MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Największe wydarzenie sportów motorowych w Niemczech przyniosło właśnie pierwszą atrakcję: nowy VW Golf GTI Clubsport został zaprezentowany światowej publiczności przed licznymi fanami w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Najmocniejsza wersja legendarnego hothatcha imponuje wyglądem zewnętrznym, ulepszonym wnętrzem, znakomitymi osiągami i najwyższej klasy sportowym zawieszeniem.

Odpowiednia sceneria.

Nowy Golf GTI Clubsport miał swoją premierę na legendarnym torze wyścigowym Nürburgring w obecności tysięcy fanów motorsportu. Jako pierwsi mogli oni zobaczyć ulepszony model z całkowicie przeprojektowanym przodem, który za sprawą standardowych reflektorów LED Plus jest jeszcze bardziej wyrazisty. Pojazd po raz pierwszy posiada również podświetlane logo VW w atrapie chłodnicy. Z tyłu duży spojler dachowy zapewnia odpowiednią siłę docisku.

Zaprojektowany z myślą o osiągach.

Golf GTI Clubsport może być wyposażony w opcjonalne, 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown. Ich uderzający wzór pięciu owalnych otworów przypomina klasyczne felgi typu Detroit, które zadebiutowały w Golfie GTI piątej generacji. W przyszłości Golfa GTI Clubsport będzie można również zamówić z nowymi 19-calowymi kutymi felgami Warmenau: dzięki temu, że każda z felg waży zaledwie 8 kg, wyraźnie mniejsza jest masa nieresorowane, co pozwala poprawić właściwości jezdne. Obsługa wielu elementów wyposażenia Golfa GTI Clubsport może się odbywać za pomocą nowo opracowanej wielofunkcyjnej skórzanej sportowej kierownicy i nowego systemu infotainment. Dzięki temu kierowca skoncentrować się na torze. Nowy topowy model GTI wyposażono również w nowego asystenta głosowego IDA z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem Chat GPT.

Imponujące osiągi.

Nowy Golf GTI Clubsport imponuje także napędem. Doładowany silnik EA888 LK3 evo4 zapewnia moment obrotowy 400 Nm i moc 300 KM. Jest ona przenoszona na drogę za pośrednictwem elektronicznie sterowanej blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi. Opcjonalnie dostępne jest też adaptacyjne zawieszenie DCC.

Kolejnym wyróżnikiem Golfa GTI Clubsport jest też ekskluzywny profil jazdy Special. Po jego włączeniu systemy związane z dynamiką jazdy dostrajają się do charakterystyki północnej pętli toru Nürburgring. Odbywa się to w celu skompensowania typowych dla tego obiektu nierówności. Jest to możliwe dzięki specjalnemu dostrojeniu adaptacyjnego zawieszenia DCC i zmodyfikowanym ustawieniom menedżera dynamiki pojazdu. Golf GTI Clubsport przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy. Prędkość maksymalną najmocniejszego GTI elektronicznie ograniczono do 250 km/h. Limit ten można jednak zdjąć, jeśli zamówimy pakiet Race – samochód może wtedy rozpędzić się do 267 km/h.

Weekend wyścigowy skoncentrowany na Golfie.

Światowa premiera Golfa GTI Clubsport była początkiem 24-godzinnego wyścigu, w którym 50. rocznicę Golfa uczczono w szczególny sposób. Zespół Max Kruse Racing rywalizował w tym klasycznym wyścigu z Bennym Leuchterem, Johanem Kristofferssonem, Nico Otto i Heiko Hammelem za kierownicą Golfa GTI Clubsport 24 h o mocy 348 KM. Ponadto fani mogli zobaczyć trzy klasyczne Golfy GTI pierwszej generacji w trzygodzinnym wyścigu 24 h Classic. Wszystkie trzy pojazdy – Golf GTI 16S Oettinger z 1981 roku, Golf GTI Kamei z 1978 roku i Golf GTI z 1980 roku w kamuflażu GTI z logo 50 lat Golfa – zgłosił zespół KWL Motorsport.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeśli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *