Izera na platformie Geely
Zhejiang Geely Holding Group (Geely Holding), największa prywatna chińska grupa motoryzacyjna podpisała umowę licencyjną, w ramach, której udostępni ElectroMobility Poland dedykowaną dla samochodów elektrycznych platformę SEA (Sustainable Experience Architecture). Geely Holding zostanie też partnerem technologicznym pierwszej generacji pojazdów EMP, wprowadzonych na rynek pod marką Izera.
![Izera](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/Izera_1-1024x576.jpg)
Najperw SUV, potem kombi i hatchback
Architektura SEA Geely Holding będzie wspierać polską markę motoryzacyjną w wyzwaniach, dotyczących rozwoju lokalnego przemysłu motoryzacyjnego w obszarze elektromobilności. EMP planuje też budowę całej gamy modelowej samochodów elektrycznych segmentu C. Pierwszym z modeli będzie SUV. Ponadto EMP ogłosił plany produkcji dwóch kolejnych modeli – kombi oraz hatchbacka, których daty wprowadzenia na rynek zostaną podane w odpowiednim czasie.
![Izera](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/Izera_9-1024x576.jpg)
Umowa istotnie przyczyni się do popularyzacji Architektury SEA – wprowadzonej na rynek przez Geely Holding we wrześniu 2020 i będącej zaawansowaną, w pełni elektryczną i elastyczną technologią, obejmująca zarówno elementy mechaniczne, oprogramowanie, jak i szeroki ekosystem cyfrowy. Na korzystanie z tej technologii do tej pory zdecydowały się już marki w ramach grupy Geely Holding. Marki Zeekr i Smart rozpoczęły już także produkcję i sprzedaż aut opartych o platformę SEA. EMP jest też pierwszą firmą spoza grupy, która będzie wykorzystywać tę technologię.
![Izera](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/Platforma_2-1024x576.jpg)
Pierwsze pojazdy będą produkowane pod marką Izera przez EMP w fabryce w Jaworznie (woj. Śląskie). Inwestycja umożliwi stworzenie w samym zakładzie ok. 2400 miejsc pracy.
![Izera](https://overdrive.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/Platforma_3-1024x576.jpg)
Opracowana w globalnych centrach badawczo-rozwojowych w Europie i Chinach przez Geely Holding technologia SEA jest specjalnie zaprojektowaną architekturą, dedykowaną dla pojazdów elektrycznych. Jest ona wysoce skalowalna – dostępna zarówno dla małych pojazdów segmentu A, jak i segmentu E oraz dużych pojazdów dostawczych. Platforma zapewnia też rozbudowaną strukturę oprogramowania, pozwalającą na minimalizacje inwestycji w jego rozwój po stronie partnerów. Zapewnia także dostosowanie rozstawu osi w zakresie od 1800mm do 3300mm, w zależności od wymagań.
Dane techniczne projektu
Planowany wyniki w testach EuroNCAP-i98 | 5 gwiazdek |
Typ napędu | RWD (tylny) |
Moc, kW/KM | 200kW/272KM |
Pojemność baterii, kWh | 51/69 |
Zasięg (WLTP) | 340/450 km |
DC Maksymalna moc ładowania, kW | 150 |
Czas szybkiego ładowania do 80%, min | 30 |
ADAS | Poziom2 |
Droga hamowania ze 100 km/h do 0, m | ~37 |
Hamulce | Tarczowe wentylowane na obu osiach z elektrycznym wspomaganiem (iBooster) |
Hamulec postojowy | Elektryczny, zintegrowany w zaciskach, działający na koła tylne |
Przednie zawieszenie | McPherson |
Tylne zawieszenie | Wielowahaczowe |
Długość, mm | 4500-4750 |
Szerokość (bez lusterek), mm | 1820-1850 |
Wysokość, mm | 1500-1600 |
Informacja prasowa
Pozostałe wiadomości tutaj
Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.