MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Elektryczny Rimac Nevera osiągnął 412 km/h

Rimac Nevera osiągnął maksymalną prędkość 412 km/h (258 mil/h), co czyni go najszybszym produkowanym samochodem elektrycznym na świecie. Rekordowy wyczyn jest kontynuacją niezależnie zweryfikowanego rekordu na ćwierć mili wynoszącego 8,582 sekundy. Rimac Nevera osiągnął go w 2021 roku, co uczyniło go najszybciej przyśpieszającym samochodem produkcyjnym na świecie.

Elektryczny Rimac Nevera osiągnął 412 km/h

Zespół Rimac szukał odpowiedniego toru – owalu z prostymi wystarczająco długimi, aby osiągnąć maksymalną prędkość. Ostatecznie zdecydowano się na na tor Automotive Testing Papenburg w Niemczech, z dwiema 4-kilometrowymi prostymi. Obiekty, na których można osiągnąć prędkość ponad 400 km/h, są bardzo nieliczne, z uwagi na nietypowość tak szybkich samochodów.

Elektryczny Rimac Nevera osiągnął 412 km/h
Bicie rekordu

Nevera została ustawiona na tryb maksymalnej prędkości. Setup ustawiono tworząc profil aerodynamiczny równoważący opór i siłę docisku, aby zapewnić stabilność przy dużej prędkości. Wyposażony w dopuszczone do ruchu drogowego opony Michelin Cup 2R i pod nadzorem technika Michelin sprawdzającego ich stan, rozpoczęto rekordowy przejazd.

Elektryczny Rimac Nevera osiągnął 412 km/h

Za kierownicą siedział Miro Zrnčević, główny kierowca testowy i rozwojowy firmy Rimac. Jego celem było uzyskanie idealnego wejścia na prostą z zakrzywionych odcinków toru. Po to, aby dać samochodowi jak największe szanse na osiągnięcie prędkości maksymalnej. Gdy samochód wyszedł z pochylonego zakrętu, poruszał się z prędkością około 250 km/h. Wówczas Miro uwolnił pełną moc czterosilnikowego układu napędowego i akumulatora opracowanego przez firmę Rimac, katapultując Neverę do 400 km/h.

Elektryczny Rimac Nevera osiągnął 412 km/h
Najszybszy produkowany seryjnie samochód elektryczny

Dopiero gdy Miro zwolnił, bezpiecznie sprowadzając Neverę do niższej prędkości, przez radio nadeszła wiadomość. 412 km/h (258 mil/h) – dokładnie tak, jak symulowano wiele lat temu. Wystarczająco dużo, aby Nevera stała się rekordzistą świata jako najszybszy produkowany samochód elektryczny. Wynik ten został także najlepszym w historii toru Automotive Testing Papenburg. Prędkość maksymalną mierzono za pomocą Racelogic V-Box, bardzo precyzyjnego urządzenia pomiarowego opartego na GPS. Prędkość maksymalna 412 km/h była celem wyznaczonym przez zespół Rimac, kiedy samochód został po raz pierwszy zaprezentowany jako C_Two na Salonie Samochodowym w Genewie w 2018 roku. Dopiero teraz – po łącznie 1,6 miliona godzin prac rozwojowych – wynik ten został zweryfikowany.

Miro Zrnčević, główny kierowca testowy i rozwojowy
Miro Zrnčević, główny kierowca testowy i rozwojowy firmy Rimac powiedział:

„Jazda z prędkością 412 km/h oznacza podróżowanie z jedną trzecią prędkości dźwięku. Samo osiągnięcie tego w samochodzie drogowym jest niezwykle skomplikowane. Jednakże w Nevera stworzyliśmy samochód, który może pokonywać duże odległości na jednym ładowaniu, może pokonywać kręte tory wyścigowe oraz może jeździć poślizgami. Może także bić rekordy prędkości na prostej, zarówno przyspieszenia, jak i prędkości maksymalnej. Jeżdżę Neverą, od jej początku, a widok doskonale dopracowanego samochodu, jakim jest dzisiaj, jest naprawdę emocjonującym momentem. Najważniejszą rzeczą, jakiej nauczyłem się podczas próby osiągnięcia maksymalnej prędkości, jest to, jak stabilny był samochód. Potwierdza to, że ​​nasze zespoły ds. aerodynamiki i dynamiki pojazdu wykonały niesamowitą robotę”.

Miro Zrnčević, główny kierowca testowy i rozwojowy firmy Rimac

Nevera jest dostarczana klientom z ograniczoną prędkością maksymalną do 352 km/h. Jednakże każdy egzemplarz może osiągnąć prędkość maksymalną 412 km/h w specjalnych imprezach dla klientów. Odbywają się one przy wsparciu zespołu Rimac i w kontrolowanych warunkach. Ponieważ podczas takich przejazdów opony są poddawane dużym obciążeniom, większość środków ostrożności ma na celu upewnienie się, że opony są odpowiednio ustawione na tak duże prędkości. Produkcja Nevery trwa obecnie w centrali Rimac na obrzeżach Zagrzebia w Chorwacji. Pierwsze samochody są już u klientów na całym świecie.

Miro Zrnčević, główny kierowca testowy i rozwojowy
1914 KM mocy

Rimac Nevera wytwarza 1914 KM z czterech silników elektrycznych zaprojektowanych przez Rimaca, które napędzają ten hipersamochód od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 1,85 sekundy i do 100 mil na godzinę w 4,3 sekundy. Nevera to w tłumaczeniu nieoczekiwany letni sztorm na Morzu Śródziemnym u wybrzeży Chorwacji. Jako taka, Nevera może w mgnieniu oka zmienić się z wygodnego, zaawansowanego Grand Tourera, w maszynę przeznaczoną na tor.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *