MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowa Dacia Spring debiutuje w Polsce

Model Spring, wprowadzony w 2021 roku, sprzedał się w liczbie ponad 140 tysięcy sztuk od swojego debiutu w Europie. Rok 2023 był rekordowy. Dacia sprzedała na całym świecie 61 803 samochody – o 26,4% więcej w porównaniu z 2022 rokiem. Dacia Spring jest trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na rynku klientów indywidualnych w Europie. Na polskim rynku Dacia Spring uplasowała się w 2023 roku na piątym miejscu wśród samochodów elektrycznych w sprzedaży do klientów indywidualnych. Cena nowego modelu Spring zaczyna się od 76 900 PLN. Nową Dacię Spring będzie można zamówić w Polsce od 17 kwietnia, a pierwsze samochody trafią do klientów we wrześniu.

Gama nowego Springa to trzy wersje: ESSENTIAL, EXPRESSION I EXTREME

Design Dacii Spring jest zgodny z nową stylistyką marki zapoczątkowaną wraz z najnowszą generacją modelu Duster. Solidny, wyrazisty styl, dzięki któremu Dacia Spring jest jeszcze bardziej atrakcyjna niż kiedykolwiek dotąd. Zmieniło się zarówno całkowicie przeprojektowane wnętrze, jak i nadwozie, w którym jedynie dach został zachowany z poprzedniej edycji tego modelu. Nowa Dacia Spring jest dostępna w 6 kolorach nadwozia, w tym w unikalnych odcieniach Beżowym Safari i Czerwonym Brick.

Od debiutu w 2021 roku Dacia Spring przyczyniła się do popularyzacji mobilności elektrycznej dzięki sprzedaży 140 tysięcy sztuk w Europie. Jej sukces potwierdza zapotrzebowanie rynku na przystępne cenowo samochody elektryczne. Nasze doświadczenie w projektowaniu samochodów zgodnie z zasadą design-to-cost umożliwiło nam kontynuację sukcesu konkurencyjnej oferty samochodów elektrycznych i wprowadzenie nowej gamy Dacii Spring – lepiej wyposażonej, z zasięgiem 225 km w cyklu mieszanym WLTP – w cenie poniżej 20 000 euro. Powiedział Xavier MARTINET, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Dacii

Systemy

System Media Control, montowany w standardzie w wersjach Essential i Expression, jest systemem multimedialnym obsługiwanym za pomocą przycisków na kierownicy z wyświetlaniem informacji multimedialnych i połączeń telefonicznych na ekranie cyfrowego zespołu zegarów. W jego skład wchodzą również dwa głośniki, złącze Bluetooth i port USB.

System Media Nav Live, instalowany w standardzie w wersji wyposażeniowej Extreme bądź w opcji wersji Expression, posiada duży, centralny 10-calowy ekran dotykowy z wbudowanym pakietem nawigacji satelitarnej z dostępem do Internetu (8-lat darmowej subskrypcji), obejmującym informację o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i systematycznie aktualizowaną mapę Europy. Ponadto umożliwia on bezprzewodową obsługę aplikacji Apple CarPlayTM i Android AutoTM. System Media Nav Live jest oferowany z dwoma portami USB-C.

Nowa Dacia Spring zyskuje także liczne nowe systemy wspomagania prowadzenia. Pozwalają one spełnić najnowsze standardy bezpieczeństwa:

  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli),
  • system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości,
  • wspomaganie parkowania tyłem,
  • sygnalizacja awaryjnego hamowania,
  • ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
  • asystent utrzymania pasa ruchu,
  • system monitorowania czujności kierowcy
  • połączenie alarmowe (eCall).

Dla ułatwienia życia swoim klientom Dacia wprowadziła pomysłowy przycisk „My Safety”. Umożliwia on szybki dostęp do własnej ulubionej konfiguracji systemów wspomagania prowadzenia.

Silnik elektryczny 65 KM również w wersji EXPRESSION

Jednostka o mocy 65 KM/48 kW zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 14 sekund. Jeszcze bardziej przystępna cenowo i doskonale przystosowana do użytku w mieście nowa Dacia Spring z silnikiem o mocy 45 KM jest dostępna w wersji wyposażenia Essential. Napęd ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 20 sekund.

Przy masie własnej 984 kg w najwyższej wersji wyposażeniowej Extreme, nowa Dacia Spring jest jedynym w 100% elektrycznym samochodem w Europie ważącym poniżej jednej tony. W porównaniu z poprzednią wersją masa dla tego samego poziomu wyposażenia wzrosła zaledwie o 6 kg (czyli o 0,6%). Niewielki wzrost masy nastąpił pomimo licznych nowych systemów wspomagania prowadzenia, wymaganych obowiązującymi przepisami. Miało na nią wpływ także ulepszone wykończenie i montowane w standardzie wyposażenie. Tak niska masa w połączeniu z wysoką efektywnością zespołu napędowego nowego Springa przekłada się na rekordowo niskie zużycie energii. Wynosi ono poniżej 14,6 kWh/100 km, co zmniejsza również koszty użytkowania auta.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *