MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Alfa Romeo Milano czyli Alfa Romeo Junior

Podczas jednego z najważniejszych tygodni dla przyszłości Alfy Romeo, włoski urzędnik państwowy oświadczył, że używanie nazwy „Milano” – wybranej przez markę dla niedawno zaprezentowanego nowego kompaktowego samochodu sportowego – jest prawnie zabronione. Nowa Alfa Romeo Milano od dzisiaj nosi zatem nazwę Junior. Faworytka opinii publicznej, nazwa „Milano”, została wybrana, aby oddać hołd miastu, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia marki. To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo pyta opinię publiczną o wybór nazwy samochodu. Poprzednio miało to miejsce w 1966 roku, kiedy to opinia publiczna wybrała dla modelu Spider 1600 nazwę Duetto.

Pomimo tego, że marka Alfa Romeo uważa, że nazwa spełnia wszystkie wymogi prawne, a także mając na uwadze fakt, że aktualnie istnieją znacznie ważniejsze kwestie niż nazwa nowego samochodu, Alfa Romeo postanowiła zmienić nazwę z „Milano” na „Alfa Romeo Junior”. Wszystko to w duchu propagowania wzajemnego zrozumienia. Zespół Alfy Romeo podziękował opinii publicznej za ogromną ilość pozytywnych opinii, włoskiej sieci dealerskiej za wsparcie, dziennikarzom za ogromne zainteresowanie nowym samochodem, a rządowi za darmową reklamę wywołaną tą debatą.

Mając na uwadze wyjątkową historię i niekończącą się listę nazw do wyboru, zmiana ta nie stanowiła żadnego problemu. Wręcz przeciwnie, miło było przejrzeć listę nazw wybranych jako ulubione spośród sugestii opinii publicznej, wśród których znalazła się  „Alfa Romeo Junior”.

Jean-Philippe Imparato – dyrektor generalny marki Alfa Romeo:

„Doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten epizod pozostanie zapisany w historii marki. To wielka odpowiedzialność, ale jednocześnie ekscytujący moment. Wybór nowej nazwy, Alfa Romeo Junior, jest całkowicie naturalny, ponieważ jest ona silnie związana z historią marki i od samego początku nazwa ta należała do naszych ulubionych. Jako zespół decydujemy się po raz kolejny dzielić naszą pasją do Marki i uczynić produkt i naszych klientów priorytetem. Zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy, chociaż wiemy, że nie jesteśmy do tego zobowiązani, ponieważ chcemy zachować pozytywne emocje, które zawsze wzbudzały nasze produkty i uniknąć wszelkiego rodzaju kontrowersji. Zainteresowanie jakie wzbudził w ciągu ostatnich kilku dni nasz nowy, sportowy kompakt jest ogromne. Zanotowaliśmy bezprecedensową liczbę odwiedzin na stronie konfiguratora online, co spowodowało awarię strony internetowej trwającą kilka godzin”.

Stefano Odorici – Prezes Włoskiego Stowarzyszenia Dealerów marki Alfa Romeo

„Alfa Romeo to marka wyjątkowa, która wita każdego i wzbudza pasję oraz pozytywne emocje. Widzę to wyraźnie, gdy patrzę w oczy naszym klientom, którzy przychodzą oglądać, testować, kupować i odbierać samochody Alfa Romeo w naszych salonach sprzedaży. Dlatego też cieszymy się z decyzji podjętej przez markę o zmianie nazwy samochodu z Milano na Alfa Romeo Junior w świetle ostatnich wiadomości, które mogą wpłynąć na entuzjazm i ogromne zainteresowanie, jakim nowy model cieszy się wśród naszych klientów. Alfa Romeo Junior, podobnie jak Milano, to piękne nazwy, które mają swoje korzenie w niezwykle bogatej historii Marki. To nie przypadek, że od razu znalazły się wśród faworytów publiczności.”

Pochodzenie nazwy „Alfa Romeo Junior”

Po sukcesie modelu Giulia i jej wersji coupé Giulia Sprint GT, zaprojektowanej przez słynnego Giugiaro dla Bertone, marka Alfa Romeo postawiła sobie za cel przyciągnięcie młodszej, nowej klienteli. Klienteli poszukującej błyskotliwego, ekskluzywnego samochodu, którego zakup i eksploatacja nie zrujnują domowego budżetu.
26 września 1966 roku w Balocco zaprezentowano model GT 1300 Junior. Mimo, że nie miał on słowa „Giulia” w nazwie, stał się liderem nowej generacji Alfy Romeo. Rzeczywiście, podobne wersje z gamy Spider będą również utożsamiane z modelem Junior.

Główna zmiana mechaniczna polegała na zastosowaniu silnika z dwoma wałkami rozrządu o pojemności skokowej 1290 cm3. Dzięki pojedynczemu układowi zasilania i nowemu rozrządowi generował on moc 89 KM. Osiągał maksymalną prędkość ponad 170 km/h, tylko nieznacznie niższą niż model z silnikiem 1600. Ponadto, GT 1300 Junior zapewniała wysokie osiągi a także wyjątkową przyjemność czerpaną z jazdy. Nadwozie również odświeżono, oferując specjalne  i bardziej młodzieżowe wykończenie. Ze sprzedażą ponad 92 000 egzemplarzy, Alfa GT 1300 Junior szybko stała się bestsellerem w swojej gamie. Została też prawdziwym symbolem statusu epoki.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *