Nowa Kia Sportage w europejskiej wersji – premiera

Kia Europe zaprezentowała dziś nowy model Sportage w wersji na rynki europejskie. Nowa Kia Sportage łączy w sobie elegancką i muskularną stylistykę nadwozia z najnowocześniejszym wnętrzem klasy premium, którego najbardziej wyjątkowym elementem jest zakrzywiony wyświetlacz. Nowa, europejska Kia Sportage jest mniejsza od swojej koreańskiej siostry pokazanej w czerwcu tego roku.

Nowa europejska Kia Sportage

Europejska wersja Kia Sportage, skonstruowana na nowej platformie podłogowej, oferuje optymalnie dostosowane do europejskich dróg rozstaw osi, wymiary i proporcje. Bardzo skrupulatne podejście do projektowania pomogło w stworzeniu SUV-a, który idealnie pasuje do wymagań europejskich nabywców. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji znacznie zwiększono pojemność bagażnika, przestrzeń nad głową i miejsce na nogi.

Nowa europejska Kia Sportage
Hybrydowe napędy

Dodatkowo, możliwości europejskiej wersji Sportage zwiększają najnowocześniejsze hybrydowe układy napędowe. Przyczyniają się one do radykalnej redukcji emisji i do zmniejszenia zużycia paliwa. Zaawansowana technologicznie odmiana hybrydowa typu plug-in (PHEV), to kolejna nowość w europejskiej gamie SUV-a marki Kia. Nowy Sportage PHEV może poruszać się bezemisyjnie, wyłącznie z wykorzystaniem napędu elektrycznego. Jego zasięg na energii elektrycznej wystarcza do zaspokojenia większości codziennych podróży z domu do pracy lub na codzienne zakupy. Najnowsze silniki benzynowe i wysokoprężne również są oferowane i dostępne w różnych wariantach mocy. Dzięki temu Sportage obejmuje zróżnicowane potrzeby klientów w całej Europie.

Nowa europejska Kia Sportage

W nowym Sportage debiutują liczne rozwiązania technologiczne, dzięki którym popularny SUV gwarantuje dynamiczne właściwości jezdne. Dzięki kontroli pracy amortyzatorów w czasie rzeczywistym, elektronicznie sterowane zawieszenie nowej generacji (ECS) oferuje znakomity komfort tłumienia nierówności i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nowy tryb jazdy w terenie zapewnia wyjątkowe możliwości poruszania się w trudniejszych warunkach, takich jak śnieg, błoto i piasek.

Nowy Sportage jest też liderem w dziedzinie bezpieczeństwa i oferuje zarówno bierne, jak i aktywne, zaawansowane technologicznie systemy z rodziny DriveWise. W tym również pakiet nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).

Nowa europejska Kia Sportage
Nowa filozofia designu oparta na odważnej i śmiałej stylistyce

Nowa filozofia designu marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” jest podstawą stylu nowego Sportage oraz ma wpływ na każdy aspekt jego wyglądu i charakteru.

Z przodu nowego Sportage uwagę zwraca dynamicznie stylizowana przednia część z precyzyjnie wykonaną czarną osłoną chodnicy, która rozciąga się na całą szerokość auta. Wlot powietrza do chodnicy w kształcie tygrysiego nosa, od lat wyróżniający modele marki Kia, zinterpretowano na nowo. Łączy się on teraz z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu i z matrycowymi reflektorami w technologii LED.

Nowa europejska Kia Sportage

Wyjątkowo okazale nowy Sportage prezentuje się oglądany z profilu. Charakterystyczne linie nadwozia przecinają gładkie powierzchnie blach płynnie łącząc się z nimi i tworząc kontrastujące ze sobą bryły.

Czarny dach podkreśla sportowy profil i dynamicznie stylizowany słupek C. Chromowana linia boczna wznosi się ku tyłowi nowego Sportage, tworząc harmonijną linię z tylnym spojlerem, podkreślającym sportowy charakter samochodu.

Nowa europejska Kia Sportage

Wyraźnie zaznaczone boczne linie nadwozia podkreślają jego szerokość i spotykają się z tyłu ze smukłymi niczym brzytwa światłami do jazdy dziennej, które zdają się wcinać w nadwozie z niezwykłą precyzją. Łączą się one w pas, który przebiega nad nowym logo marki Kia. Design tylnych świateł sprawia, że nowy Sportage widziany od tyłu wygląda na znacznie szerszy niż jest w rzeczywistości.

Nowa Kia Sportage jest dostępna z 17-, 18- lub 19-calowymi obręczami kół z lekkich stopów. Do wyboru jest aż pięć wzorów i kolorów obręczy kół.

Nowoczesna kabina

Wnętrze nowego Sportage ma śmiały charakter, jest wykonane z miękkich w dotyku materiałów i obfituje w innowacyjne technologie. Ultranowoczesna kabina jest zorientowana na kierowcę i zapewnia intuicyjną obsługę. Wnętrze jest bardzo starannie wykończone i łączy przełomową technologię, która obfituje w luksusowe funkcje z najwyższej jakości materiałami oraz z nowoczesnym stylem. Zakrzywiony wyświetlacz sprawia, że deska rozdzielcza nowego Sportage wydaje się szersza i głębsza niż jest w rzeczywistości.

Zakrzywiony ekran

Zaawansowany technologicznie 12,3-calowy ekran dotykowy działa jak centrum dowodzenia wszystkimi funkcjami z łącznością na czele. Obydwa systemy zostały zaprojektowane tak, aby były łatwe w użyciu, intuicyjne w obsłudze i przyjemne w dotyku. Zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala jest wyposażony w najnowszej generacji, ciekłokrystaliczny wyświetlacz, który zapewnia niezwykle precyzyjną i wyraźną grafikę. Dzięki zaawansowanej łączności ze światem zewnętrznym, oprogramowanie nowego Sportage i mapy nawigacji są aktualizowane bezprzewodowo. Nowoczesne oprogramowanie umożliwia użytkownikom zdalne łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji UVO Connect na smartfona. Interaktywna, łatwa w użyciu aplikacja zapewnia im również dostęp do kluczowych funkcji, takich jak usługi Kia Live Services, nawigacja online, rozpoznawanie głosu i integracja kalendarza ze smartfona. Aplikacja Kia Connect umożliwia też np. szybkie sprawdzenie czy samochód i okna są zamknięte oraz informację na temat lokalizacji auta.

Ergonomiczna konsola środkowa została optymalnie umieszczona zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażera z przodu. Zapewnia ona nie tylko dostęp do schowków i uchwytów na kubki, ale również do najważniejszych przełączników, które znajdują się na delikatnym podwyższeniu obok pokrętła zmiany biegów. Bezprzewodowa ładowarka oferuje szybkie ładowanie o mocy 15 W.

Kabina

W kabinie zastosowano najwyższej jakości materiały, które są przyjemne w dotyku. Kolorystyka tapicerki, paneli dekoracyjnych i nastrojowego oświetlenia dodaje wnętrzu zarówno charakteru, jak i energii. Fotele kierowcy i pasażera z przodu łączą innowacyjną smukłą konstrukcję ze sportowym wyglądem i komfortem.

Wymiary nadwozia nowego Sportage w wersji europejskiej wynoszą – 4515 mm x 1865 mm x 1645 mm (długość x szerokość x wysokość), a rozstaw osi – 2680 mm. Dzięki takim wymiarom zewnętrznym kabina europejskiego Sportage 5-tej generacji oferuje bardzo dużo miejsca na nogi i nad głową. Pasażerowie tylnej kanapy mają 996 mm miejsca na nogi, odległość od siedziska do sufitu wynosi 998 mm. Bagażnik ma pojemność 591 litrów (VDA). Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Po jego złożeniu pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1780 litrów. Za przestrzenny dźwięk w nowym Sportage odpowiada system audio klasy premium marki Harman Kardon.

Sportowa odmiana GT-Line

Nowy Sportage w wersji europejskiej jest dostępny również w sportowej odmianie, która jeszcze bardziej podkreśla jego dynamiczny charakter. Model GT-Line jest oferowany w żywych, kontrastowych kolorach nadwozia. We wnętrzu zastosowano mocny kontrast między czernią a bielą, co nadaje wersji GT-Line sportowego stylu.

Zaawansowane układy napędowe

Nowy Sportage będzie dostępny z szeroką gamą mocnych i wydajnych układów napędowych, w tym z najnowocześniejszymi hybrydowymi (HEV), jak i hybrydowymi typu plug-in (PHEV), a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi najnowszej generacji, które charakteryzują się niską emisją spalin.

Podzespoły układu napędowego w wersjach HEV i PHEV przemyślano tak, aby nie wpływały one negatywnie ani na wielkość przedziału pasażerskiego, ani na pojemność bagażnika. W wersji HEV akumulator znajduje się pod tylną kanapą, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym. W nowym najpopularniejszym SUV-ie marki Kia w wersji PHEV akumulator umieszczono centralnie między osiami pod podłogą auta, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz nie ogranicza przestronności wnętrza.

Silniki benzynowe

Sportage PHEV jest wyposażony w wielokrotnie nagradzaną 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, w silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM.

Kia Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM. Jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.

Nowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany pod maską Sportage z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV). Jego układ napędowy generuje moc 150 lub 180 KM. Czterocylindrowa jednostka napędowa odznacza się zwiększoną wydajnością dzięki zastosowaniu nowego i zoptymalizowanego procesu spalania, nowego układu chłodzenia oraz ograniczeniu tarcia kluczowych elementów silnika. Osiągnięto to poprzez zastosowanie łożysk kulkowych o niskim tarciu, jak również dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania temperaturą pracy silnika.

Diesel

W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowego Sportage w wersji europejskiej gama silników będzie obejmować również wydajną wysokoprężną jednostkę napędową 1,6 litra. Będzie ona dostępna w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Silnik ten jest wyposażony w zaawansowane technologie aktywnej kontroli emisji spalin SCR. Do minimum redukuje ona takie zanieczyszczenia, jak NOx i cząstki stałe. W wersji o mocy 136 KM nowy Sportage z tym silnikiem jest dostępny z technologią MHEV. Dodatkowo zmniejsza emisje i wpływa na poprawę osiągów samochodu.

Skrzynie biegów

Silnik 1.6 T-GDI współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Dostępna jest także 6-biegowa przekładnia mechaniczna (6MT). Wersje z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra – z technologią MHEV lub bez – są łączone ze skrzynią biegów 7DCT.

Wszystkie wersje silnikowe nowego Sportage w wersji europejskiej są wyposażone w system Idle Stop-and-Go. Wyłącza on silnik podczas postoju auta, co zapewnia dalszą oszczędność w zużyciu paliwa oraz redukcję emisji. System ISG współpracuje z systemami asystującymi, dzięki którym potrafi określić czy i kiedy należy uruchomić ISG, gdy np. Sportage zbliża się do skrzyżowania. Pozwala to wyeliminować niepotrzebne zatrzymywanie i uruchamianie silnika oraz informuje kierowcę o działaniu ISG.

Nowy Sportage jest wyposażony w nowy tryb terenowy i nowe zawieszenie ECS

Po raz pierwszy Sportage oferuje nowy terenowy tryb jazdy. Automatycznie dostosowuje on ustawienia kilku podzespołów, aby zapewnić optymalną trakcję w każdych warunkach drogowych. W tym na śniegu, błocie i piasku. Oprócz trybu terenowego do wyboru są również tryby Comfort, Eco lub Sport. Nazwa wybranego trybu jazdy jest wyświetlana na cyfrowym zestawie wskaźników. Nowa platforma podłogowa N3 w dużym stopniu wpłynęła również na właściwości jezdne nowego Sportage. Dzięki niej konstruktorom udało się połączyć stabilne zachowanie auta i precyzję prowadzenia z komfortem podróżowania.

Nowe elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) zapewnia optymalny komfort i najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki kontroli tłumienia amortyzatorów w czasie rzeczywistym. Elektronicznie sterowany układ napędu na cztery koła AWD gwarantuje optymalny rozdział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi. Odbywa się to w zależności od warunków drogowych. Poprawia on nie tylko osiągi nowego Sportage, ale także zwiększa bezpieczeństwo podróżowania i wszechstronność SUV-a.

Pakiet systemów DriveWise zapewnia optymalny poziom bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo pasażerów i innych użytkowników dróg było najwyższym priorytetem podczas projektowania Sportage piątej generacji. Dzięki temu jest on jednym z najbezpieczniejszych samochodów w klasie.

Eleganckie nadwozie nowego Sportage kryje wzmocnioną i lekką konstrukcję o wysokiej sztywności na skręcanie. Nowy Sportage wyposażono także w różne systemy bezpieczeństwa, w tym w poduszkę powietrzną dla kierowcy, poduszkę powietrzną dla pasażera, kurtyny powietrzne, środkową poduszkę powietrzną między przednimi fotelami oraz w boczne poduszki powietrzne.

Opracowane przez firmę Kia systemy należące do pakietu Advanced Driver Assistance System (ADAS) – znanego również jako DriveWise – pomagają kierowcy Sportage unikać zagrożeń oraz zapewniają ochronę pasażerów i innych użytkowników dróg. W ramach pakietu DriveWise nowy Sportage wyposażono w system wspomagania unikania kolizji z funkcją monitorowania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniach.

Asystent jazdy na autostradzie (HDA) utrzymuje ustaloną odległość i prędkość od poprzedzającego samochodu podczas jazdy i pomaga utrzymać nowego Sportage na środku pasa ruchu. System HDA może również dostosować prędkość auta do lokalnego ograniczenia prędkości.

Aktywny tempomat

Aktywny tempomat (NSCC), który współpracuje z systemem nawigacji, pomaga prowadzić nowego Sportage z bezpieczną prędkością na autostradzie. System w czasie rzeczywistym korzysta przy tym z danych systemu nawigacji. Zakres pracy systemu NSCC dotyczy także zakrętów, przed którymi nowy Sportage automatycznie zmniejsza prędkość. Po wyjechaniu na prostą NSCC resetuje ograniczenie i samochód przyspiesza do ustalonej prędkości.

Nowy Sportage wyposażono również w system Intelligent Speed ​​Limit Assist (ISLA), który ostrzega kierowcę, jeśli samochód przekroczy dozwoloną prędkość.

Podczas zmiany pasa, jeśli istnieje ryzyko kolizji z samochodem z tyłu, system Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) ostrzega kierowcę. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji nadal występuje, system BCA kieruje nowym Sportage tak, aby jej uniknąć. System BCA jest również aktywny podczas parkowania równoległego, co pomaga uniknąć kolizji z pojazdami, które znajdują się z tyłu. W nowym Sportage dostępny jest również system Blind-Spot View Monitor (BVM). Zwiększa on bezpieczeństwo i widoczność podczas zmiany pasa poprzez wyświetlenie na zestawie wskaźników obrazu z boku Sportage.

System Remote Smart Parking Assist (RSPA) pomaga kierowcy zdalnie zaparkować samochód lub wyjechać nim z miejsca parkingowego. Parkowanie jest również łatwiejsze dzięki systemom Rear-View Monitor (RVM) i Surround View Monitor (SVM). W czasie rzeczywistym wyświetlają one obraz Sportage i jego najbliższego otoczenia.

Premiera w Internecie i debiut podczas IAA Mobility

Zupełnie nowa Kia Sportage w wersji europejskiej zadebiutowała dziś podczas cyfrowej premiery na żywo transmitowanej na kanałach Kia.

Nowa Kia Sportage dla klientów w Europie – w tym również model PHEV – zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA Mobility w Monachium. Impreza odbędzie się w dniach 7-12 września 2021 r. Odwiedzający go znajdą stoisko marki Kia na Placu Odeona. Sprzedaż nowej Kia Sportage rozpocznie się jeszcze w tym roku.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *