MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowy Mercedes klasy E – premiera serii W 214

Od ponad 75 lat Mercedes klasy E wyznacza standardy dla luksusowych sedanów klasy średniej. W 2023 roku Mercedes-Benz otwiera nowy rozdział biznesowego sedana: nowy Mercedes klasy E stanowi połączenie pomiędzy napędem spalinowym a elektrycznym. Jednocześnie jego nowa architektura elektroniczna umożliwia wszechstronne, cyfrowe doświadczenie użytkownika. Pierwsze modele sedanów serii W 214 trafią do europejskich partnerów handlowych jesienią 2023 roku.

Nowy Mercedes klasy E
Nowy Mercedes klasy E
Klasyczne proporcje i specjalne linie charakteru w wyglądzie zewnętrznym

Nowy Mercedes klasy E ma proporcje klasycznego, trójbryłowego sedana: po krótkim zwisie przednim i długiej masce silnika znajduje się cofnięta szyba. Stylistykę „kabiny przesuniętej do tyłu” dopełnia zwis tylny.

Czarna powierzchnia przypominająca panel łączy osłonę chłodnicy z reflektorami. Ta wstawka w kolorze czarnym o wysokim połysku nawiązuje też wizualnie do modeli Mercedes-EQ. Trójwymiarowo zaprojektowana osłona chłodnicy jest progresywna lub klasyczna, w zależności od linii wyposażenia. Nowa Klasa E ma także seryjnie wysokowydajne reflektory LED. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne są również reflektory DIGITAL LIGHT bez i z funkcją projekcji. Wszystkie warianty reflektorów oferują charakterystyczny design w dzień i również w nocy. Jako typowa cecha marki, światła do jazdy dziennej przyjmują kształt brwi.

Nowy Mercedes klasy E
Nowy Mercedes klasy E

W widoku z boku szczególnie dobrze widać harmonijne proporcje i charakterystyczną stylistykę „kabiny przesuniętej do tyłu”. Zlicowane klamki drzwi, znane z luksusowych modeli Mercedes-Benz, są dostępne jako opcja. Dwie oddzielne linie boczne podkreślają sportowy charakter samochodu.

Z tyłu uwagę zwracają dwusegmentowe światła LED o nowym konturze i specjalnym designie. Motyw gwiazdy w obu lampach zapewnia specjalny wygląd w dzień i oczywiście w nocy.

Nowy Mercedes klasy E
MBUX Superscreen jako wyróżniający się element wystroju wnętrza

Deska rozdzielcza decyduje o cyfrowym doświadczeniu we wnętrzu. Jeśli Klasa E jest wyposażona w opcjonalny ekran dla pasażera z przodu, duża szklana powierzchnia MBUX Superscreen rozciąga się na centralny wyświetlacz. Wizualnie oderwany od niego jest wyświetlacz w polu widzenia kierowcy. W modelach bez wyświetlacza pasażera duży element wykończeniowy rozciąga się do środka. W oderwaniu od niego wyświetlacz centralny wydaje się unosić nad wklęsłą powierzchnią tego elementu wykończeniowego.

Nowy Mercedes klasy E

Przednia część deski rozdzielczej jest też podświetlana przez listwę świetlną Active Ambient Lighting. Biegnie ona szerokim łukiem od przedniej szyby, przez słupki A, aż do drzwi. Daje to więc wrażenie dużej przestrzeni. W górnej części paneli drzwiowych znajduje sterowanie foteli, którego wygląd nawiązuje do szklanych powierzchni ekranów.

Nowy Mercedes klasy E
Konsola środkowa

Konsola środkowa została zaprojektowana jako jednorodna całość i łączy się w prostej linii z dolną częścią deski rozdzielczej. Z przodu w trójwymiarowym elemencie wykończeniowym zintegrowany jest też schowek z pokrywą i uchwytami na kubki. W tylnej części konsoli środkowej znajduje się również miękko wyściełany podłokietnik.

Nowy Mercedes klasy E

Panel środkowy drzwi płynnie łączy się z podłokietnikiem dzięki wklęsłemu pochyleniu. Przednia część jest tu zaprojektowana jako metalowy element high-tech. Służy ona jako uchwyt do zamykania oraz zawiera przełączniki szyb elektrycznych. Kolejną atrakcją jest też wolnostojący pulpit sterowniczy, w którym umieszczono mechanizm otwierania drzwi i elementy sterujące funkcjami fotela.

Nowy Mercedes klasy E

Jeśli chodzi o przestronność, Nowy Mercedes klasy E jest jednym z faworytów w swoim segmencie. Kierowca ma o pięć milimetrów więcej miejsca nad głową niż w poprzednim modelu. Pasażerowie z tyłu korzystają szczególnie z dłuższego o dwa centymetry rozstawu osi: Przestrzeń na kolana i maksymalna przestrzeń na nogi zwiększyły się też odpowiednio o 10 i 17 milimetrów. Wzrost szerokości z tyłu jest jeszcze większy: wynosi on teraz 1519 milimetrów. To wzrost o 25 milimetrów i niemal poziom klasy S. Pojemność bagażowa również wzrosła – do 540 litrów.

Nowy Mercedes klasy E
Połowa wariantów silnikowych to hybrydy typu plug-in

Dzięki systematycznej elektryfikacji i inteligentnemu downsizingowi nowy Mercedes klasy E wyznacza również nowe standardy wydajności. Połowa wszystkich modeli będzie hybrydami plug-in czwartej generacji. Gama modelowa już w momencie wprowadzenia na rynek osiąga tak wysoki udział. Trzy z sześciu wersji Klasy E łączą zalety pojazdu z silnikiem spalinowym z zaletami samochodu elektrycznego.

Nowy Mercedes klasy E

Silniki spalinowe to cztero- i sześciocylindrowe jednostki z aktualnej modułowej rodziny silników Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Odpowiednio do tego gama silników odgrywa ważną rolę w elastyczności międzynarodowej sieci produkcyjnej, przy elektryfikacji zależnej od potrzeb.

Oprócz turbodoładowania zarówno silniki wysokoprężne, jak i benzynowe posiadają inteligentne wsparcie ze strony zintegrowanego rozrusznika-generatora (ISG). Są to zatem łagodne hybrydy. Dzięki nowej baterii moc silnika elektrycznego została zwiększona z 15 do 17 kW, a moment obrotowy boostu do 205 Nm.

Gama modelowa w chwili wprowadzenia na rynek w Europie (silniki spalinowe/łagodne hybrydy):
 E 200E 220 dE 220 d 4MATIC
Pojemność silnikacc199919931993
MockW/hp150/204145/197145/197
przy obr/minrpm580036003600
Dodatkowa moc (boost)kW/hp17/2317/2317/23
Maksymalny moment obrotowyNm320440440
przy obr/minrpm1800-40001800-28001800-2800
Dodatkowy moment obrotowy (boost)Nm205205205
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, WLTPl/100 km7.3-6.45.5-4.85.7-4.9
Średnia emisja CO2 wg. WLTPg/km166-144143-125149-130
Przyspieszenie 0-100 km/hs7.57.67.8
Prędkość maksymalnakm/h240238234

Mercedes-Benz od rynkowej premiery nowej Klasy E będzie oferował nie mniej niż trzy modele hybrydowe plug-in czwartej generacji.

Z mocą elektryczną 95 kW (129 KM) i całkowicie elektrycznym zasięgiem do ponad 100 kilometrów (WLTP) będą one w wielu przypadkach i przez wiele dni poruszać się po drogach wyłącznie elektrycznie, bez użycia silnika spalinowego. W dalszej kolejności pojawią się także kolejne hybrydy plug-in z silnikami spalinowymi.

Nowy Mercedes klasy E
Gama modelowa w momencie wprowadzenia na rynek w Europie (hybrydy plug-in):
 E 300 eE 300 e 4MATICE 400 e 4MATIC
Pojemność silnikacc19991999
Moc silnika spalinowegokW/hp150/204185/252
Moment obrotowy silnika spalinowegorpm320400
Moc silnika elektrycznegokW/hp95/12995/129
Moment obrotowy silnika elektrycznegoNm440440
Moc systemowakW230280
Systemowy moment obrotowyNm550650
Pojemność akumulatorakWh25.425.4
Prędkość maksymalnakm/h236234250
Przyspieszenie 0-100 km/hs6.46.55.3
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP)l/100 km0.8 – 0.50.9 – 0.60.9 – 0.6
Zużycie energii w cyklu mieszanym (WLTP)kWh/100 km20.7 – 18.421.6 – 19.221.6 – 19.2
Średnia emisja CO2 (WLTP)g/km18 – 1220 – 1420 – 14
Zasięg na napędzie elektrycznym (EAER, WLTP)km97 – 11595 – 10995 – 109
AIRMATIC i układ kierowniczy na tylnej osi są dostępne opcjonalnie.

Zwinne prowadzenie nowej Klasy E wynika w dużej mierze z precyzyjnego prowadzenia kół przednich przez cztery wahacze. Na tylnej osi zoptymalizowane niezależne zawieszenie tylne z pięcioma łącznikami zapewnia doskonałą kontrolę nad kołami i również doskonałą stabilność w linii prostej. Na obu osiach sprężyny i amortyzatory są połączone i nie są zaangażowane w zadania związane z prowadzeniem kół, dlatego zawieszenie reaguje z odpowiednią czułością. Przednia rama pomocnicza i tylny wspornik osi izolują również zawieszenie i nadwozie od drgań i hałasu. Standardowo modele mild hybrid wyposażone są w zawieszenie ze sprężynami stalowymi AGILITY CONTROL z systemem selektywnego tłumienia. Jest ono również o 15 milimetrów niższe niż zawieszenie hybryd plug-in.

Nowy Mercedes klasy E

Nowy Mercedes klasy E dostępny jest opcjonalnie z pakietem Technology. Obejmuje on m.in. zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z systemem płynnej regulacji tłumienia ADS+ oraz układ kierowniczy tylnej osi. Zawieszenie AIRMATIC ze sprężynami powietrznymi i adaptacyjnymi amortyzatorami ADS+ reaguje bardzo czule. Kolejną cechą AIRMATIC jest też kontrola poziomu. Utrzymuje ona prześwit na stałym poziomie niezależnie od obciążenia pojazdu, ale także w razie potrzeby dokonuje zmian.

Nowy Mercedes klasy E

Nowy Mercedes klasy E jest szczególnie zwinny i stabilny dzięki opcjonalnemu układowi kierowniczemu tylnej osi i towarzyszącemu mu bardziej bezpośredniemu przełożeniu na przedniej osi. Kąt skrętu przy tylnej osi wynosi 4,5 stopnia. Dzięki temu promień skrętu zmniejsza się nawet o 90 centymetrów.

Imponujące, wciągające doświadczenie rozrywki

Muzyka, gry i treści przesyłane strumieniowo mogą być w Klasie E doświadczane niemal wszystkimi zmysłami. Dzięki cyfrowym innowacjom we wnętrzu, Nowy Mercedes klasy E jest teraz też bardziej inteligentny. Jednocześnie też architektura elektroniczna jest w większym stopniu napędzana przez oprogramowanie, a w mniejszym przez sprzęt.

Nowy Mercedes klasy E

Funkcje obliczeniowe dotychczas oddzielnych domen odbywają się w jednym procesorze. Ekrany i system infotainment MBUX współdzielą więc nowy, bardzo wydajny centralny komputer pokładowy. Taka forma połączenia w sieć poprawia wydajność i szybkość strumieni danych.

W nowej Klasie E dostępny będzie również pakiet Entertainment (MBUX Entertainment Plus). Obejmuje on usługi Mercedes me connect oraz pakiet danych od zewnętrznego dostawcy. W zależności od rynku wykorzystywany jest też moduł komunikacyjny z 5G jako technologią transmisji. Standard telefonii komórkowej 5G umożliwia znacznie większą szybkość transmisji danych niż LTE/UMTS.

Nowy Mercedes klasy E
Cyfrowy klucz do pojazdu jest teraz dostępny dla iPhone’a i Apple® Watch.

Dzięki cyfrowemu kluczykowi do pojazdu kierowca może uruchomić i zablokować Klasę E po prostu mając przy sobie kompatybilne urządzenie. Możliwe jest również współdzielenie klucza: różnymi kanałami cyfrowymi można zaprosić członków rodziny lub przyjaciół do korzystania z Klasy E. Właściciel pojazdu może przy tym nadać różne uprawnienia, przyznając jedynie dostęp do pojazdu lub umożliwiając jego prowadzenie. Pojazd może też rozpoznać kilku użytkowników jednocześnie, a cyfrowy klucz do pojazdu może być współdzielony nawet przez 16 osób. Na tych rynkach, na których dostępne są usługi Mercedes me connect, preinstalacja Cyfrowego Kluczyka stanowi część Pakietu Komfortowego KEYLESS-GO. Ta kombinacja wyposażenia jest też dostępna w nowej Klasie E już od pakietu Premium.

Nowy Mercedes klasy E
Muzyka staje się widoczna: Wizualizacja dźwięku

Dzięki nowemu aktywnemu oświetleniu otoczenia z wizualizacją dźwięku pasażerowie nowej Klasy E mogą doświadczać muzyki trzema zmysłami: utwory muzyczne i dźwięki z filmów lub aplikacji można usłyszeć (na życzenie z technologią Dolby Atmos®), poczuć (dzięki przetwornikom rezonującym dźwięk w opcjonalnym systemie dźwięku przestrzennego Burmester® 4D), a teraz także „zobaczyć”. Wizualizacja odbywa się na listwie świetlnej Aktywnego Oświetlenia Ambientalnego (opcja dodatkowa). Po raz pierwszy dotyczy to całej Klasy E. Na przykład szybkie sekwencje uderzeń mogą powodować gwałtowne zmiany świateł, podczas gdy płynne rytmy mogą tworzyć łagodnie łączące się nastroje świetlne.

Nowy Mercedes klasy E

Na opcjonalnym ekranie pasażer z przodu może oglądać dynamiczne treści, takie jak telewizja lub strumień wideo, nawet gdy kierowca za kierownicą patrzy na niego. Dzieje się tak, ponieważ wyświetlacz jest przełączalny. Zaawansowana funkcja prywatności oparta na kamerze zmniejsza jego jasność, a tym samym ryzyko rozproszenia uwagi kierowcy.

Nowy Mercedes klasy E
Nowe aplikacje firm trzecich plus kamera selfie i wideo

Eksperci od oprogramowania w Mercedes-Benz opracowali nową warstwę kompatybilności, która umożliwia instalację aplikacji firm trzecich. Na centralnym wyświetlaczu w momencie premiery Klasy E dostępne są następujące aplikacje: platforma rozrywkowa „TikTok”, gra „Angry Birds”, aplikacja do współpracy „Webex” i aplikacja biurowa „Zoom”, a także przeglądarka „Vivaldi”. Ponadto portal rozrywkowy ZYNC10 oferuje na wyświetlaczach centralnych i pasażerskich, za pośrednictwem jednego interfejsu użytkownika, streaming wideo, treści na żądanie, lokalne programy wideo, sport, wiadomości, gry i także wiele innych.

Nowy Mercedes klasy E

Kolejną nowością jest również kamera selfie i wideo (część opcjonalnego MBUX Superscreen) na szczycie deski rozdzielczej. Podczas postoju pojazdu kierowca może uczestniczyć w wideokonferencjach online za pośrednictwem np. „Webex”, a także robić osobiste zdjęcia i filmy.

Większy komfort obsługi dostępny jest również dzięki MBUX. Dzięki funkcji „Just Talk” inteligentne sterowanie głosowe można teraz aktywować bez słowa kluczowego „Hey Mercedes”. Po uruchomieniu funkcji na wyświetlaczu pojawia się czerwony symbol mikrofonu. Wskazuje to, że pojazd jest gotowy i czeka na polecenia.

Nowy Mercedes klasy E
Dodatkowy komfort na co dzień: automatyzacja

Mercedes-Benz pracuje nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), dzięki czemu samochód uczy się, z jakich systemów komfortu pasażerowie pojazdu korzystają wielokrotnie. Biorąc pod uwagę te same okoliczności, celem jest, aby AI zautomatyzowała takie funkcje. Efektem jest spersonalizowana automatyzacja. Mercedes-Benz używa terminu „rutyna” dla tej innowacji, a jej rozwój jest już bardzo zaawansowany.

W momencie premiery nowej Klasy E klienci będą mogli korzystać z szablonów standardowych automatyzacji. Mają też możliwość samodzielnego tworzenia rutyn. W ten sposób użytkownicy mogą też połączyć kilka funkcji i warunków. Na przykład: „Włącz ogrzewanie foteli i ustaw oświetlenie otoczenia na ciepły pomarańczowy kolor, jeśli temperatura we wnętrzu jest niższa niż dwanaście stopni Celsjusza”.

Nowy Mercedes klasy E
Dla lepszego samopoczucia: ENERGIZING COMFORT i THERMOTRONIC z cyfrową regulacją wentylacji (obie opcje).

Kojące dźwięki, mobilizujący masaż, aktywujące światło – dzięki różnie skonfigurowanym programom ENERGIZING COMFORT i indywidualnym zaleceniom ENERGIZING COACH Mercedes-Benz oferuje kompleksowy program wellness. Klasa E oznacza także debiut nowej funkcji: Program przeciwdziałania chorobie lokomocyjnej ENERGIZING COMFORT może pomóc dotkniętym nią pasażerom w złagodzeniu objawów. W perspektywie średnioterminowej planowana jest także funkcja bio-feedback w ENERGIZING COACH. Dzięki niej można zmniejszyć uczucie stresu za pomocą ćwiczeń oddechowych.

Nowy Mercedes klasy E

W przypadku automatycznej klimatyzacji THERMOTRONIC (opcja dodatkowa), Digital Vent Control zwiększa doznania związane z komfortem. Automatycznie dostosowuje on przednie nawiewy powietrza do pożądanego scenariusza wentylacji. Można to zrobić na przykład dla każdego fotela poprzez profil użytkownika. Dysze można jednak również ustawić ręcznie w zwykły sposób.

Nowy Mercedes klasy E
Liczne i rozbudowane systemy wspomagania jazdy

Wyposażenie standardowe Klasy E w systemy wspomagania jazdy obejmuje Active Distance Assist DISTRONIC, ATTENTION ASSIST, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Pakiet Parkingowy z kamerą cofania i Speed Limit Assist. Stan i aktywność systemów wspomagających jazdę są pokazywane jako widok pełnoekranowy w trybie Assistance na wyświetlaczu kierowcy.

Nowy Mercedes klasy E

W połączeniu z kamerą, ATTENTION ASSIST oferuje teraz także ostrzeżenie o rozproszeniu uwagi kierowcy na wyświetlaczu 3D (opcja dodatkowa): jeśli oczy kierowcy przez kilka sekund nie będą skupione na drodze, ATTENTION ASSIST może wykryć rozproszenie uwagi i ostrzec kierowcę akustycznie i wizualnie. Jeśli kierowca nadal nie zwróci uwagi na sytuację na drodze, następuje eskalacja z drugim ostrzeżeniem i ciągłym dźwiękiem ostrzegawczym. Jeśli kierowca nadal nie zareaguje na ostrzeżenie, system może zainicjować awaryjne zatrzymanie pojazdu przez Active Emergency Stop Assist.

Nowy Mercedes klasy E

Pakiet Driving Assistance Plus jest również oferowany opcjonalnie, na przykład jako część pakietu Premium. Elementy składowe obejmują także Active Steering Assist, który wspomaga utrzymywanie się na pasie ruchu. Podobnie jak na autostradach, również w ruchu miejskim i na drogach wiejskich Klasa E może po dłuższym postoju automatycznie ruszyć ponownie. Kolejna nowość: jeśli Active Steering Assist nie jest już dostępny, ponieważ oznaczenia pasa ruchu nie są dobrze widoczne, sygnalizuje to kierowcy poprzez wibracje w kierownicy.

Nowy Mercedes klasy E
Przemyślana koncepcja nadwozia i skoordynowane systemy bezpieczeństwa

Koncepcja bezpieczeństwa Klasy E opiera się na nadwoziu ze szczególnie sztywną komorą pasażerską i specjalnie odkształconymi strukturami zderzeniowymi. Systemy bezpieczeństwa, np. pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne, są do tego specjalnie dostosowane. W razie wypadku można je aktywować w taki sposób, aby ich działanie ochronne dla pasażerów było dostosowane do sytuacji.

Nowy Mercedes klasy E

Oprócz poduszek powietrznych kierowcy i pasażera z przodu, standardem jest również poduszka powietrzna kolanowa po stronie kierowcy. Może ona chronić nogi przed kontaktem z kolumną kierownicy lub deską rozdzielczą podczas silnego zderzenia czołowego. Standardowe okienne poduszki powietrzne mogą również zmniejszyć ryzyko uderzenia głową w szybę boczną lub w przenikające przedmioty. W przypadku poważnego zderzenia bocznego, okienna poduszka powietrzna po stronie uderzenia rozciąga się od słupka A do C jak kurtyna nad przednią i tylną szybą boczną. W przypadku wykrycia przewrócenia się pojazdu, okienne poduszki powietrzne mogą zostać aktywowane po obu stronach. Oprócz systemu ochrony głowy, boczne poduszki powietrzne mogą w przypadku silnego uderzenia bocznego objąć również obszar klatki piersiowej – również na zewnętrznych siedzeniach tylnych (opcja).

Nowy Mercedes klasy E

Dodatkowo, w zależności od kraju, pojazdy są wyposażone w środkową poduszkę powietrzną. Pirotechniczne napinacze i ograniczniki siły napięcia pasów są też standardem.

Materiały oszczędzające zasoby naturalne

Liczne elementy Klasy E wykonane są częściowo z materiałów oszczędzających zasoby naturalne (surowce odnawialne). Tapicerka z niebarwionej wełny alpaki połączonej z materiałem pochodzącym z recyklingu jest stosowana w siedzeniach podstawowych Klasy E. W piance siedzeń po raz pierwszy zastosowano certyfikowane surowce z recyklingu według „podejścia bilansu masowego”, a ich właściwości nie różnią się od właściwości surowców produkowanych z ropy naftowej. W ten sposób można zmniejszyć zapotrzebowanie na surowce kopalne przy zachowaniu jakości produktu.

Nowy Mercedes klasy E
Neutralny bilans CO2 w produkcji w zakładzie w Sindelfingen

Od 2022 roku Mercedes-Benz prowadzi produkcję z neutralnym bilansem CO2 we wszystkich swoich zakładach na świecie. Pozyskiwana z zewnątrz energia elektryczna pochodzi wyłącznie z odnawialnych źródeł energii, a więc nie zawiera CO2. Ponadto firma dąży do zwiększenia wytwarzania energii odnawialnej w swoich lokalizacjach. Do końca 2024 roku zostaną poczynione inwestycje w dalszą rozbudowę instalacji fotowoltaicznych w całym zakładzie w Sindelfingen. Kolejnym celem zakładu w Sindelfingen jest także stałe zmniejszanie zużycia wody i ilości wytwarzanych odpadów.

Klasa E jako wieloletnia historia sukcesu

Od 1946 roku Mercedes-Benz wyprodukował ponad 16 milionów pojazdów klasy wyższej średniej. Dziedzictwo Klasy E sięga więc bardzo wczesnych dni istnienia marki. Na początku XX wieku poprzednie przedsiębiorstwa, z których wyłonił się Mercedes-Benz, wprowadziły na rynek odpowiadające im pojazdy.

Nowy Mercedes klasy E

Gdy po II wojnie światowej wznowiono działalność, do produkcji powrócił wprowadzony w 1936 r. model 170 V (W 136). W 1947 roku pojawił się Saloon, jako pierwszy powojenny samochód osobowy Mercedes-Benz. Model 180 (W 120) z 1953 roku z samonośnym nadwoziem „Ponton” wprowadził także nowe cechy techniczne i formalne. W 1961 roku pojawiły się czterocylindrowe wersje serii „Tailfin” (W 110). W 1968 roku kolejnym ważnym krokiem była też wyższa klasa średnia serii „Stroke/8” (W 114/115). Następująca po niej seria 123 z 1976 roku okazała się jeszcze bardziej udana.

Seria modelowa 124 produkowana od 1984 do 1995 roku od połowy 1993 roku nosiła po raz pierwszy nazwę Klasy E. Twarz z „podwójnymi reflektorami” i innowacyjna technika były charakterystycznymi cechami serii modelowej 210 wprowadzonej na rynek w roku 1995. Klasa E serii modelowej 211 została wprowadzona na rynek na początku 2002 roku. W 2009 roku pojawiły się kolejne serie modelowe E-Class 212 (Saloon i Estate) oraz 207 (Cabriolet i Coupé). W 2016 roku zadebiutował Mercedes-Benz E-Class serii modelowej 213, a od 2017 roku po raz pierwszy również jako All-Terrain. Do tego dochodzą także coupé i cabriolety z serii modelowej 238.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *