Mazda CX-60 diesel 3.3 e-Skyactiv D

Podczas niedawnej premiery nowej Mazdy CX-60 PHEV, firma ogłosiła, że model ten dostępny będzie również z mocnym, czystym, wydajnym i opracowanym od podstaw silnikiem e-Skyactiv D (diesel). Jest to kolejny etap ewolucji podejścia Mazdy do zrównoważonej mobilności (Multi-Solution Approach). W tym przypadku ma zaspakajać potrzeby kierowców, którzy poszukują samochodu wydajnego, zdolnego pokonywać długie dystanse. Przy okazji także o znakomitej zdolności do holowania przyczep.

Mazda CX-60 diesel 3.3 e-Skyactiv D
Mazda CX-60 diesel 3.3 e-Skyactiv D

Strategia firmy bazująca na wszechstronnych rozwiązaniach pozwala na oferowanie zróżnicowanych produktów i technologii. Także wydajniejszych silników spalinowych oraz szerokiej gamy zelektryfikowanych jednostek napędowych. Bez wyjątku wyróżniają się one niskoemisyjnymi parametrami. Dopasowano je do wymagań lokalnych rynków oraz powszechnego zapotrzebowania na zrównoważony rozwój.

Pięć nowych modeli ze zelektryfikowanymi napędami

W sumie, w ciągu najbliższych trzech lat, Mazda wprowadzi na rynek pięć nowych modeli ze zelektryfikowanymi układami napędowymi. Po 2025 r. firma zaprezentuje zupełnie nową Skalowalną Architekturę Skyactiv EV. To unikatowe rozwiązanie, które pozwoli efektywnie konstruować samochody elektryczne różnej wielkości na jednej, wspólnej platformie.

Mazda CX-60 diesel 3.3 e-Skyactiv D
Sześciocylindrowy, rzędowy diesel o pojemności 3,3 l.

Układ napędowy Diesla jest dla Mazdy pierwszym, zbudowanym od podstaw, rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem e-Skyactiv D o pojemności 3,3 l. Wysoce innowacyjna, zaawansowana technologia spalania sprawia, że nowa jednostka wysokoprężna jest jednym z najczystszych silników Diesla na świecie. Mazda jest przekonana, że ta jednostka przekroczy wymagania zapowiadanych regulacji emisji spalin, gdy tylko wejdą one w życie.

Mazda CX-60 diesel 3.3 e-Skyactiv D
Mazda CX-60 diesel 3.3 e-Skyactiv D

Nowy, montowany wzdłużnie sześciocylindrowy silnik e-Skyactiv D o pojemności 3283 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail, opracowany został w duchu „rightsizingu”. To oznacza odpowiedni dobór pojemności silnika do wielkości i przeznaczenia samochodu, by uzyskać optymalne parametry mocy i zużycia paliwa. Silnik e-Skyactiv D będzie dostępny do wyboru w dwóch wersjach mocy. To 200KM/147kW z napędem na tylne koła i 254KM/187kW z napędem na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD.

Mazda CX-60 diesel 3.3 e-Skyactiv D
Mazda CX-60 diesel 3.3 e-Skyactiv D
Mazda M Hybrid Boost

Wyposażony w nowy, 48-woltowy system Mazda M Hybrid Boost, nowy silnik Diesla łączy wysoką moc z doskonałą oszczędnością paliwa. Nowa, wysoce innowacyjna, zaawansowana technologia spalania DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) jeszcze bardziej poprawia wydajność silnika, emisję spalin i oszczędność paliwa uzyskując sprawność termiczną przekraczającą 40 proc.

Obie te technologie przyczyniają się do uzyskania przez Mazdę CX-60 dużego zasięgu i mocy oraz niskiego zużycia paliwa i emisji.

Jednostka e-Skyactiv D 254KM/187kW zapewnia imponujące przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy. Pozwala także osiągnąć prędkość maksymalną 219 km/h. Według WLTP odznacza się zużyciem paliwa zaledwie 5,3 l/100 km przy emisji CO₂ na poziomie tylko 137 g/km. Wariant o mocy 200KM/147kW osiąga średnie zużycie paliwa wg WLTP zaledwie 4,9 l/100 km i emisję CO₂ tylko 127 g/km.

Mazda CX-60 diesel 3.3 e-Skyactiv D

Rzędowy, sześciocylindrowy silnik wytwarza mniej wibracji dzięki swojej charakterystycznej „doskonałej równowadze”. Zapewnia ona płynną i cichą jazdę, a jednocześnie generuje naturalny i przyjemny dla ucha dźwięk pracy. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnik zapewnia wysoką zdolność holowania przyczepy o masie do 2500 kg. Dzięki prostej budowie, masa silnika jest podobna do masy czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Skyactiv D o pojemności 2,2 litra. Minimalizuje to różnice w stabilności prowadzenia.

Pierwsze samochody w styczniu 2023

Mazda CX-60 diesel będzie dostępna na większości rynków europejskich, a do salonów trafi w styczniu 2023 r. Polscy dealerzy Mazdy rozpoczną zbieranie zamówień na tę wersję napędową jeszcze w lipcu br. Mazda CX-60 e-Skyactiv D z silnikiem o mocy 200 KM i napędem na tylną oś kosztuje od 201 900 zł za bogato wyposażoną wersję Prime-Line. Mocniejszy wariant 254 KM z napędem na wszystkie koła dostępny jest od poziomu Exclusive-Line i wyceniony został od 231 900 zł.

Już wkrótce sześciocylindrowy benzynowy silnik 3,0 e-Skyactiv X

W późniejszym terminie do silników Diesla i PHEV dołączy też rzędowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy e-Skyactiv X o pojemności 3 litrów. Uzupełni on pełną gamę jednostek napędowych Mazdy CX-60. Dzięki temu klienci otrzymają szeroki wybór zaawansowanych technologicznie, wysokowydajnych jednostek napędowych, dostosowanych do charakteru premium Mazdy CX-60.

Wprowadzając na rynek model CX-60, Mazda robi także kolejny ważny krok w kierunku redukcji emisji swojej floty. Marka planuje też stać się producentem całkowicie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.

W 2023 r. firma zaprezentuje nowy, większy model – Mazdę CX-80, wyposażoną w trzy rzędy siedzeń.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.