Lexus LS po liftingu – europejska premiera

Lexus zaprezentował podczas europejskiej premiery nową, odświeżoną wersję luksusowego sedana LS. Zastosowane w nim nowe technologie, wyposażenie oraz cechy konstrukcyjne wzmacniają jego pozycję jako flagowego samochodu marki. Sprzedaż nowego LS w Europie rozpocznie się pod koniec 2020 roku.

 „Pracując nad nowym modelem LS, dążyliśmy do rozwinięcia jeszcze wyższego poziomu ciszy i komfortu. Te dwie cechy stanowią wyróżnik modelu LS od samego początku. Już od czasu zaprezentowania pierwszej generacji, wraz z którą marka Lexus zadebiutowała na rynku” – powiedział Koji Sato, prezydent Lexus International.

Hybrydowy V6

Płynność jazdy i dostępna pełna moc Lexusa LS 500h zostały poprawione dzięki zmianom technicznym, zwiększającym rolę litowo-jonowego, wysokonapięciowego akumulatora. Wprowadzając zmiany, Lexus skupił się na uzyskaniu jeszcze lepszych właściwości jezdnych samochodu. Ma to miejsce poprzez zwiększenie udziału i rozszerzenie zakresu działania silnika elektrycznego wspomaganego przez akumulator trakcyjny. Główny nacisk położono na komfort jazdy, kiedy kierowca wywiera jedynie umiarkowany nacisk na pedał przyspieszenia, co stanowi 90% jazdy.

W wyniku tych zmian: przyspieszenie jest płynniejsze i bardziej liniowe, przy jednoczesnym zachowaniu stabilności pojazdu oraz tłumieniu przeciążeń. Zapewnia to bardziej komfortową jazdę w mieście. Dodatkowo pojawiają się również korzyści podczas podróży krętymi drogami lub zjazdów drogami o znacznym nachyleniu. Niewielki nacisk na pedał przyspieszenia wystarczy do płynnego osiągnięcia znacznego przyrostu mocy.

Ponieważ litowo-jonowy akumulator trakcyjny odgrywa większą rolę, silnik benzynowy może pracować z niższymi prędkościami obrotowymi. Sprawia to, że jego działanie jest jeszcze cichsze. Można to zauważyć po ponownym uruchomieniu silnika po okresie jazdy w trybie elektrycznym (EV).

Komfort

Osiągnięcie możliwie najlepszego komfortu jazdy zawsze stanowiło wyznacznik jakości modelu LS. W ramach najnowszych udoskonaleń Lexus zwrócił uwagę również na pracę opon, zmiennego zawieszenia adaptacyjnego (AVS), stabilizatorów, a nawet konstrukcję foteli. Dodatkowo każda wersja wyposażenia dostępna jest z zawieszeniem pneumatycznym. Jeśli chodzi o opony, zmniejszono ich pionową sztywność, aby zapewnić bardziej komfortową jazdę.

AVS korzysta ze zmodyfikowanych amortyzatorów, które zwiększają zakres pracy układu, poprawiając komfort na nierównych nawierzchniach. Oprócz bardziej komfortowej jazdy, zapewnia to szybszą reakcję układu kierowniczego oraz większą stabilność pojazdu. Zmiana sztywności stabilizatorów zapewnia lepszy rozkład masy podczas jazdy i bardziej komfortowe zachowanie nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Poprawia także stabilność i precyzję prowadzenia.

Jakość siedzeń ma oczywiście kluczowe znaczenie dla komfortu odczuwanego przez kierowcę i pasażerów. Lexus wprowadził zmiany, obejmujące nowe pianki poliuretanowe i dodatkową, bardziej miękką warstwę na wierzchu poduszki oraz głębsze przeszycia między poduszką i oparciem a zagłówkami. Efektem jest większy komfort, mniej wibracji i lepsze podtrzymywanie ciała.

System parkowania Advanced Park

Kierowca Lexusa LS nie musi się mierzyć z niedogodnościami związanymi z parkowaniem dzięki w pełni zautomatyzowanemu systemowi Advanced Park. System ten właśnie debiutuje w nowym LS 500h. To również pierwszy system Lexusa i pierwszy taki w segmencie samochodów luksusowych, który ma funkcję pamięci. Rozpoznaje ona i zapamiętuje szczegóły przestrzeni, z których regularnie korzysta kierowca.

System kontroluje układ kierowniczy, przepustnicę, hamulce i przekładnię napędową, by wykonywać bezpieczne i precyzyjne manewry. Oprócz tego, że jest dokładny i płynny, działa szybko. Czas potrzebny na wykonanie manewru parkowania jest krótszy niż w konkurencyjnych systemach. Po przejechaniu obok miejsca parkingowego, kierowca aktywuje system, który korzysta z czujników odległości i panoramicznej kamery 360° (Panoramic View Monitor). Advanced Park automatycznie oblicza najbardziej efektywny i bezpieczny manewr parkowania, ograniczając prędkość pojazdu, jeśli odległości są niewielkie. Obraz na żywo i przejrzysta grafika na centralnym wyświetlaczu informują kierowcę o drodze pojazdu i wszelkich przeszkodach. System działa niezależnie od tego, czy miejsce jest oznaczone liniami lub ograniczone przez sąsiadujące pojazdy.

Nowe technologie bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy

Nowy LS wykorzystuje nowe technologie, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. W ślad za Lexusem RX, producent wprowadza adaptacyjny system sterowania światłami głównymi BladeScan™ AHS. W systemie tym szybko obracające się lustro odbija światło z diod LED. Zapewnia to gładkie i dokładne oświetlenie o większym zasięgu niż obecnie stosowane, standardowe systemy LED. Światła w technologii BladeScan dostępne są w standardzie w każdej wersji wyposażenia.

Lexus wprowadza także nowe cyfrowe lusterko wsteczne, które wyświetla w czasie rzeczywistym obraz z tylnej kamery parkowania. Oznacza to, że zagłówki ani pasażerowie nie ograniczają widoczności i jest ona lepsza podczas jazdy nocą i w deszczu. Kierowca może przełączyć obraz ze szkła optycznego na cyfrowy wyświetlacz i regulować jasność obrazu oraz jego ustawienie. Steruje za pomocą dotykowych ikon, rozmieszczonych wzdłuż dolnej krawędzi lusterka.

Kolejne udoskonalenia obejmują kamerę panoramiczną (Panoramic View Monitor) z funkcją wykrywania pieszych oraz dodatkowe wspomaganie napinania pasów bezpieczeństwa elektrycznym silnikiem, który uzupełnia działanie napinaczy. System ochrony przedzderzeniowej (Pre-Collision System) zapewnia awaryjne hamowanie przed nieuniknioną kolizją.

Nowy system multimedialny

W nowym modelu LS zastosowano najnowszej generacji, bardziej funkcjonalny system multimedialny Lexusa z ulepszonym interfejsem HMI, zapewniającym prostą i intuicyjną obsługę. System jest sterowany za pomocą nowego dotykowego ekranu o przekątnej 12,3 cala. Ekran umieszczony jest w górnej części deski rozdzielczej i znajduje się bliżej kierowcy oraz jest nachylony w jego stronę. Ekran jest w zasięgu osób różnego wzrostu i różnej budowy ciała. Jego umiejscowienie nie ingeruje w pole widzenia wzdłuż dolnej krawędzi przedniej szyby. Funkcje systemu multimedialnego obejmują teraz łatwą integrację ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Dzięki Android Auto można korzystać z Asystenta Google i Google Maps. Sprofilowane informacje można uzyskiwać na podstawie kalendarza użytkownika, poprzednich aktywności i ustalonych preferencji.

Apple CarPlay za pośrednictwem wyświetlacza multimedialnego pojazdu daje użytkownikom dostęp do interfejsu znanego im z ich iPhone’ów. Z iPhone’m można połączyć się w celu uzyskania wskazówek dotyczących podróży, wykonywania połączeń, wysyłania i odbierania wiadomości za pośrednictwem Siri® oraz uzyskiwania dostępu do aplikacji, takich jak Spotify, Audible i podcasty Apple.

Nowy przełącznik przywołujący funkcję ekranu dotykowego, zapewnia natychmiastowy dostęp do często używanych elementów sterowania, jak regulacja fotela i ogrzewanie kierownicy. Przyciski z kierownicy zyskały teraz jednolite czarne wykończenie i zostały na nowo wyprofilowane z myślą o bardziej intuicyjnym użytkowaniu. Również panel klimatyzacji ma nowe wykończenie w kolorze Piano Black, nadające wnętrzu bardziej spójny wygląd.

Stylistyka zewnętrzna

Zmiany w stylizacji nadwozia modelu LS koncentrują się na szczegółach podkreślających siłę wyrazu tego projektu. Modyfikacjom poddano kształt przedniego zderzaka, a charakterystyczna osłona chłodnicy o kształcie klepsydry ma nowe, ciemne, metaliczne wykończenie na swoich wewnętrznych powierzchniach. Światła główne zamieniono na wąskie, potrójne zespoły projektorów z nowym systemem BladeScan™ AHS, ze światłami do jazdy dziennej ułożonymi w kształcie litery „L”. Nowe, kontrastowo wykończone, czarne, polerowane felgi aluminiowe o średnicy 20 cali są dostępne w wyższych wersjach wyposażenia Lexusa LS.

Dodatkowe wloty powietrza w dolnej części zderzaka zostały przesunięte na zewnątrz i mają teraz bardziej kwadratowy kształt, podkreślając szerokość i sylwetkę samochodu. To rozwiązanie jest stosowane w wersji F SPORT, w której osłony owijają się teraz wokół narożnika zderzaka. Również w przypadku F SPORT wewnętrzna część osłony chłodnicy ma nowe, czarne, matowe wykończenie. Koła otrzymały czarne wykończenie z czarnymi środkowymi osłonami, a tylne zespolone lampy mają obramowanie w kolorze Piano Black.

Nowy lakier Lunar Silver

Lexus zbadał nowe możliwości i technologie lakierowania, by stworzyć Lunar Silver – powłokę lakierniczą podkreślającą linie karoserii dzięki kontrastującym jaskrawym fragmentom i głębokiemu cieniowaniu. Nowy lakier występuje w połączeniu z nowym, ręcznie wykonanym czarno-srebrnym zdobieniem wnętrza Nishijin i Haku.

Technologia soniczna służy do zagęszczania lakieru w warstwę o grubości zaledwie jednego mikrona. Oznacza to, że cząstki aluminium, które zawiera, są rozmieszczone gęściej i bardziej równomiernie, aby zapewnić doskonałe wykończenie bez skaz i z lustrzanym połyskiem. Aby osiągnąć ten efekt, powierzchnia bazowego lakieru, podkładu i połyskującej warstwy (tzw. „klaru”) również musiała być tak gładka, jak to tylko możliwe.

Ręcznie wykonane wykończenie wnętrza

Stylistyka Lexusa zawiera wiele współczesnych interpretacji tradycyjnej japońskiej sztuki dekoracyjnej i estetyki. W nowym modelu LS połączono dwie cenione umiejętności, aby stworzyć zwracające uwagę detale zdobiące wnętrze auta.

Wersje wykończenia wewnętrznych paneli drzwi Nishijin i Haku splatają czerń i srebro w organiczny wzór, inspirowany falami, mieniącymi się w świetle księżyca. Techniki tkackie i metaloplastyczne zostały zastosowane zgodnie z japońską sztuką korzystania z różnorodnych materiałów do wyrażania piękna i charakteru świata przyrody.

Nishijin ma swoje korzenie w materiałach stworzonych dla japońskiej arystokracji. Metalowa folia jest rozciągana na papierze washi i cięta na cienkie paski, by uzyskać w ten sposób płaską przędzę. Jest ona następnie tkana w organiczny wzór, w którym srebrne nici tworzą połyskujące akcenty przypominające morskie fale. Zastosowana w nowych panelach drzwiowych modelu LS tkanina jest dopasowana do otoczenia klamki Haku. Haku jest tradycyjnym rzemiosłem sprzed ponad 400 lat, w którym metalowa folia jest spłaszczana do grubości od jednego do dwóch mikronów. Ręcznie nakładana przez rzemieślników Takumi w nowym LS, ma delikatny połysk, przypominający światło księżyca.

W nowym wykończeniu Laser Cut Special Ash Open Pore wykorzystuje się naturalne drewno barwione na czarno, aby wydobyć mocny wzór słojów. Daje ono silny kontrast ze znajdującą się poniżej warstwą srebrnego metalu, odsłoniętą z pomocą skomplikowanego procesu laserowego cięcia.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *