MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe jako hybrydy plug-in

Jeep był zawsze pionierem nowych segmentów i nowych technologii. Legenda marki rozpoczęła się w 1941 roku od Willys-Overland, pierwszego masowo produkowanego pojazdu 4×4, a następnie w 1946 roku zaprezentowano model z napędem na cztery koła Willys Wagon, który był pierwszym samochodem typu Sport Utility Vehicle. Jego legendarna reputacja w zakresie możliwości terenowych trwa od tamtej pory. Komfort, właściwości jezdne i łączność zostały z czasem zwiększone, równolegle z osiągami terenowymi. Dzisiaj, marka robi kolejny ważny krok na drodze ku poszanowaniu środowiska i zmniejszeniu kosztów eksploatacji, wprowadzając samochody hybrydowe Renegade 4xe i Compass 4xe z technologią plug-in. Bezkompromisowe rozwiązanie hybrydowe plug-in  będzie napędzać Renegade’a 4xe i Jeepa Compassa 4xe, czyniąc z nich pojazdy zapewniające absolutną swobodę i wynosząc je na kolejny poziom, dzięki zaawansowanej proekologicznej technologii. To „jeepowa” droga do elektryfikacji.

4xe

Każdy Jeep z napędem hybrydowym plug-in będzie nosił emblemat 4xe. Nowa gama modeli Jeepa z napędem hybrydowym plug-in to będą najbardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa SUV-y Jeepa, nowa technologia 4xe będzie oferować zerową emisję zanieczyszczeń oraz duży zasięg w trybie elektrycznym i łatwość ładowania. Dzięki większemu momentowi obrotowemu generowanemu przez jednostkę napędową oraz możliwości ich precyzyjnej regulacji, samochody zaoferują jeszcze więcej możliwości 4×4 w każdym terenie podczas wymagających przygód off-roadowych. Dzięki technologii hybrydowej plug-in emisja CO2 jest niższa, niż 50 g/km w trybie hybrydowym, a koszty eksploatacji są mniejsze.

Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe są produkowane w zakładzie FCA Melfi w regionie Basilicata (Włochy), gdzie Jeep Renegade jest produkowany od 2014 roku. W tym samym roku przy fabryce w Melfi powołano do życia ośrodek szkoleniowy Plant Academy, która stanowi miejsce realizacji innowacyjnych pomysłów i eksperymentów oraz swoistą fabrykę talentów, umożliwiającą rozwijanie potencjału pracowników i która wniosła od tego czasu znaczący wkład w strategię elektryfikacji FCA.

„Niebieskie” akcenty stylistyczne znakiem rozpoznawczym Renegade`a i Compassa 4xe.

Nadwozia nowych modeli Jeepa 4xe wyróżniają się uderzającą, niebieską kolorystyką na przednim emblemacie „Jeep” oraz na emblematach „4xe” i „Jeep” z tyłu. Akcenty koloru niebieskiego zdobią również emblematy boczne z nazwami Renegade i Compass, natomiast port ładowania umieszczony jest pod pokrywą znajdującą się na lewym tylnym błotniku samochodu. Ekskluzywne wyposażenie sprawia, że modele Jeepa 4xe są najbardziej zaawansowanymi technologicznie SUV-ami w historii. Wewnątrz kabiny pasażerskiej dostępny jest 7-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT oraz system multimedialny Uconnect NAV z ekranem dotykowym 8,4″, kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i Radio DAB (w zależności od rynku). Oba wyświetlają określone informacje na temat zelektryfikowanej jazdy.

Modele 4xe wyposażone są również w nową, sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów, unowocześnione sterowanie systemem zarządzania trakcją Selec-Terrain z trybami  jazdy – Auto, Snow, Mud & Sand oraz Rock – w tym nowego trybu Sport zapewniającego lepszą reakcję przepustnicy i układu kierowniczego, dostępnego wyłącznie w modelach Renegade i Compass 4xe. Czarne akcenty „black wizard” pojawiają się na nawiewach powietrza, głośnikach i w środkowej części deski rozdzielczej w wersji Limited i S, natomiast w wersji Trailhawk deska rozdzielcza ma akcenty w kolorze Ruby Red.

Jeep Renegade i Jeep Compass 4xe, moc i osiągi.

Zarówno Renegade 4xe, jak i Compass 4xe są wyposażone w 1,3-litrowy silnik benzynowy z przodu oraz silniki elektryczny umieszczony między kołami tylnymi i zasilany akumulatorem o mocy 11,4 kWh, który można ładować podczas jazdy lub zewnętrznie z gniazdka elektrycznego: w domu, przy użyciu wydajnej i ekskluzywnej ładowarki easyWallbox lub bardziej zaawansowanej Connected Wallbox, lub też na publicznych stacjach ładowania. Wydajny 1,3-litrowy silnik turbo zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty 60 KM wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łącznie do dyspozycji 190 KM (wersja Limited) lub 240 KM (wersje Trailhawk i S). Jeśli chodzi o moment obrotowy, silnik elektryczny zapewnia moment obrotowy równy 250 Nm, natomiast silnik spalinowy 270 Nm. Połączenie silnika spalinowego i silnika elektrycznego gwarantuje niezwykłe osiągi i wyjątkową przyjemność z jazdy: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 7,5 sekundy i maksymalną prędkość 130 km/h w trybie elektrycznym i 200 km/h w trybie hybrydowym.

Kompletna gama.

Gama nowego Jeepa Renegade 4xe i Jeepa Compassa 4xe obejmuje trzy poziomy wyposażenia – „Limited”, „S” i „Trailhawk” – wszystkie wyposażone w napęd na cztery koła (eAWD) i sześciobiegową skrzynię automatyczną- oraz dwa silniki, które zapewniają łączną moc 190 KM lub 240 KM. Dostępna jest szeroka gama opcji personalizacji, z nawet 18 różnymi konfiguracjami kolorów w przypadku Renegade`a i 22 w przypadku Compassa. Kolory nadwozia to: Alpine White, Glacier, Granite Crystal, Jetset Blue, Blue Shade, Sting Grey, Colorado Red, Carbon Black I Solid Black, a także 3 specjalne kolory dla Renegade`a – Bikini i Omaha Orange (oba dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia, za wyjątkiem „S”) i Matt Green (tylko w wersji Trailhawk). Dodatkowe trzy kolory- Ivory Tri-Coat, Blue Italia i Techno Green dostępne są wyłącznie dla modelu Compass. Ponadto, dla nowego Renegade`a dostępnych jest aż sześć specjalnych wzorów kół, a dla nowego Compassa 4xe – siedem.

Układ i działanie hybrydowego układu napędowego Jeepa 4xe.

Układ napędowy Jeepa Renegade 4xe i Jeepa Compass 4xe integruje dwa silniki elektryczne i akumulator o pojemności 11,4 kWh, z oszczędnym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym turbo i sześciobiegową skrzynią automatyczną. Budowa ta zapewnia, że mamy dwa samochody w jednym: samochód elektryczny wyposażony w silnik elektryczny i litowo-jonowy akumulator wysokiego napięcia na tylnej osi oraz konwencjonalny samochód z silnikiem spalinowym zamontowanym na osi przedniej. Kluczowymi elementami napędów Renegade i Compassa 4xe są:

  • 1,3-litrowy, czterocylindrowy, benzynowy silnik spalinowy z turbodoładowaniem o mocy 130 lub 180 KM i momencie obrotowym 270 Nm.
  • Dwa silniki elektryczne, z których jeden znajduje się na przedniej osi i zestawiony jest z silnikiem spalinowym, który oprócz pracy w synergii z silnikiem, może w razie potrzeby działać jako generator wysokiego napięcia. Drugi z nich umieszczony jest na tylnej osi i posiada przełożenie redukcyjne oraz zintegrowany mechanizm różnicowy („e-axle”). Dostarcza on 60 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego, generując trakcję i odzyskując energię podczas hamowania.
  • Akumulator 11,4 kWh, 400 Volt, litowo-jonowy, niklowo-manganowo-kobaltowy, zasila „e-axle” i znajduje się w bezpiecznym miejscu pod siedzeniem w drugim rzędzie.
  • Zintegrowany moduł kontrolujący ładowanie akumulatora wysokiego napięcia i konwencjonalnego akumulatora 12V, który ma kompaktowy rozmiar i zamontowany jest w bagażniku.

Łączna moc dwóch źródeł energii (elektrycznej i cieplnej) wynosi 190 KM lub 240 KM. Akumulator 11,4 kWh umożliwia Renegade’owi i Compassowi 4xe pokonanie średnio 50 kilometrów* w trybie w pełni elektrycznym, bez emisji zanieczyszczeń. System hybrydowy zawiera także przetwornicę mocy (PIM) umieszczoną wewnątrz akumulatora, która również jest zabezpieczona przed uszkodzeniem.
Warto zwrócić uwagę, że w modelach Jeepa 4xe, dzięki niewielkiemu rozmiarowi modułu ładującego umieszczonego w bagażniku oraz umieszczeniu silnika elektrycznego pod podłogą, pojemność bagażnika jest praktycznie taka sama jak w wersji z silnikiem konwencjonalnym (330 litrów w przypadku Renegade’a i 420 litrów w przypadku Compassa – z oparciem ustawionym pionowo). Jednocześnie zachowana została podwójna funkcja bagażnika z podwyższoną powierzchnią ładunkową u góry i zmaksymalizowaną pojemnością ładunkową u dołu. W obu modelach w wersji 4xe, koło zapasowe może być umieszczone pod podłogą bagażnika.

Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *