Mocniejsze Audi R8 V10 Performance RWD
Jeszcze więcej mocy i jeszcze więcej radości z jazdy: to dla Audi Sport GmbH prawdziwe znaczenie słowa „performance”. Nowe Audi R8 V10 performance RWD, dostępne w wersji Coupé lub Spyder z mocą większą o kolejne 30 KM, to sportowe uzupełnienie modelu R8 V10 performance quattro. Ten sportowy samochód z napędem na tylne koła, z silnikiem o mocy 419 kW (570 KM) umieszczonym centralnie i z nowymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak kubełkowe fotele, dynamiczny układ kierowniczy, stabilizatory CFK i ceramiczne hamulce tarczowe, jest ucieleśnieniem radości z jazdy.
![Audi R8 V10 Performance RWD](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2021/10/a217494_large-1024x576.jpg)
Audi R8 V10 performance RWD (Rear Wheel Drive) to nowa, sportowa odsłona samochodów sportowych Audi z napędem na tylną oś. „Audi R8 V10 RWD od samego początku wzbudzało zainteresowanie klientów napędem na tylne koła zaczerpniętym z samochodu wyścigowego R8 LMS. Teraz model ten ma o 30 KM i 10 niutonometrów więcej, przenosząc wrażenia z jazdy na zupełnie nowy poziom” – mówi Sebastian Grams, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. Bazowe wersje obu modeli: R8 V10 quattro i R8 V10 RWD w wariantach Coupé i Spyder, zostaną teraz zastąpione przez nowe wersje performance. Dzięki temu, gama modelowa R8 jeszcze mocniej zaznacza swoje miejsce w absolutnej czołówce tego typu pojazdów.
![Audi R8 V10 Performance RWD](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2021/10/a217480_large-1024x576.jpg)
Prędkość maksymalna: 329 km/h
Ten sportowy samochód z silnikiem montowanym centralnie, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy (3,8 sekundy w wersji Spyder). Osiąga on prędkość maksymalną 329 km/h (327 km/h wersja Spyder). Perłą w koronie nowego R8 jest słynny, wolnossący, 5,2-litrowy silnik V10 FSI o niezrównanym brzmieniu, błyskawicznych reakcjach i niesamowitej żywiołowości. W R8 V10 performance RWD ma on moc 419 kW (570 KM).
![Audi R8 V10 Performance RWD](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2021/10/a217490_large-1024x576.jpg)
Jednostka napędowa dostarcza maksymalnie 550 niutonometrów momentu obrotowego. To o 10 niutonometrów więcej niż w Audi R8 V10 RWD. Moment obrotowy za pomocą siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic rozdzielany jest na tylne koła. Czysto mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu idealnie rozdziela moment obrotowy w zależności od sytuacji na drodze. Zapewnia doskonałą przyczepność nawet wtedy, gdy drogi są mokre. Podobnie jak we wszystkich modelach R8, nadwozie zbudowano z aluminium w oparciu o konstrukcję Audi Space Frame (ASF). Duże elementy wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). R8 V10 performance RWD w wersji Coupé waży zaledwie 1590 kilogramów, a w wersji Spyder 1695 kilogramów.
![Audi R8 V10 Performance RWD](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2021/10/a217481_large-1024x576.jpg)
Możliwość kontrolowanego driftu
Zawieszenie i dynamika jazdy zostały zestrojone specjalnie z myślą o napędzie na tylne koła. Po włączeniu trybu sportowego w elektronicznym układzie stabilizacji toru jazdy (ESC), zawieszenie i układy bezpieczeństwa pozwalają na kontrolowany drift. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego zapewnia też dobrą interakcję z nawierzchnią drogi. Dynamiczny układ kierowniczy, dostępny po raz pierwszy dla tylnonapędowego R8, zapewnia jeszcze bardziej precyzyjną reakcję i informację zwrotną. Dzięki temu, jazda jest bardziej dynamiczna, a układ kierowniczy bardziej bezpośredni, na przykład na krętych drogach lub podczas skręcania. Zwiększa to również komfort jazdy, ułatwiając kierowanie np. podczas parkowania lub manewrowania.
![Audi R8 V10 Performance RWD](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2021/10/a217492_large-1024x576.jpg)
Sportowe zawieszenie RWD przystosowano specjalnie do napędu na tylne koła. Posiada podwójne wahacze i pasywną blokadę mechanizmu różnicowego. Wyjątkowo lekkie, 19- i 20-calowe felgi odlewane z aluminium zapewniają precyzyjne prowadzenie i kontrolę podczas szybkich skrętów. Opcjonalnie dostępne są także koła Cup w rozmiarze 245/30 R20 z przodu i 305/30 R20 z tyłu. Zapewniają one dodatkową przyczepność i dynamikę. 18-calowe stalowe tarcze hamulcowe o wysokiej wydajności z falistym wzorem oraz opcjonalne 19-calowe tarcze ceramiczne, dają też pewność hamowania.
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2021/10/a217478_large-1024x576.jpg)
Szczegóły stylistyczne z Audi R8 V10 performance quattro
Sportowa stylistyka modelu inspirowana jest wersją GT4. Najbardziej charakterystyczne jej elementy to m.in. szeroka, płaska osłona chłodnicy Singleframe w matowej czerni z emblematem R8, duże wloty powietrza po bokach, przedni splitter i tylna kratka wylotu powietrza, a także owalne końcówki rur wydechowych. Szczelina pod przednią maską nawiązuje także do stylistyki legendarnego Audi Sport quattro. Nowe R8 dostępne jest w dziesięciu opcjach kolorystycznych. Jednym z nich jest Ascari Blue Metallic, kolor, który wcześniej był dostępny tylko dla R8 V10 performance quattro. Pakiet stylistyczny „R8 performance” może poszczycić się wnętrzem z czarną skórą Alcantara, kontrastowymi przeszyciami w kolorze Mercato Blue i ozdobnymi wstawkami z włókna węglowego.
![](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2021/10/a217487_large-1024x576.jpg)
Uczucie zasiadania w samochodzie wyścigowym
Ciasno poprowadzone linie stylistyczne nadają ton także we wnętrzu samochodu. Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest „Monoposto”. To duży, mocno wyprofilowany łuk, który rozciąga się przed fotelem kierowcy i mocno przypomina kokpit samochodu wyścigowego. W „Monoposto” znajduje się zintegrowany Audi virtual cockpit z 12,3-calowym ekranem. Skórzana kierownica R8 Multifunction plus oferuje dwa lub, w wersji Performance, cztery przyciski. Do obsługi Audi drive select, do uruchamiania silnika, aktywacji trybu Performance i dźwięku silnika oraz do sterowania Audi virtual cockpit. Kierowca i pasażerowie mogą także cieszyć się jazdą w nowych kubełkowych lub sportowych fotelach R8 obitych skórą i Alcantarą. Przed fotelem pasażera mieni się też plakietka z emblematem RWD.
W przeważającej mierze rzemieślnicza produkcja
Audi R8 V10 performance RWD jest budowane – w dużej mierze ręcznie – w zakładzie „Böllinger Höfe” w Neckarsulm w Niemczech. Tam też produkowany jest samochód wyścigowy LMS GT4, który wywodzi się z modelu seryjnego. W około 60 procentach korzysta on z tych samych podzespołów.
Audi R8 V10 performance RWD z napędem na tylne koła będzie można zamawiać w salonach dealerskich pod koniec października.
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.