MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Izera na platformie Geely

Zhejiang Geely Holding Group (Geely Holding), największa prywatna chińska grupa motoryzacyjna podpisała umowę licencyjną, w ramach, której udostępni ElectroMobility Poland dedykowaną dla samochodów elektrycznych platformę SEA (Sustainable Experience Architecture). Geely Holding zostanie też partnerem technologicznym pierwszej generacji pojazdów EMP, wprowadzonych na rynek pod marką Izera.

Izera
Najperw SUV, potem kombi i hatchback

Architektura SEA Geely Holding będzie wspierać polską markę motoryzacyjną w wyzwaniach, dotyczących rozwoju lokalnego przemysłu motoryzacyjnego w obszarze elektromobilności. EMP planuje też budowę całej gamy modelowej samochodów elektrycznych segmentu C. Pierwszym z modeli będzie SUV. Ponadto EMP ogłosił plany produkcji dwóch kolejnych modeli – kombi oraz hatchbacka, których daty wprowadzenia na rynek zostaną podane w odpowiednim czasie.

Izera

Umowa istotnie przyczyni się do popularyzacji Architektury SEA – wprowadzonej na rynek przez Geely Holding we wrześniu 2020 i będącej zaawansowaną, w pełni elektryczną i elastyczną technologią, obejmująca zarówno elementy mechaniczne, oprogramowanie, jak i szeroki ekosystem cyfrowy. Na korzystanie z tej technologii do tej pory zdecydowały się już marki w ramach grupy Geely Holding. Marki Zeekr i Smart rozpoczęły już także produkcję i sprzedaż aut opartych o platformę SEA. EMP jest też pierwszą firmą spoza grupy, która będzie wykorzystywać tę technologię.

Izera

Pierwsze pojazdy będą produkowane pod marką Izera przez EMP w fabryce w Jaworznie (woj. Śląskie). Inwestycja umożliwi stworzenie w samym zakładzie ok. 2400 miejsc pracy.

Izera

Opracowana w globalnych centrach badawczo-rozwojowych w Europie i Chinach przez Geely Holding technologia SEA jest specjalnie zaprojektowaną architekturą, dedykowaną dla pojazdów elektrycznych. Jest ona wysoce skalowalna – dostępna zarówno dla małych pojazdów segmentu A, jak i segmentu E oraz dużych pojazdów dostawczych. Platforma zapewnia też rozbudowaną strukturę oprogramowania, pozwalającą na minimalizacje inwestycji w jego rozwój po stronie partnerów. Zapewnia także dostosowanie rozstawu osi w zakresie od 1800mm do 3300mm, w zależności od wymagań.

Dane techniczne projektu
Planowany wyniki w testach EuroNCAP-i985 gwiazdek
Typ napędu RWD (tylny)
Moc, kW/KM200kW/272KM
Pojemność baterii, kWh51/69
Zasięg (WLTP)340/450 km
DC Maksymalna moc ładowania, kW150
Czas szybkiego ładowania do 80%, min30
ADASPoziom2
Droga hamowania ze 100 km/h do 0, m~37
HamulceTarczowe wentylowane na obu osiach z elektrycznym wspomaganiem (iBooster)
Hamulec postojowyElektryczny, zintegrowany w zaciskach, działający na koła tylne
Przednie zawieszenieMcPherson
Tylne zawieszenieWielowahaczowe
Długość, mm 4500-4750
Szerokość (bez lusterek), mm1820-1850
Wysokość, mm1500-1600

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *