MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Ford Mustang Mach 1 – europejska premiera

Ford poinformował o pierwszych dostawach nowego Forda Mustanga Mach 1 – najbardziej usportowionego Mustanga, jaki kiedykolwiek był oferowany klientom w Europie. Osiągi tego najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie zostały w Mustangu Mach 1 jeszcze poprawione. Wszystko dzięki specjalnie zestrojonemu 5,0-litrowemu silnikowi V8 dysponującemu mocą 460 KM oraz szczególnym specyfikacjom skrzyni biegów. Dla modelu przygotowano także rozwiązania aerodynamiczne oraz nowe systemy chłodzenia podzespołów, wpływające na większą sprawność i lepsze wyniki na torze.

Ford Mustang Mach 1 - europejska premiera
4,4 sekundy do setki

Ford Mustang Mach 1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy. Zwiększona o 22 % do Mustanga GT siła docisku wpływa na lepszą zdolność pokonywania zakrętów i stabilność przy dużych prędkościach. Po raz pierwszy trafia do Europy limitowana seria modelu, sygnowana legendarnym emblematem Mach 1. Wraz z nią fani samochodów sportowych otrzymują drapieżny design, wyścigowe osiągi i dodatkowo niezbędne na torze elementy wyposażenia.

– Nie bez powodu Ford Mustang jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie, jednak wersja Mach 1 podbije serca fanów samochodów wyczynowych po tej stronie Atlantyku – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Mustanga Mach 1 na Europę. – Na drodze oraz torze potrafi więcej, niż którykolwiek z Mustangów, jakie oferowane były wcześniej w Europie i z pewnością zasługuje na legendarny emblemat tej wersji.

Ford Mustang Mach 1 - europejska premiera
Pełnokrwisty koń wyścigowy

Całkowicie aluminiową jednostkę V8 Forda Mustanga Mach 1 wyposażono także w wysokowydajny układ dolotowy Open Air Induction System i kolektor z 87-milimetrowymi przepustnicami. Kombinacja systemu niskociśnieniowego wtrysku paliwa do kolektora z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, zapewnia moc 460 KM przy 7250 obr./min. i moment obrotowy 529 Nm przy 4900 obr./min. Oprogramowanie modułu sterującego dostrojono dla uzyskania efektu podbicia mocy, który sprawia, że wrażenia z jazdy Mustangiem są bardziej satysfakcjonujące niż kiedykolwiek.

Dodatkowa chłodnica oleju silnikowego oraz nowa podstawa filtra oleju, dbają również o optymalny przepływ oleju i utrzymują wysoką wydajność na torze.

Ford Mustang Mach 1 - europejska premiera
Dwie skrzynie biegów do wyboru

Kupujący Mustanga Mach 1 mają do wyboru trwałe, precyzyjne skrzynie biegów, zaprojektowane tak, aby ułatwiać zmiany przełożeń przy wysokich obrotach. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC, oferowana po raz pierwszy w Europie w seryjnym Mustangu, współpracuje z wytrzymałym sprzęgłem dwutarczowym. Dzięki krótkiemu skokowi dźwigni zmiany biegów agresywne zmiany w górę i redukcje są szybsze, płynniejsze i bardziej precyzyjne. Przyczynia się do tego także funkcja wyrównania obrotów silnika rev-matching i możliwość zmiany przełożenia na wyższe bez zwalniania pedału przyspieszenia. Dostępna jest również zaawansowana 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda. Jest ona wyposażona w zmodernizowany konwerter momentu obrotowego i przygotowane dla tego modelu charakterystyki przełożeń.

Ford Mustang Mach 1 - europejska premiera

Obie skrzynie biegów wyposażone są w specjalną chłodnicę oleju, wspiera je także układ chłodzenia tylnej osi oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia płynną dystrybucję momentu obrotowego na koła. W układzie 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów zastosowano również drugą chłodnicę oleju, chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent.

Aerodynamika i hamulce

Udoskonalenia aerodynamiczne obejmują nowy dwuczęściowy grill, nową dolną osłonę chłodnicy oraz także boczne wloty powietrza. Przyczyniają się one oczywiście do poprawy chłodzenia. Zastosowano także nowy przedni splitter, osłonę podwozia, jednopłatowy tylny spojler i wydajny tylny dyfuzor. Poprawiają one też siłę docisku i parametry aerodynamiczne. Wydłużona osłona podwozia wykorzystuje również specjalne żebra, kierujące strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulców. Hamulce wyposażone są w tym modelu w bardziej zaawansowany układ wspomagania, dbający o zachowanie non stop wysokiej skuteczności hamowania. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo zapewniają krótszą niż 32 metry drogę hamowania z prędkości 100 km/h.

Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, elektroniczna kontrola parametrów zawieszenia MagneRide oraz sztywniejsze przednie sprężyny i drążki stabilizatora zostały specjalnie przygotowane z myślą także o wyczynowych ambicjach Mustanga Mach 1. W połączeniu z udoskonaloną aerodynamiką zapewniają też możliwość wyjątkowo szybkiej zmiany kierunku jazdy i zapanowania nad zmianą kierunku obciążeń w zakrętach.

Zawieszenie

Architektura zawieszenia, składającego się z ram pomocniczych oraz elementy łączników, montowanych wcześniej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, została skonfigurowana tak, aby zminimalizować przechyły, nurkowanie i siłę nośną podczas ostrego przyspieszania i hamowania. Wyjątkowe, pięcioramienne, 19-calowe felgi, szersze o 0,5 cala z przodu i z tyłu, wyposażono w opony Michelin Pilot Sport 4. Gwarantują one doskonałą przyczepność na drodze i także na torze.

Ford Mustang Mach 1 oferuje również możliwość wyboru trybów jazdy, co znamy już z Mustanga. Dostępne są m.in. tryby Sport i Track,  wzbogacone również o aplikację Track Apps 3. Umożliwia ona kierowcy korzystanie z akcelerometru, liczników przyspieszenia, a także aplikację Launch Control 4. Obie prezentują dane na standardowym 12-calowym, cyfrowym zestawie wskaźników.

Mustang Mach 16-biegowa
skrzynia manualna Tremec 3160
10-biegowa
automatyczna skrzynia biegów Forda
Moc460 KM przy 7250 obr/min460 KM przy 7250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy529 Nm przy 4900 obr/min.529 Nm przy 4900 obr/min.
Przyspieszenie 0-100 km/h (0-62 mph)4,8 sekundy4,4 sekundy
Przyspieszenie na odcinku 1/4 mili (400 metrów)13,0 sekund12,6 sekundy
Hamowanie 100-0 km/h (62-0 mph)31,8 m31,9 m
Prędkość maksymalna267 km/h (166 mph)249 km/h (155 mph)
Styl podkreślający osiągi

Stylistyka nawiązująca do wyścigów jest również znakiem rozpoznawczym kultowego Mustanga Mach 1, od jego pierwszej wersji z 1969 roku. Na linie stylistyczne najnowszej generacji duży wpływ mają także elementy poprawiające aerodynamikę. Szczególnie przednie osłony chłodnicy, przedni splitter, tylny dyfuzor i tylny spojler. Wszystkie wykończone charakterystycznym lakierem czarnym o wysokim lub niskim połysku oraz również lakierem Magnetic. Model wyróżniają 19-calowe felgi w nastrojowym kolorze Dark Tarnish z niskim połyskiem.

Ford Mustang Mach 1 - europejska premiera

Klienci staną przed wyborem jednej z ośmiu odważnych kombinacji kolorów nadwozia oraz wyrazistych pasów na masce i bokach. Lakier Fighter Jet Grey oferowany jest z pasami w kolorach Satin Black lub Reflective Orange, z pomarańczowymi zaciskami hamulcowymi; lakier Grabber Yellow z pasami w kolorach Satin Black lub White. Natomiast logo Mach 1 pojawia się na tylnej pokrywie bagażnika i na przednich błotnikach niezależnie od wybranego koloru. Dostrojony specjalnie dla Mach 1 aktywny układ wydechowy z zaworami Active Valve Performance kończą cztery końcówki wydechu. Każda z nich ma średnicę 4,5 cala. Dodatkowo wzmacniają one dźwięk silnika i wpływają na jego rozpoznawalny styl.

Ford Mustang Mach 1 - europejska premiera
Wnętrze

Wnętrze wyróżniają skórzane sportowe fotele z przeszyciami w kolorze Metal Grey. Wyjątkowości nadaje unikatowa tabliczka na desce rozdzielczej z logo Mach 1 i seryjnym numerem egzemplarza. Wśród standardowo oferowanych elementów wyposażenia zapewniających komfort znalazły się: podgrzewane i wentylowane przednie fotele, system łączności SYNC 3,5 najwyższej jakości 12-głośnikowy system audio B&O oraz modem FordPass Connect 6.

– Prawdziwy Ford Mustang Mach 1 musi wyrażać prędkość, nawet stojąc w miejscu – powiedział Matthias Tonn. Sprawdzona aerodynamika i ekskluzywne wyposażenie nawiązujące do wyścigów sprawią, że fani samochodów wyczynowych nie będą mieli wątpliwości. Ten Mustang manifestuje sobą sukces, zanim jeszcze trafi na tor – dodał Tonn.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *