MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Polestar 3 – nowy elektryczny SUV

Należąca do Volvo marka Polestar zaprezentowała pierwszego w portfolio dużego SUV-a, model 3. Polestar 3 debiutuje z konfiguracją z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła. 

Standardowy model wytwarza łącznie 360 ​​kW i 840 Nm momentu obrotowego. Z opcjonalnym Performance Pack całkowita moc wynosi 380 kW i 910 Nm. Standardowo do wyposażenia należy obsługa za pomocą jednego pedału, a także elektryczna funkcja podwójnego sprzęgła Torque Vectoring na tylnej osi. Samochód może także poruszać  się tylko na przednim napędzie w trybie oszczędzania energii.

Polestar 3
Duży akumulator = duży zasięg

Akumulator o pojemności 111 kWh zapewnia Polestar 3 duży zasięg jazdy do 610 km według normy WLTP. Akumulator litowo-jonowy ma pryzmatyczną konstrukcję ogniwa umieszczoną w ochronnej aluminiowej obudowie ze wzmocnieniem ze stali borowej i chłodzeniem cieczą. Pompa ciepła jest w standardzie, co pomaga wykorzystać ciepło otoczenia do wstępnego ogrzania kabiny  i akumulatora. Polestara 3 również przystosowano do ładowania dwukierunkowego. Zapewnia ono możliwości łączenia pojazdu z siecią oraz podłączania i ładowania urządzeń zewnętrznych.

Polestar 3
Bezpieczeństwo

Standardowo Polestar 3 zawiera łącznie pięć modułów radarowych, pięć kamer zewnętrznych i dwanaście zewnętrznych czujników ultradźwiękowych. Obsługują one liczne zaawansowane funkcje bezpieczeństwa. Strefa SmartZone pod przednim skrzydłem aerodynamicznym gromadzi kilka czujników skierowanych do przodu, podgrzewany moduł radarowy i kamerę. Wewnątrz dwie kamery monitorujące kierowcę w pętli zamkniętej po raz pierwszy wprowadzają wiodącą technologię śledzenia wzroku  Smart Eye. Kamery monitorują oczy kierowcy i mogą wyzwalać komunikaty ostrzegawcze, dźwięki, a nawet funkcję zatrzymania awaryjnego, gdy wykryją rozproszonego, sennego lub nieprzytomnego  kierowcę.

Wyposażenie

Lista wyposażenia standardowego w Polestar 3 jest obszerna, z kilkoma opcjami łatwej konfiguracji. Wszystkie wersje obejmują zawieszenie pneumatyczne, panoramiczny szklany dach na całej długości, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne LED, chowane klamki drzwiowe z czujnikiem zbliżeniowym oraz 21-calowe felgi aluminiowe. Pakiety Plus i Pilot są standardowo montowane w pierwszym roku modelowym i obejmują szereg funkcji premium, luksusowych i zapewniających wygodę, takich jak 25-głośnikowy system audio firmy Bowers & Wilkins z dźwiękiem przestrzennym 3D i funkcją Dolby Atmos, miękko zamykające się drzwi , wyświetlacz head-up i Pilot Assist.

Polestar 3

Docelowo samochód będzie produkowany w dwóch należących do koncernu Volvo zakładach – Chengdu w Chinach i Ridgeville w Stanach Zjednoczonych. Samochód można już zamawiać online, natomiast pierwsze dostawy planowane są na czwarty kwartał przyszłego roku. Orientacyjna cena samochodu ma wynosić 89.900 euro, a za 6.600 euro ma być dostępny Performance Pack.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *