MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Lexus RC F przeszedł lifting

Lexus RC F to jeden z bardziej wyjątkowych samochodów z nadwoziem coupe na rynku. To także jedno z ostatnich aut z tradycyjną, pięknie brzmiącą jednostką napędową, klasycznym napędem i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Zamontowany z przodu potężny, 5-litrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM przekazuje moc na tylne koła przy pomocy automatycznej, 8-stopniowej przekładni z trybem sekwencyjnym. Egzemplarze z roku modelowego 2023 przeszły szereg modyfikacji, które poprawiły właściwości jezdne oraz wrażenia zza kierownicy, a także zwiększyły komfort codziennego użytkowania auta.

Lexus RC F

Najbardziej zauważalne zmiany są we wnętrzu. Nowy Lexus RC F ma przeprojektowaną deskę rozdzielczą. 10,3-calowy ekran dotykowy przesunięto aż 150 mm bliżej kierowcy, co znacząco ułatwia obsługę systemu multimediów. Zmieniły się boczne nawiewy, które teraz są okrągłe. Przeprojektowano przycisk uruchamiania auta, zastosowano nowe materiały oraz przeszycia deski rozdzielczej. 17-głośnikowy system audio Mark Levinson z subwooferem i wzmacniaczem ma teraz głośniki o poprawionych właściwościach.

Lexus RC F
Jeszcze lepsze prowadzenie Lexusa RC F

Lexus RC F z roku modelowego 2023 ma ulepszone zawieszenie przednie i tylne. Z przodu zmodyfikowano charakterystykę pracy amortyzatorów i sprężyn, a w wersjach Elegance i Carbon zmieniono charakterystykę tulei i średnicy stabilizatora. Z tyłu inna jest charakterystyka pracy amortyzatorów, tulei i średnicy stabilizatora, a w wersji Track Edition zmodyfikowano także parametry sprężyn.

Do tych zmian dostosowano też sportowe adaptacyjne zawieszenie z układem korekcji sztywności (AVS), a także układ wspomagania kierownicy. Dzięki temu Lexus RC F prowadzi się pewnie, przewidywalnie i komfortowo.

Lexus RC F

Silnik V8 Lexusa RC F teraz jeszcze lepiej reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy w wersji Track Edition. Auto może rozpędzić się do 270 km/h. Tarczowe hamulce Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 345 mm z tyłu mają pomarańczowe zaciski z logo F. Tarczowe hamulce karbonowo-ceramiczne Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 380 mm z tyłu z czerwonymi zaciskami są standardem w wersji Track Edition.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa w Lexusie RC F

Standardem w nowym Lexusie RC F jest pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5. W jego skład wchodzą: system ochrony w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy, rowerzystów w dzień oraz asystent wykrywania ruchu z przodu. Lexus RC F ma też ulepszony aktywny tempomat adaptacyjny. Współpracuje on z układem rozpoznawania znaków (RSA), działa w pełnym zakresie prędkości i może zwalniać na zakrętach.

Od roku modelowego 2023 standardowym wyposażeniem każdego Lexusa RC F są system monitorowania martwego pola (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTAB), który pozwala uniknąć kolizji np. podczas wyjeżdżania tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego, a także elektryczny hamulec postojowy.

Trzy wersje Lexusa RC F
Elegance

Lexus RC F kosztuje od 492 800 zł za wersję Elegance. W standardzie wyposażoną ją w m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, skórzaną, podgrzewaną trójramienną kierownicę z łopatkami, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, inteligentny kluczyk, system aktywnej kontroli dźwięku silnika (ASC), system multimedialny z 10,3-calowym ekranem dotykowym, nawigację Lexus Premium Navigation oraz łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto. Samochód ma także 17-głośnikowy system audio Mark Levinson, a tapicerkę wykonano ze skóry naturalnej. Elementy wykończenia przy schowku pasażera oraz na listwach drzwi są z kolei w kolorze Silver Sterling. Auto ma 19-calowe felgi z kutego aluminium i elektrycznie wysuwany tylny spojler.

Carbon

Lexus RC F w wersji Carbon kosztuje od 591 800 zł. We wnętrzu zastosowano elementy wykończenia Carbon, ale najwięcej zmian widać na zewnątrz. Auto ma pokrywę silnika, dach, przedni i tylny zderzak oraz wysuwany tylny spojler włókna węglowego. Tylko w tej wersji dostępnych jest aż sześć lakierów, w tym wyjątkowa kolorystyka Złocisty szafran (5C1). Ponadto, wersję Carbon można doposażyć w karbonowo-ceramiczne hamulce tarczowe Brembo z czerwonymi zaciskami oraz 19-calowe felgi BBS Track Edition.

Lexus RC F
Track Edition

Najwyższą wersję Track Edition wyceniono na 645 700 zł. To odmiana najbliższa wyczynowym autom wyścigowym i jest najlżejsza w całej gamie modelu RC F. We wnętrzu dominuje czarna Alcantara z niebieskimi elementami. Wykorzystano ją do obicia kierownicy oraz gałki dźwigni zmiany biegów i do pokrycia foteli. Listwę przy schowku pasażera i panele w drzwiach wykończono włóknem węglowym. Auto ma 19-calowe felgi BBS Track Edition i karbonowo-ceramiczne hamulce tarczowe Brembo. Wyposażono go także w układ wydechowy z elementami tytanu oraz stały spojler z włókna węglowego. Z tego materiału wykonana jest też maska, dach oraz przedni i tylny zderzak.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *