MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Nowe BMW M5 CS

Nowe BMW M5 CS kontynuuje serię wybitnie sportowych modeli CS firmy BMW M GmbH. Po raz pierwszy limitowany i ekskluzywny model specjalny legendarnego BMW M5 umożliwia czterem osobom wyjątkowe wrażenia z jazdy. Nowy topowy model sportowych samochodów BMW M wyznacza nowe wzorce wyjątkowych osiągów w połączeniu z ekskluzywnym, luksusowym wyglądem. Wprowadzenie na rynek nastąpi wiosną 2021 r.

Najmocniejszy silnik BMW M i konsekwentna lekka konstrukcja.

Silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy 467 kW (635 KM) o 7 kW (10 KM) więcej niż w BMW M5 Competition czyni BMW M5 CS najmocniejszym samochodem w historii firmy BMW M GmbH. Uzyskana dzięki ulepszonej lekkiej konstrukcji redukcja masy o ok. 70 kg względem BMW M5 Competition, specjalne zestrojenie układu jezdnego oraz układ M xDrive z centralnym inteligentnym sterowaniem aktywnego mechanizmu różnicowego M pozwala pogodzić absolutną funkcjonalność i radość z jazdy w codziennej eksploatacji z najwyższymi osiągami na torze wyścigowym.

Cztery indywidualne siedzenia i legendarne elementy BMW w ekskluzywnym designie.

Wyjątkowymi wrażeniami z jazdy BMW M5 CS mogą cieszyć się w sumie cztery osoby. Mogą one zasiąść w karbonowych fotelach M z przodu oraz na dwóch pojedynczych siedzeniach z tyłu. Wszystkie obite są czarną skórą Merino i mają kontrastujące powierzchnie oraz stebnowanie w kolorze czerwonym Mugello. Zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo M5 zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring. Niepowtarzalny charakter BMW M5 CS to również zasługa ekskluzywnych wersji tradycyjnych elementów BMW, takich jak obramowanie atrapy chłodnicy BMW w kolorze złotobrązowym i elementy świetlne w kształcie litery L w światłach laserowych BMW, które świecą na żółto zamiast na biało, podobnie jak w samochodach wyścigowych GT.

Złotobrązowe akcenty i ekskluzywne elementy z karbonu.

Model specjalny BMW M5 CS różni się od BMW M5 Competition wyjątkowymi złotobrązowymi akcentami i elementami nadwozia z karbonu. Niektóre z nich mają widoczną strukturę włókien. Oprócz obramowania atrapy chłodnicy BMW w kolorze złotobrązowym wykonane są również 20 calowe kute obręcze kół M Y Spoke. Podobnie jak znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M na przednich błotnikach i na klapie tylnej. Listwy progowe mają podświetlane znaczki M5 CS. Maska BMW M5 CS jest wykonana w całości z karbonu, a wyloty powietrza mają widoczną strukturę włókien. Z karbonu wykonany jest też przedni splitter, lusterka zewnętrzne, dodatkowy tylny spojler na pokrywie bagażnika i dyfuzor tylny.

Oprócz funkcji aerodynamicznej komponenty te, a także osłona silnika M Power z kolorową plakietką M oraz tłumik wlotu powietrza z karbonu o widocznej strukturze włókien zmniejszają masę pojazdu o około 70 kg w porównaniu z BMW M5 Competition. Cztery końcówki sportowego układu wydechowego M5 CS ze stali szlachetnej mają jeszcze bardziej purystyczny charakter niż w BMW M5 Competition.

Żółte akcenty i ekskluzywne lakiery.

Elementy świetlne w kształcie litery L oferowanych standardowo świateł laserowych BMW zwężają się w stronę atrapy chłodnicy. Na ciemnym tle BMW Individual Shadow Line świecą jako światła dzienne i światła pozycyjne w kolorze białym. Przy włączonych światłach mijania i drogowych przełączają się na wyrazisty żółty kolor. Kolor ten mają również światła powitalne włączające się podczas otwierania BMW M5 CS. Oprócz lakieru metalizowanego w kolorze szarym Brands Hatch w modelu specjalnym dostępne są również ekskluzywne matowe lakiery metalizowane BMW Individual w kolorach mroźnym szarym Brands Hatch i mroźnej głębokiej zieleni.

Sportowe detale we wnętrzu.

Wnętrze BMW M5 CS każdym detalem wyraża sportowy charakter samochodu. Kierownica M jest obitą alcantarą oraz ma nawiązujący do klasycznych samochodów wyścigowych znacznik na godzinie 12:00. Łopatki zmiany biegów są wykonane z karbonu, panele ozdobne w ramionach kierownicy wykończone w czarnym chromie. Podsufitka jest również z alcantary. Zamknięta lekka pokrywa konsoli środkowej zastępuje tradycyjny otwierany podłokietnik środkowy. Obita jest czarną skórą Merino z podwójnym ozdobnym stebnowaniem w kolorze czerwonym.

Podobne akcenty kolorystyczne można również znaleźć na znaczkach CS na desce rozdzielczej oraz między dwoma tylnymi siedzeniami. Pasy bezpieczeństwa M mają kontrastujące przeszycia w kolorze czerwonym i niebieskim nawiązujące do barw BMW M. Można je również znaleźć na plakietkach M5 na dywanikach M z zamszu ze specjalnym obszyciem. Są także obecne na podświetlanych plakietkach M5 CS na listwach progowych.

Zwinność na najwyższym poziomie.

Dzięki specjalnie dostrojonemu zawieszeniu, redukcji masy i oponom torowym BMW M5 CS oferuje zwinność na najwyższym poziomie. Samochód zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy. W połączeniu z napędem M xDrive, który umożliwia kierowcy ustawianie właściwości jezdnych począwszy od zmiennego trybu na wszystkie koła (4WD) z większym przeniesieniem napędu na tył, po napęd stricte tylny z wyłączeniem układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC) w trybie 2WD, model specjalny pozwala doświadczonym kierowcom na maksymalną dynamikę i czystą radość z jazdy. Wszystko to odbywa się bez uszczerbku na funkcjonalności w codziennej eksploatacji tej sportowej limuzyny.

BMW M5 CS wykorzystuje układ jezdny BMW M5 Competition. Jest on sztywniejszy niż w BMW M5 ze względu na odpowiednie modyfikacje sprężyn, zawieszenia kół i stabilizatorów. Zawieszenie obniża pojazd o 7 mm i ma amortyzatory opracowane dla BMW M8 Gran Coupé. Oprócz większego komfortu jazdy zwłaszcza przy szybkiej jeździe autostradowej amortyzatory te znacznie poprawiają prowadzenie przy wysokich prędkościach. Oferują jeszcze bardziej precyzyjne właściwości jezdne na torze wyścigowym, przy jednoczesnym zachowaniu intuicyjnego charakteru w codziennej eksploatacji. W BMW M5 CS specjaliści BMW M oprócz rekonfiguracji sprężyn zawieszenia przedniej i tylnej osi udoskonalili sterowanie amortyzatorami. Dzięki temu dostosowali je do niższej masy pojazdu i większego potencjału opon, aby jak najbardziej zwiększyć dynamikę jazdy.

BMW M5 CS jest standardowo wyposażone w wybitnie sportowe opony torowe Pirelli P Zero Corsa. Zastosowano opony w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu. Zamontowano je na złotobrązowych, 20 calowych, kutych obręczach kół M Y Spoke (przód: 9,5 J x 20, tył: 10,5 J x 20).

Hamulce węglowo-ceramiczne M w wyposażeniu standardowym.

Hamulce węglowo-ceramiczne zapewniają optymalne hamowanie. Ich sześciotłoczkowe zaciski stałe z przodu i jednotłoczkowe zaciski pływające z tyłu opatrzone są logo M. Są lakierowane standardowo na czerwono lub opcjonalnie na złoto. Hamulce węglowo ceramiczne są o 23 kg lżejsze niż hamulce pływające M w BMW M5 Competition. Wyróżniają się jeszcze niższą masą nieresorowaną i wirującą, co zwiększa między innymi dynamikę jazdy i komfort zawieszenia. Zapewniają jeszcze lepszą skuteczność hamowania i jeszcze wyższą odporność na zanik siły hamowania (fading). Ponadto mają jeszcze lepszą stabilność termiczną i są także bardzo odporne na zużycie.

Wybitne parametry jezdne.

Ośmiocylindrowy wysokoobrotowy silnik wywodzący się z motorsportu zapewnia imponujący moment obrotowy , doskonałą charakterystykę mocy i doskonałe osiągi. BMW M5 CS z 8 stopniową skrzynią M Steptronic z Drivelogic przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3,0 s. Jest tym samym o 0,3 s szybsze niż BMW M5 Competition i plasuje się na poziomie samochodów supersportowych. Po zaledwie 10,4 s – 0,4 sekundy szybciej niż BMW M5 Competition – model specjalny osiąga 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 305 km/h.

Emocjonujące brzmienie ze sportowym układem wydechowym M5 CS.

Sportowy układ wydechowy M5 CS zapewnia charakterystyczne dla M, emocjonujące brzmienie, które podkreśla liniowe oddawanie mocy i wysokoobrotowy charakter silnika. Dwudrożny i sterowany klapami układ został zaprojektowany tak, aby jeszcze lepiej oddawać dźwięk silnika. Zapewnia także sportową i wyraźniejszą reakcję przy zachowaniu przydatności do codziennej jazdy. Brzmienie BMW M5 CS słyszalne na zewnątrz jest znacznie mocniejsze, głębsze i bardziej emocjonujące. Można je zmienić, wybierając różne tryby charakterystyki silnika i jest szczególnie mocne w trybie SPORT+. Kierowca może też, na przykład w strefie mieszkaniowej, wyciszyć brzmienie naciśnięciem przycisku M Sound Control.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *