MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Honda Civic Type R ponownie z rekordem Nürburgring

Wprowadzona na rynek na początku 2023 roku Honda Civic Type R 2023 wciąż odnosi sukcesy. Najnowszym jest pobicie rekordu modeli seryjnych napędzanych na przednią oś (FWD) i uzyskanie najszybszego czasu przejazdu Północnej Pętli toru Nürburgring, liczącej 20,8 km.

Honda Civic Type R ponownie z rekordem Nürburgring

24 marca 2023 roku Honda Civic Type R przygotowana przez zespół rozwojowy, przejechała w 7 minut 44:881 sekund północną pętlę niemieckiego toru Nürburgring nazywaną „Zielonym Piekłem”. Tym samym Type R zdobył tytuł najszybszego samochodu z przednim napędem. Czas ten został ustanowiony na zmienionym, dłuższym układzie toru, liczącym obecnie 20,8 km. Został on wprowadzony przez kierownictwo toru w 2019 roku.

Honda Civic Type R ponownie z rekordem Nürburgring
Honda Civic Type R w wersji S

Do bicia rekordu wykorzystano Civic Type R w wersji S. To lżejsza, bardziej drapieżna i oczywiście bardziej zorientowana na osiągi wersja najnowszego modelu. Type R S, dostępnego w salonach wyłącznie w kolorze Championship White, poddano oczywiście programowi podnoszenia wydajności. W ramach niego usunięto system nawigacji i klimatyzację, zmniejszając masę pojazdu.

Honda Civic Type R ponownie z rekordem Nürburgring
329 KM i 420 Nm

Type R napędza mocny, 2,0-litrowy silnik czterocylindrowy K20C1 z turbodoładowaniem. W najnowszej wersji generuje on moc maksymalną 329 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z udoskonaloną sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Dzięki niej przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje zaledwie 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Honda Civic Type R ponownie z rekordem Nürburgring

Do osiągnięcia rekordowego czasu przyczyniła się również nowa, bardziej smukła sylwetka nadwozia Civica Type R. Zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne, jak dopracowanie kąta nachylenia wysoko położonego tylnego spojlera oraz elementy aerodynamiki pod podłogą, generują także dużą siłę docisku.

Ponadto dłuższy o 35 mm rozstaw osi, wielowahaczowe zawieszenie tylne oraz szerszy rozstaw kół zapewniają lepszą stabilność na zakrętach, w porównaniu z poprzednikiem. Podczas wielu testów na odcinkach autostradowych oraz na torze Nürburgring specjalistom Hondy udało się także dopracować ustawienia zawieszenia.

Ultimate Sport 2.0

„Honda Civic Type R została opracowana zgodnie z koncepcją «Ultimate Sport 2.0». Jej celem było stworzenie ekstremalnie sportowego modelu, napędzanego na przednią oś. Modelu gwarantującego kierowcy pewność prowadzenia i emocje, wzbudzające głośniejsze bicie serca” – wyjaśnia Hideki Kakinuma, lider projektu Civic Type R. „Od momentu wprowadzenia Civica TYPE R na rynek, otrzymaliśmy też pozytywne reakcje z całego świata, znacznie przekraczające nasze oczekiwania. Pozostała jednak jeszcze jedna misja, z którą musieliśmy się zmierzyć – uzyskanie tytułu najszybszego modelu z przednim napędem na torze Nürburgring. Sześć lat po poprzedniej generacji osiągnęliśmy nowe standardy w ewolucji Type R i nowy wymiar pasji, którą w niego wkładamy. Mamy nadzieję, że wszyscy, którzy są właścicielami najnowszego Civica Type R i ci, którzy zamierzają nimi zostać, pokochają ten model.”

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj



Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *