MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Elektryczne Volvo C40 i XC40 z tylnym napędem

Jaki to ma zasięg?” i „Jak długo się ładuje?” – to jedne z najczęściej zadawanych pytań o samochody elektryczne. W przypadku nowych, tegorocznych modeli Volvo XC40 i C40 Recharge zasięg zwiększył się o 60 kilometrów na jednym ładowaniu. Pojawiły się także nowe warianty napędowe, w tym tylnonapędowy. Warto dodać, ze jest to pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat. Poprawiono też najmocniejszy zespół napędowy, czyli dwusilnikowy, napędzający obie osie.

Elektryczne Volvo XC40 2023 z tylnym napędem

Silnik elektryczny drugiej generacji stosowany w tylnonapędowych modelach C40 i XC40 Recharge został całkowicie opracowany przez Volvo Cars.

Nowe, zaktualizowane modele to kolejny krok na naszej drodze do produkowania wyłącznie samochodów elektrycznych już od 2030 roku – mówi Javier Varela, dyrektor operacyjny i zastępca dyrektora generalnego Volvo Cars – Większy zasięg i skrócony czas ładowania to kluczowe czynniki dla naszych klientów, dzięki wprowadzonym zmianom nasze modele stają się jeszcze bardziej atrakcyjne.

Nowy silnik elektryczny

Nowe samochody z tylnym napędem napędzane są nowym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi (stałymi). Moc wzrosła do 175 kW (238 KM), czyli o 5 kW więcej niż w poprzednim, przednionapędowym wariancie samochodu z jednym silnikiem. Zachowano tę samą pojemność akumulatora, 69 kWh, ale poprawienie wydajności chłodzenia pozwala teraz przejechać do 460 kilometrów na jednym ładowaniu (zgodnie z cyklem WLTP) dla XC40 Recharge, wobec 425 kilometrów w poprzedniej wersji. Jeszcze większym zasięgiem może wykazać się C40 Recharge – 476 kilometrów wobec 438 wcześniej. Czas ładowania od 10 do 80% pojemności baterii zajmuje około 34 minut przy użyciu ładowarki prądu stałego publicznej sieci o mocy 130 kW.

Elektryczne Volvo XC40 2023 z tylnym napędem
Dwa warianty mocy silnika i pojemności akumulatora

Do wyboru jest także mocniejszy wariant tylnonapędowy o mocy 185 kW (258 KM) i z większą baterią o pojemności 82 kWh. W tej wersji XC40 Recharge dysponuje zasięgiem do 515 kilometrów. Dla modelu C40 Recharge zasięg wynosi aż 533 kilometry (według WLTP). Większą baterię można też ładować mocniejszym prądem stałym. Prąd ten może obecnie wynosić 200 kW, wobec 150 kW poprzednio. Skraca to czas ładowania od 10 do 80% do około 28 minut.

Elektryczne Volvo C40 i XC40 2023 z tylnym napędem
Poprawiona wersja AWD

Zmieniono także wariant z dwoma silnikami i napędem na obie osie. Na tylnej osi znajduje się teraz silnik z magnesami trwałymi o mocy 183 kW, a na przedniej nowy silnik asynchroniczny o mocy 117 kW. W tej konfiguracji Volvo XC40 Recharge Twin Motor AWD może teraz przejechać do 500 kilometrów (z baterią 82 kWh). To o 62 więcej niż poprzednio. Z kolei zasięg C40 w tej samej wersji wzrósł do 507 kilometrów (poprzednio 451).

Elektryczne Volvo C40 i XC40 2023 z tylnym napędem

Wydajność poprawiają też na przykład nowe, dziewiętnastocalowe felgi o aerodynamicznym kształcie. Wprowadzono także jedną nowość w popularnych modelach hybryd typu plug-in z serii 60 i 90. Nowa ładowarka pokładowa niemal podwaja maksymalną moc ładowania, która wynosi teraz 6,4 kW.

Elektryczne Volvo C40 i XC40 2023 z tylnym napędem
Elektryczne Volvo C40 i XC40 2023 z tylnym napędem

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *