MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Premiera Hyundai IONIQ 6

Hyundai Motor Company zaprezentował podczas premiery online model IONIQ 6, długo oczekiwanego elektrycznego Streamlinera. Jako nowy model w całkowicie elektrycznej gamie submarki IONIQ, zelektryfikowany Streamliner oferujący szereg zaawansowanych technologii, spersonalizowaną przestrzeń i funkcje oraz zwiększony zasięg na nowo definiuje granice elektromobilności.

IONIQ 6 zapewnia zasięg elektryczny szacowany na ponad 610 km, zgodnie ze standardem Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Zapewnia także ultraszybkie ładowanie 400 V/800 V. Wszystko dzięki zastosowaniu Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dedykowanej platformy dla pojazdów elektrycznych Hyundai Motor Group. Ma również najbardziej aerodynamiczną sylwetkę, spośród dotychczasowych modeli Hyundai. Wyróżnia się także szeregiem usprawniających funkcji, jak dwukolorowe oświetlenie nastrojowe zależne od prędkości, system EV Performance Tune-up i technologię Electric Active Sound Design.

Elektryczny Streamliner wykorzystuje zalety platformy E-GMP, która umożliwiła zastosowanie wynoszącego 2950 mm, długiego rozstawu osi, pomiędzy 20-calowymi lub 18-calowymi kołami. Dzięki długości całkowitej 4855 mm, IONIQ 6 o szerokości 1880 mm i wysokości 1495 mm wyróżnia się eleganckim i stylowym wyglądem spośród bardzo podobnie wyglądających pojazdów elektrycznych.

Spersonalizowane wnętrze zaprojektowane z myślą o łatwości użytkowania 

Wnętrze IONIQ 6 zostało specjalnie zaprojektowane, aby służyć jako wygodne i spersonalizowane schronienie. Dwukolorowe oświetlenie nastrojowe pozwala kierowcy dostosować wygląd wnętrza kabiny, wybierając spośród 64 kolorów i sześciu wstępnie stworzonych motywów. Tryb Speed ​​Sync Lighting dodaje emocji podczas jazdy, dopasowując jasność oświetlenia przedniej części wnętrza do prędkości pojazdu.

Opcjonalne przednie fotele Comfort Relaxation promują wypoczynek, dzięki regulacji położenia fotela. Ponadto wszystkie fotele są produkowane specjalnie dla modeli w pełni elektrycznych. Są one o około 30 procent cieńsze niż w innych konwencjonalnych modelach, zapewniając więcej miejsca pasażerom. Dostępne są cztery porty USB typu C i jeden typu A, aby poprawić wygodę klienta.

EV Performance Tune-up

Spersonalizowane wrażenia z jazdy IONIQ 6 są dodatkowo wzmacniane przez system EV Performance Tune-up. Pozwala on kierowcy swobodnie regulować siłę wspomagania kierownicy, moc silnika, czułość pedału przyspieszenia i tryb układu napędowego. Kierowcy mogą tworzyć różne kombinacje za pomocą zaledwie kilku kliknięć, aby spełnić swoje indywidualne potrzeby.

IONIQ 6 jest wyposażony w e-ASD, technologię, która sprawia, że ​​pojazdy elektryczne są bardziej ekscytujące i przyjazne dla ludzi. W kabinie słychać optymalny dźwięk przypominający statek kosmiczny, a barwa zmienia się w zależności od trybu jazdy.

Dostarczanie dużej mocy i energii na zapas

IONIQ 6 jest dostępny z szeroką gamą napędów i akumulatorów dostosowanych do potrzeb każdego klienta. Zapewniający większy zasięg akumulator 77,4 kWh można połączyć z dwoma układami silników elektrycznych, z napędem na tylne lub wszystkie koła. Topowa konfiguracja z dwoma silnikami napędzającymi obie osie (AWD), zapewnia łączną moc 325 KM i 605 Nm momentu obrotowego. Ten wariant może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,1 sekundy.

IONIQ 6 może pochwalić się imponującym zużyciem energii. Według WLTP zużycie energii przez standardowy akumulator 53 kWh z 18-calowymi oponami i tylnym napędem wynosi poniżej 14 kWh/100 km. To sprawia, że ​​IONIQ 6 jest jednym z najbardziej energooszczędnych pojazdów na rynku.

Architektura E-GMP, z której korzysta IONIQ 6 może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V. Odbywa się to bez konieczności stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki ładowarce o mocy 350 kW IONIQ 6 można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut.

Vehicle to Load

IONIQ 6, podobnie jak wcześniej IONIQ 5, zapewnia innowacyjną funkcję Vehicle to Load (V2L). Umożliwia ona ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych. Jest idealna do zasilania potrzebnych produktów podczas przerwy w dostawie prądu, na kempingu lub podczas wydarzeń zewnętrznych. V2L jest włączany za pomocą dostępnego adaptera wpinanego do zewnętrznego portu ładowania. Oprócz zewnętrznego gniazdka elektrycznego pod tylną kanapą znajduje się drugie gniazdo przystosowane do ładowania laptopów, telefonów i innych urządzeń.

Zaawansowane technologie i przemyślane funkcje

Modułowa deska rozdzielcza modelu IONIQ 6 składa się z 12-calowego, dotykowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego i cyfrowego zestawu wskaźników o przekątnej 12 cali. Wykorzystują one zaawansowane technologie dla zwiększenia cyfrowych doświadczeń użytkownika, który może dostosować je do swoich potrzeb.

System informacyjno-rozrywkowy IONIQ 6 w czasie rzeczywistym wyświetla promień zasięgu pojazdu w oparciu o aktualny poziom naładowania. Usługi Connected Car pomagają również w wyszukiwaniu i planowaniu najlepszej trasy, z uwzględnieniem stacji ładowania.

Apple CarPlay i Android Auto świetnie prezentują się na tym panoramicznym wyświetlaczu. Dostępna jest obsługa wielu połączeń Bluetooth, dzięki czemu dwa urządzenia mogą być sparowane w tym samym czasie. Jedno służy do połączeń telefonicznych, a drugie do przesyłania muzyki. Osiem głośników systemu nagłośnienia klasy premium firmy Bose, z subwooferem, jest strategicznie rozmieszczonych w całym pojeździe. Zapewniajądzięi temu wysokiej jakości wrażenia dźwiękowe. System nawigacji jest oferowany z aktualizacjami systemu info-rozrywki i map Bluelink.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

IONIQ 6 jest wyposażony w kolejny poziom zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy Hyundai SmartSense, zapewniających bezpieczeństwo i wygodę w trakcie podróży.

Highway Driving Assist 2 (HDA 2) pomaga utrzymywać zadaną prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu podczas jazdy po autostradzie. Pomaga także utrzymać pojazd centralnie na pasie ruchu podczas jazdy, nawet na zakręcie. W przypadku, gdy pojazd z boku jedzie bardzo blisko, pomaga dostosować tor pojazdu, aby uniknąć niebezpieczeństwa. W przypadku jazdy powyżej pewnej prędkości i trzymając kierownicę, poprzez włączenie kierunkowskazu aktywuje automatyczną zmienę pas ruchu we wskazanym kierunku.

Inteligentny tempomat (SCC) pomaga utrzymać odległość od poprzedzającego pojazdu i jechać z prędkością wybraną przez kierowcę, odzwierciedlając wyuczony styl jazdy kierowcy. Gdy SCC jest nieaktywny, funkcja uczy się stylu jazdy kierowcy. Po aktywacji SCC funkcja zatrzymuje naukę i jedzie automatycznie, naśladując wyuczony styl jazdy.

Unikanie kolizji

Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) pomaga uniknąć kolizji czołowych podczas jazdy. Jeśli poprzedzający pojazd nagle zwolni lub zostanie wykryte ryzyko kolizji czołowej, z uwagi na stojący pojazd lub pieszego, generuje ostrzeżenie. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji utrzymuje się, może pomóc w hamowaniu awaryjnym. Podczas jazdy, jeśli istnieje ryzyko kolizji z rowerzystą jadącym z przodu lub z nadjeżdżającym pojazdem podczas skręcania na skrzyżowaniu, system może pomóc w hamowaniu awaryjnym.

Wybrane wersje wyposażono w ulepszone funkcje Junction Crossing, Lane-Changing Oncoming oraz Lane-Changing Side wraz Evasive Steering Assist. Podczas przejeżdżania przez skrzyżowanie, jeśli istnieje ryzyko kolizji z nadjeżdżającymi pojazdami z lewej lub prawej strony, automatycznie wspomaga hamowanie awaryjne. Przy zmianie pasa podczas jazdy, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwka na przeciwległym pasie lub poprzedzającym pojazdem na sąsiednim pasie, kierowcę wspiera asystent omijania. Podczas jazdy, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pieszym na drodze pojazdu, automatycznie wspomaga omijanie.

Inne funkcje półautonomicznej jazdy to Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), który dostosowuje prędkość pojazdu do ograniczenia prędkości, oraz High Beam Assist (HBA), który pomaga włączać i wyłączać światła drogowe w nocy w przypadku zbliżających się pojazdów na przeciwnym pasie ruchu.

IONIQ 6 ma kilka funkcji związanych z uwagą kierowcy. Driver Attention Warning (DAW) analizuje uwagę kierowcy podczas jazdy i ostrzega w razie potrzeby. Ostrzega w przypadku wykrycia oznak nieuwagi kierowcy i w razie potrzeby zaleca odpoczynek. Podczas postoju kierowca jest ostrzegany o odjeździe poprzedzającego pojazdu.

Kilka funkcji działa jednocześnie, pomagając uniknąć kolizji w różnych sytuacjach drogowych. Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) pomaga uniknąć kolizji z tyłu pojazdu podczas zmiany pasa. Podczas uruchamiania kierunkowskazów w celu zmiany pasa ruchu, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pojazdem znajdującym się z tyłu, może wydać ostrzeżenie. Jeśli wyjeżdżasz z równoległego miejsca parkowania i istnieje ryzyko kolizji z pojazdem znajdującym się z tyłu, może pomóc awaryjnie zahamować.

Inna funkcja, Blind-Spot View Monitor (BVM), po włączeniu kierunkowskazu wyświetla na ekranie zestawu wskaźników widok martwego pola w celu bezpiecznej zmiany pasa ruchu.

Bezpieczeństwo pasażerów

IONIQ 6 zapewnia również bezpieczeństwo pasażerom na tylnych fotelach. Odbywa się to dzięki systemowi Safe Exit Warning (SEW), który ostrzega, gdy inny pojazd zbliża się od tyłu podczas wysiadania. Gdy pasażer otworzy drzwi, aby wysiąść z zaparkowanego pojazdu, a system wykryje pojazd zbliżający się od tyłu, wyda wtedy ostrzeżenie.

Różnorodne funkcje ułatwiające parkowanie sprawiają, że parkowanie w różnych okolicznościach jest łatwiejsze niż dotychczas. Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) pomaga zająć lub opuścić miejsce parkingowe z zewnątrz pojazdu poprzez polecenia zdalne. Ta funkcja działa w przypadku parkowania równoległego, prostopadłego, a nawet ukośnego.

Surround View Monitor (SVM) wyświetla widok wokół pojazdu, zapewniając bezpieczne parkowanie. Forward/Side/Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) pomaga uniknąć kolizji z pieszymi i obiektami wokół pojazdu podczas parkowania. Jeśli istnieje ryzyko kolizji z pieszymi lub przedmiotami podczas parkowania, wydaje ostrzeżenie. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji wzrasta, automatycznie wspomaga hamowanie awaryjne.

Podobnie Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) pomaga uniknąć kolizji z pojazdami nadjeżdżającymi z lewej lub prawej strony pojazdu podczas wyjeżdżania jak i cofania. Jeśli istnieje ryzyko kolizji z nadjeżdżającym pojazdem z lewej lub prawej strony, system wyświetla ostrzeżenie. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji wzrasta, automatycznie wspomaga hamowanie awaryjne.

Aktualizacja oprogramowania OTA

IONIQ 6 to pierwszy model marki Hyundai, który oferuje funkcję bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania (OTA) dla różnych kontrolerów. Ta technologia umożliwia kierowcom aktualizacje sterowników pojazdu odpowiedzialnych za prace urządzeń elektrycznych, autonomicznej jazdy, akumulatora i innych. Kierowcy mogą również aktualizować mapy i oprogramowanie multimedialne za pomocą funkcji OTA.

IONIQ 6 wersje kolorystyczne

IONIQ 6 jest dostępny w 12 kolorach nadwozia, w tym Gravity Gold Matte, Abyss Black Pearl, Serenity White Pearl, Curated Silver Metallic, Nocturne Gray Metallic, Nocturne Gray Matte, Transmission Blue Pearl, Biophilic Blue Pearl, Ultimate Red Metallic, Digital Green Pearl, Digital Green Matte oraz Byte Blue.

Do wykończenia wnętrza możliwe są cztery warianty kolorystyczne: ciemnoszary z jasnoszarym, ciemny oliwkowy z jasnoszarym, czarny z jasnobrązowym i czarny.

Produkcja modelu IONIQ 6

IONIQ 6 ma trafić do produkcji w trzecim kwartale 2022 roku. Harmonogram wprowadzenia na rynek Hyundai ogłosi późniejszym terminie.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *