MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Toyota Grand Highlander – jeszcze większy SUV

W USA ten model uznawany jest za „midsize”, z kolei w Europie już zwykły Highlander jest największym SUV-em w ofercie Toyoty. Nowa Toyota Grand Highlander ma wyróżniać się przestrzenią pozwalającą umieścić trzy rzędy siedzeń, zapewniając jeszcze miejsce w bagażniku. Przy czym trzeci rząd ma być „pełnoprawny”, pozwalający na komfortowy przewóz także dorosłych. A że głównym rynkiem będą Stany Zjednoczone, Toyota chwali się 13 miejscami na kubki, pozwalającymi zmieścić także dużą butelkę wody. Producent chwali się też siedmioma portami USB w tym modelu. Wersja sześciomiejscowa, z dwoma osobnymi fotelami w środkowym rzędzie, ma dodatkowo składany stolik w środkowej konsoli.

Toyota Grand Highlander
Hybrid MAX?

Do napędu Grand Highlandera można wybrać benzynowy silnik 2.4 litra turbo, znaną hybrydę 2.5 litra bądź też nowy wariant Hybrid MAX o mocy 362 KM. Słabsze silniki mogą mieć napęd FWD lub AWD, Hybrid MAX ma AWD jako standard. Grand Highlander dostępny będzie z trzema poziomami wyposażenia – XLE, Limited i Platinum.

Toyota Grand Highlander

Grand Highlander 2024 będzie standardowo wyposażony też w najnowszą generację systemu Toyota Safety Sense, TSS 3.0. Ten zestaw funkcji bezpieczeństwa obejmuje:

  • System ochrony przedkolizyjnej z wykrywaniem pieszych
  • Alert o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z asystentem kierowania
  • Dynamiczny tempomat radarowy w pełnym zakresie prędkości
  • Asystent śledzenia pasa ruchu
  • Asystent znaków drogowych
  • Automatyczne światła drogowe
  • Proaktywny asystent jazdy
Toyota Grand Highlander

Proactive Driving Assist to także nowość w pakiecie Toyota Safety Sense. Gdy spełnione będą warunki działania systemu, przy użyciu kamery i radaru system zapewnia łagodne hamowanie na zakrętach. Zapewnia także łagodne hamowanie i/lub kierowanie, aby pomóc w prowadzeniu pojazdu, kontrolując odległości między poprzedzającym pojazdem, pieszym lub rowerzystą.

Czy trafi do Europy?

Samochód na razie przewidziany jest na rynek amerykański. Ciekawe, czy Toyota zdecyduje się też zaoferować go w Europie, gdzie „mały” Highlander jest dość popularny. „Małego” Highlandera testowaliśmy już w naszej redakcji – test i zdjęcia znajdziecie tutaj.

Redakcja Overdrive (BŁ)

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *