KlasykiMotoryzacjaNajważniejsze

Powrót legendy: Bentley Blower Continuation Series

W zakładach Bentley Mulliner rozpoczął się montaż pierwszego od dziewięćdziesięciu lat samochodu Bentley Blower. „Car Zero” jest prototypem serii Blower Continuation. To 12 pieczołowicie zaprojektowanych, ręcznie wykonanych, 4-litrowych Bentleyów z doładowaniem, zbudowanych według unikalnego projektu z 1929 roku. Blower to legenda torów wyścigowych, za kierownicami Blowerów „Bentley Boys”, zespół najlepszych ówcześnie brytyjskich kierowców, seryjnie wygrywał wyścigi długodystansowe. 12 odtworzonych samochodów to pierwsza na świecie seria kontynuacyjna przedwojennego samochodu. Wszystkie egzemplarze są już niestety wykupione.

Skan oryginału

Obecnie pierwszy z Blowerów jest na etapie montażu, prowadzonego w taki sam sposób, jak 90 lat temu. Do odtworzenia Blowera użyto oryginału. Zachowany samochód o numerze 2 rozmontowano i zeskanowano przy użyciu lasera. Następnie zaprojektowano nowe części, używając zarówno programu komputerowego, jak i oryginalnych planów z lat dwudziestych.

Ręczna robota

Specjaliści z firmy Israel Newton & Sons Ltd z grubej stali ręcznie uformowali i zanitowali na gorąco podwozie. Ta 200-letnia firma z tradycjami produkuje kotły do ​​lokomotyw parowych i silników trakcyjnych.

Firma Vintage Car Radiator Company, z siedzibą w Bicester Heritage, dokładne odtworzyła niektóre kluczowe komponenty. W tym polerowaną na lustro, niklowaną obudowę chłodnicy i zbiornik paliwa ze stali i miedzi. Liderzy na rynku w produkcji i renowacji chłodnic i podzespołów do samochodów zabytkowych, byli idealnym wyborem do wykonania tych trudnych i ważnych elementów. Firma wykonała je zgodnie z najwyższymi możliwymi standardami produkcji i autentyczności.

Części te zasilą całkowicie nowy silnik Blower o pojemności 4,5 litra. Silnik ten, pierwotnie zaprojektowany przez samego WO Bentleya, został teraz odtworzony przez Bentley Mulliner przy wsparciu ekspertów, w tym NDR Ltd. Aluminiowe tłoki, górny wałek rozrządu, cztery zawory na cylinder i podwójny zapłon iskrowy, oraz sprężarka Amherst Villiers pozwolą osiągnąć niebagatelną moc 240 KM. Firma Jones Springs Ltd wykonała resory piórowe i mocowania zgodnie z ich oryginalnymi specyfikacjami. To specjaliści z prawie 75-letnim doświadczeniem i historią, która rozpoczęła się w kuźni kowalskiej. Firma Vintage Headlamp Restoration International Ltd w Sheffield odtworzyła reflektory według oryginalnych planów.

Jesionowa rama

W międzyczasie w specjalnie zaprojektowanym warsztacie Mulliner Trim Shop w Crewe, powstaje nowa jesionowa rama samochodu. Wykonuje ją firma Lomax Coachbuilders i obecnie rama przechodzi ostatnie etapy stolarki, przed rozpoczęciem montażu całego samochodu.

W ciągu najbliższych tygodni coraz więcej części do Car Zero będzie kompletowanych i testowanych. Nowy silnik i turbosprężarka zostaną poddane testom na własnych stanowiskach testowych firmy Bentley w Crewe. W tym czasie na nadwozie zostanie nałożona farba zgodna z używaną przy produkcji oryginału.

Ukończony Car Zero ma zadebiutować jesienią – ale dopiero po tym, jak zostanie pokazany 12 klientom tego niezwykłego projektu.

Informacja prasowa


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *