hamulcowe z przodu i 380-milimetrowe tarcze z tyłu, wszystkie wykonane z ceramiki węglowej. Dzięki lekkim sześciotłoczkowym zaciskom aluminiowym (czterotłoczkowym z tyłu), układ hamulcowy zapewnia ogromne wyczucie i wydajność. Układ umożliwia zatrzymanie samochodu z prędkości 100 km/h w zaledwie 32 metry.

Duży bagażnik

Tylna górna struktura z włókna węglowego w konstrukcji podwozia pozwala na stworzenie dużej przestrzeni bagażowej za kabiną pasażerską. Do przestrzeni bagażowej o pojemności 420 litrów można dostać się przez otwieraną, przeszkloną klapę tylną. Jest ona sterowana elektrycznie i posiada funkcję miękkiego zamykania. Przestrzeń bagażową uzupełnia 150-litrowy schowek w przedniej części samochodu. Łączna przestrzeń bagażowa wynosząca 570 litrów sprawia, że McLaren GTS jest najbardziej praktycznym supersamochodem dostępnym obecnie w sprzedaży.

Wnętrze

Wysokiej jakości kabina wykorzystuje mieszankę materiałów dobranych tak, aby zapewnić atmosferę osiągów i luksusu. To polerowane maszynowo i radełkowane aluminiowe przełączniki i elementy sterujące, czy też łopatki zmiany biegów zamontowane na kierownicy. Użyto błyszczącego czarnego obramowania ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego, dźwigni zmiany biegów na konsoli środkowej, obudów nawiewów i przełączników okien. Opcjonalne wizualne pakiety z włókna węglowego obejmują satynowe karbonowe wykończenie zapięcia kierownicy i przedłużone łopatki zmiany biegów oraz wewnętrzne obramowania, a także wykończenia progów z logo McLarena.

McLaren GTS

Cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala, z wyraźną i ostrą grafiką, zapewnia wyraźny widok ważnych informacji dla kierowcy. Może on odczytać prędkość, wybór biegów czy też obroty silnika. System także integruje się ze standardowym systemem nawigacji, zapewniając wskazówki zakręt po zakręcie. GTS jest również wyposażony w 7-calowy centralny ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego umieszczony pionowo. Ostry i responsywny dzięki wydajnemu 10-rdzeniowemu procesorowi, jest łatwy w użyciu dzięki menu w stylu smartfona. Nawigacja satelitarna z mapami HERE® i informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, łączność telefoniczna Bluetooth i strumieniowe przesyłanie multimediów oraz odbiór radia cyfrowego DAB są standardem. Opcjonalnie dostępny jest 12-głośnikowy system audio klasy premium Bowers & Wilkins z głośnikami niskotonowymi z włókna węglowego i kevlarowymi jednostkami średniotonowymi.

Wnętrze podświetlono za pomocą ukrytego sześciokolorowego oświetlenia ambientowego. Naturalne światło zapewnia szklany panoramiczny dach. Dostępny jest on z elektrochromatycznym przeszklonym panelem. Zastępuje standardowy czarny błyszczący dach z kompozytu włókna węglowego. Panel pozwala też kierowcy wybrać jeden z pięciu poziomów przepuszczalności światła za naciśnięciem przycisku. W najciemniejszym ustawieniu elektrochromatyczny dach zapewnia przepuszczalność światła na poziomie 0,6%.

McLaren GTS
Kolory

Oprócz rozszerzonej i odświeżonej palety lakierów zewnętrznych, w tym nowych opcji, takich jak Mantis Green, Tanzanite Blue i Ice White, od samego początku dostępny jest nowy kolor dostępny wyłącznie dla GTS: Lava Grey. To metaliczne wykończenie zawiera mieniącą się czerwoną plamkę. Łapie ona światło, tworząc charakterystyczny efekt, który odróżnia go od innych odcieni szarości.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *