MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Lamborghini Revuelto – dwunastocylindrowa hybryda

Z okazji 60 rocznicy powstania marki Lamborghini Automobili (przypomnijmy – wcześniej produkowano tylko traktory) zaprezentowano absolutną nowość – pierwszy supersamochód z napędem hybrydowym. Lamborghini Revuelto to w nomenklaturze producenta HPEV – czyli High Performance Electrified Vehicle.

Lamborghini Revuelto
Napęd hybrydowy

Do napędu Lamborghini Revuelto służy układ plug-in składający się z wolnossącego silnika spalinowego w układzie V12, o pojemności 6,5 litra i mocy 825 KM, oraz trzech silników elektrycznych. Dwa z nich umieszczono przy przednich kołach, a jeden nad ośmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Łączna moc systemowa to imponujące 1015 KM. Nowy silnik o symbolu L545 jest najlżejszym i także najmocniejszym 12-cylindrowym silnikiem kiedykolwiek wyprodukowanym przez Lamborghini. Łącznie waży zaledwie 218 kilogramów, o 17 kilogramów mniej niż jednostka z modelu Aventador. Samochód ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy oraz osiągać prędkość maksymalną ponad 350 km/h.

Lamborghini Revuelto
Przedni napęd w trybie elektrycznym

Dwa silniki elektryczne z przodu są chłodzone olejem. Oferują one wyjątkowy stosunek masy do mocy: 18,5 kilograma z każdej jednostki o mocy 110 kW. Oprócz dostarczania mocy na przednie koła, mają one również funkcję wektorowania momentu obrotowego, optymalizując dynamikę jazdy i odzyskując energię wytwarzaną podczas hamowania. W trybie elektrycznym Revuelto ma napęd tylko na przednie koła, aby zoptymalizować zużycie energii. Elektryczny napęd na tylną oś jest zaś włączany na żądanie w razie potrzeby.

Lamborghini Revuelto
Bateria 3,8 kWh

Lamborghini Revuelto jest wyposażone w akumulator litowo-jonowy o dużej mocy właściwej (4500 W/kg). Umieszczono go w tunelu środkowym, dzięki czemu środek ciężkości jest położony jak najniżej i zapewnia także optymalny rozkład masy. Akumulator jest chroniony dolną warstwą konstrukcyjną i jest połączony z przednimi silnikami elektrycznymi, tylnym silnikiem elektrycznym oraz także ze zintegrowaną jednostką ładującą. Bateria ma 1550 mm długości, 301 mm wysokości i 240 mm szerokości. Zawiera ona ogniwa typu „pouch” o pojemności 3,8 kWh. Gdy poziom naładowania spadnie do zera, można ją naładować zarówno zwykłym domowym prądem zmiennym, jak i prądem z ładowarki publicznej do 7 kW mocy. Pełne naładowanie trwa zaledwie 30 minut. Baterię można również doładować w ramach hamowania rekuperacyjnego z przednich kół lub bezpośrednio z silnika V12 w zaledwie sześć minut.

Lamborghini Revuelto
Tryby jazdy

Wraz z układem hybrydowym debiutują trzy nowe, dedykowane tryby jazdy: Recharge, Hybrid i Performance. Można je łączyć z trybami Città (City), Strada, Sport i Corsa, wybieranymi za pomocą dwóch przycisków umieszczonych na przeprojektowanej kierownicy. W sumie do wyboru jest  13 ustawień. Dają one możliwość wykorzystania potencjału samochodu w zależności od sytuacji i rodzaju drogi lub toru.

Lamborghini Revuelto

Sztywne nadwozie z włókien węglowych i kompozytów jest o 10% lżejsze od stosowanego w modelu Aventador. System nawigacji został całkowicie przeprojektowany i wykorzystuje mapy pobierane w czasie rzeczywistym, aby zapewnić ich stałą aktualizację. Obliczanie trasy i mechanizm wyszukiwania są teraz znacznie szybsze dzięki użyciu serwerów online. Nawigacja obejmuje również informacje o ruchu drogowym, pogodzie i inne zintegrowane informacje w czasie rzeczywistym. System pokazuje także informacje o stale aktualizowanych punktach szczególnych, w tym miejscach parkingowych, stacjach benzynowych i dostępności punktów ładowania. Oprócz lokalizacji wyświetlane są inne informacje, takie jak godziny otwarcia, ceny i szczegóły użytkowania, jeśli są dostępne.

Nieznane jeszcze są cena i data wejścia na rynek Lamborghini Revuelto, jednak chętni mogą już zamawiać auto „w ciemno”.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *