MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy Ford Focus ST Edition

Ford zaprezentował dziś gotowego do jazdy na drogach publicznych i torach wyścigowych Focusa ST Edition. To najbardziej kompletna wersja tego modelu, opracowana przez Ford Performance. Nowy Ford Focus ST Edition, zaprojektowany z myślą o nagradzaniu pasjonatów sportowej jazdy reakcjami samochodu wyczynowego na torach, a jednocześnie zapewniający komfort samochodu rodzinnego podczas codziennych dojazdów do szkoły lub pracy, łączy funkcjonalność z osiągami.

Ford Focus ST Edition, którego można już zamawiać na wybranych rynkach, został nagrodzony certyfikatem Sports Technologies za zaawansowane funkcje, w tym m.in:

  • regulowane zawieszenie gwintowane Ford Performance, które pozwala fanom sportu na precyzyjne dostosowanie dynamiki podwozia i właściwości jezdnych do swoich preferencji
  • felgi aluminiowe wykonane w procesie formowania ciśnieniowego, wykorzystywanego również do produkcji komponentów lotniczych
  • przednie hamulce Brembo gwarantują mocne i równomierne hamowanie bez utraty skuteczności podczas kolejnych okrążeń
  • 2,3-litrowy silnik EcoBoost o mocy 280 KM zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekundy. Maksymalny moment obrotowy 420 Nm pozwala na dynamiczne przyspieszenie bez konieczności redukcji biegu

Focus ST Edition sprawdza się równie dobrze na drogach publicznych prowadzących na tor, jak i na samym torze. Najpopularniejsze pakiety wyposażenia opcjonalnego z gamy Focusa ST są teraz wyposażeniem standardowym. Pozwala to na komfortowe wyruszenie w trasę w mroźne zimowe poranki, relaksującą jazdę po autostradzie i słuchanie muzyki płynącej z systemu nagłośnienia najwyższej klasy. Unikatowy lakier nadwozia Azura Blue z czarnymi błyszczącymi akcentami nadwozia oraz oryginalne przeszycia w wersji wnętrza Motion Blue podkreślają ekskluzywność modelu.

„Nowy Focus ST Edition oferuje w funkcjonalnym, użytecznym w codziennej eksploatacji pakiecie to, co najlepsze w Ford Performance” – powiedział Stefan Muenzinger, menedżer Ford Performance w Europie. „Oznaczenie Sport Technologies gwarantuje, że kierowcy nie muszą rezygnować z wszechstronności na co dzień, chcąc cieszyć się dreszczykiem emocji podczas jazdy na torze”.

Kontrola i pewność za kierownicą

Regulowane zawieszenie Focusa ST Edition jest dostarczane z konfiguracją opracowaną przez Ford Performance. Była ona testowana intensywnie w całej Europie, w tym na Północnej Pętli  niemieckiego toru Nürburgring.

Dwudrożnie regulowany system gwintowanego zawieszenia został wyprodukowany przez ekspertów sportów motorowych, firmę KW Automotive. System wykorzystuje dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny. Prześwit obniżono o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST.. Poprawia to stabilność i kontrolę. Klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn zwiększono o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST.

Dwanaście ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze, oraz 16 ustawień odbicia – prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy Focusa ST Edition większą kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach.

Focus ST Edition jest dostarczany z dokumentacją techniczną, zawierającą zalecane ustawienia zawieszenia dla różnych warunków jazdy. Dokumentacja zawiera także ustawienia opracowane dla toru Nürburgring. Ma to pomóc fanom jazdy wyczynowej w dostrojeniu podwozia i uzyskaniu satysfakcjonujących wrażeń.

Kute felgi

Lekkie 19-calowe felgi aluminiowe zmniejszają masę nieresorowaną o 10 procent na każdym z narożników pojazdu. Felgi odlano w procesie płynnego formowania. Technologia ta zagęszcza stop aluminium, zwiększając wytrzymałość na rozciąganie i odporność na wstrząsy przy mniejszym zużyciu materiału. Lżejsza od standardowych nieresorowana masa felg poprawia pionową dynamikę ich pracy oraz szybkość zmiany kierunku. W efekcie poprawia się kontakt opon Pirelli P Zero Corsa z nawierzchnią i przyczepność podczas przyspieszenia, hamowania i pokonywania zakrętów. To szczególnie istotne gdyż mamy do czynienia z samochodem o podniesionych osiągach.

Napęd

Focus ST Edition jest dostępny wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Samochód napędza 2,3-litrowy silnik EcoBoost z turbosprężarką typu twin-scroll o niskiej bezwładności. Zapewnia on moc 280 KM przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 420 Nm od 3000 obr/min. Przekłada się to na przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h.

Gotów na drogi publiczne

Zamiłowanie do sportowych samochodów nie powinno oznaczać odmawiania sobie komfortu na co dzień. Ford Focus ST Edition otrzymuje w wyposażeniu standardowym pakiety opcjonalne, na które najczęściej decydują się nabywcy. Są to m.in. zaawansowane systemy wspomagające kierowcę.

Zestaw systemów wspomagających kierowcę obejmuje adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i utrzymywania na pasie ruchu. Sprawia on, że jazda po autostradzie staje się mniej nużąca. System informacji o obiektach znajdujących się martwym polu lusterek (BLIS) z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym ułatwia zaś manewrowanie.

Ford Focus ST Edition jest również wyposażony w system nagłośnienia B&O Premium Sound. System ma moc 675 W, a dźwięk wydobywa się z dziesięciu głośników i subwoofera. Dostępny w standardzie pakiet zimowy obejmuje podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną przednią szybę Quickclear, pozwalającą na szybkie odszranianie w czasie mrozów.

Wersja Focus ST Edition wyróżnia się niebieskim lakierem Azura Blue – z gamy Focusa ST, zarezerwowanym wyłącznie dla tego modelu. ST Edition ma także czarne felgi, czarny błyszczący dach, tylny spojler i dyfuzor. Samochód wyposażono także w czarne obudowy lusterek bocznych i ramkę emblematu ST.. Wewnątrz znajdziemy też niebieskie przeszycia Motion Blue, wzbogacające tapicerkę foteli Ford Performance. Kierownica, mieszek dźwigni zmiany biegów, miękkie nakładki na wysokości kolan przy konsoli środkowej i dywaniki podłogowe również mają niebieskie przeszycia.

Focus ST Edition dołącza do obecnej linii Focusa ST, oferując nadwozia pięciodrzwiowe i kombi z możliwością wyboru także siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *