MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Skoda Fabia Monte Carlo

Nowa SKODA FABIA MONTE CARLO dopełnia czwartą generację gamy modelowej kompaktowego bestsellera marki. Wariant MONTE CARLO symbolizuje rajdowe korzenie ŠKODY. Jego cechami charakterystycznymi są czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu, które wzmacniają emocjonujący wygląd samochodu. Wariant MONTE CARLO będzie dostępny na polskim rynku z silnikami o mocy od 59 kW (80 KM) do 110 kW (150 KM).

Skoda Fabia Monte Carlo

Sportowo-lifestylowy wariant MONTE CARLO ma swój wkład w sukces modelu FABIA już od 2011 roku. Nowa wersja modelu, zainspirowana licznymi zwycięstwami marki w legendarnym rajdzie Monte Carlo, dołączy do oferowanych obecnie wersji wyposażenia. Dostępne opcje układu napędowego obejmą trzycylindrowe silniki 1.0 MPI (80 KM) oraz 1.0 TSI (110 KM). Dostępny jest także czterocylindrowy 1,5 TSI o mocy 110 kW (150 KM).

Skoda Fabia Monte Carlo
Dynamiczne proporcje

FABIA MONTE CARLO czwartej generacji, zbudowana na modułowej platformie MQB-A0 Grupy Volkswagen, charakteryzuje się dynamicznym i emocjonującym designem. To wrażenie podkreślają detale, takie jak czarna ramka efektownego grilla ŠKODY, charakterystyczne dla modelu przednie i tylne spojlery, czarny tylny dyfuzor i obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali. Precyzyjnie wycięte reflektory są standardowo wyposażone w technologię LED. Gama wyposażenia standardowego obejmuje również światła przeciwmgielne. Nowa SKODA FABIA MONTE CARLO wyjeżdża z fabryki na czarnych, polerowanych 16-calowych obręczach Proxima ze zdejmowanymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi plastikowymi nakładkami. W opcjonalnym wyposażeniu są także 17-calowe obręcze Procyon. Występują one również z nakładkami AERO i błyszczącym czarnym wykończeniem. Dostępne są także 18-calowe obręcze kół Libra.

Skoda Fabia Monte Carlo
Aerodynamika 

Dzięki wyrafinowanym detalom, takim jak aktywnie regulowana przesłona chłodnicy w dolnym wlocie powietrza w przednim zderzaku, najnowsza FABIA cechuje się współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym od 0,28 (cd). Aby jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę, aktywnie regulowane listwy żaluzji chłodzącej zamykają się automatycznie, gdy nie ma potrzeby chłodzenia. Daje to oszczędność paliwa do 0,2 l na 100 km podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h. Na każdy kilometr przejechany z zamkniętą przesłoną, nowa FABIA MONTE CARLO emituje do pięciu gramów mniej CO2. Aby zapewnić wysoki poziom chłodzenia lub uwzględnić krótkie przestoje, system otwiera przesłonę, aby do środka mogła wpłynąć maksymalna ilość powietrza.

Skoda Fabia Monte Carlo
Wnętrze

Powiększone wnętrze nowego modelu zostało wyposażone w sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Trójramienną kierownicę wielofunkcyjną wykończono skórą z eleganckimi przeszyciami. Wnętrze utrzymane jest w znacznej części w kolorze czarnym. Ozdobna listwa deski rozdzielczej, części konsoli środkowej i klamki drzwi są w odcieniach czerwieni. Podłokietniki na przednich drzwiach i dolną część deski rozdzielczej wykończono wzorem z efektem włókna węglowego. Gama standardowego wyposażenia modelu FABIA MONTE CARLO obejmuje również nowe oświetlenie Ambiente LED. Oświetla ono dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej na czerwono. FABIA MONTE CARLO może zostać dodatkowo zaopatrzona w wiele funkcji bezpieczeństwa i komfortu, a także w nowoczesny system infotainment.

Skoda Fabia Monte Carlo
Cyfrowy zestaw wskaźników

SKODA FABIA MONTE CARLO to pierwszy model z tego wariantu dostępny z cyfrowym zestawem wskaźników. Ma10,25-calowy wyświetlacz, który oferuje bardziej dynamiczny wygląd tła. Opcjonalny wirtualny kokpit, jak inaczej określany jest zestaw wskaźników cyfrowych, może wyświetlać między innymi logo stacji radiowych, okładki albumów muzycznych i zapisane zdjęcia rozmówców. Ponadto, mapa może powiększać skrzyżowania i wyświetlać je w osobnym oknie. Inne opcjonalne dodatki obejmują podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną szybę przednią dla większego bezpieczeństwa i komfortu zimą.

Skoda Fabia Monte Carlo
Bezpieczeństwo

Nowa FABIA MONTE CARLO wyposażona w opcjonalną funkcję Travel Assist zapewnia nowoczesne wsparcie podczas jazdy. Jedno dotknięcie przycisku pozwala aktywować kilka systemów asystujących. Przy prędkości do 210 km/h, tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do pojazdów jadących z przodu. Zintegrowany system Lane Assist pomaga utrzymać pojazd na pasie ruchu, wykonując w razie potrzeby nieznaczne korekty kierwonicą. Travel Assist wykorzystuje także funkcję Hands-on Detect, aby sprawdzić, czy kierowca dotyka kierownicy.

Skoda Fabia Monte Carlo

System Park Assist pomaga w manewrach parkowania. Asystent działa przy prędkości do 40 km/h, wyświetlając odpowiednie miejsca do parkowania równoległego i zatokowego. W razie potrzeby może przejąć sterowanie kierownicą. Co więcej, system Manoeuvre Assist wykrywa przeszkodę przed lub za samochodem podczas parkowania i automatycznie uruchamia hamulce. Dostępny jest również m.in. system rozpoznawania znaków drogowych oraz standardowy Front Assist. System przewidując wydarzenia na drodze chroni pieszych i rowerzystów.

Dziewięć poduszek powietrznych i pięć gwiazdek w testach Euro NCAP

Nowa FABIA MONTE CARLO wyposażona jest w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu. Dodatkowo także w kurtynowe poduszki powietrzne oraz przednie boczne poduszki powietrzne w standardzie. W standardzie znajdują się również zaczepy ISOFIX I Top Tether na przednim siedzeniu pasażera oraz na zewnętrznych tylnych siedzeniach.

Warto dodać, że w referencyjnym teście bezpieczeństwa zderzeniowego przeprowadzonym przez niezależny Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP), model FABIA uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Zdobył zatem najwyższy wynik wśród aut kompaktowych, testowanych w 2021 roku.

Historia zwycięskich rajdów

MONTE CARLO – wyjątkowe oznaczenie, które producent wprowadził 86 lat temu – charakteryzuje sportowo-lifestylowe wersje różnych serii kompaktowych modeli ŠKODY. Aby uczcić drugie miejsce ŠKODY POPULAR w klasie do 1500 cm3 podczas Rajdu Monte Carlo w 1936 roku, firma wydała limitowaną serię 70 pojazdów ŠKODA POPULAR MONTE CARLO. Co więcej, w 1977 roku ŠKODA 130 RS odniosła pierwsze podwójne zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w klasie do 1300 cm3. Zanim rozpoczęła się znakomita kariera rajdowa ŠKODY FABIA, podwójne zwycięstwa odniosły w latach 90. modele FAVORIT i FELICIA. Po kilku miejscach na podium, ŠKODA FABIA SUPER 2000 doczekała się zwycięstwa w swojej klasie w Rajdzie Monte Carlo 2013. Jej następca, FABIA R5 (Rally2), wygrała kategorię WRC2 w Monte Carlo w 2017 i 2018 roku. Unowocześniona ŠKODA FABIA Rally2 evo powtórzyła ten podwójny sukces w 2021 i 2022 roku.

Nowa ŠKODA FABIA MONTE CARLO to trzecia wersja produkcyjna tej serii modelowej, która nosi sportowe oznaczenie. W 2011 roku ŠKODA wprowadziła ten wariant do kompaktowych modeli seryjnych wraz z drugą generacją modelu FABIA. W 2014 roku w jej ślady poszła też trzecia generacja. ŠKODA FABIA czwartej generacji jest trzecim modelem, który dołącza do portfolio sportowo-lifestylowych wariantów MONTE CARLO. Samochód w tej wersji dostępny jest obok ŠKODY SCALA i ŠKODY KAMIQ.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *