MotoryzacjaNajważniejszeSport

Trzy załogi w ulepszonych Toyotach GR DKR Hilux T1+ na Rajd Dakar

Skład zespołu TOYOTA GAZOO Racing na Rajd Dakar 2023 został ogłoszony. O zwycięstwo powalczą trzy duety w zmodyfikowanych Toyotach GR DKR Hilux T1+, w tym triumfatorzy poprzedniej edycji Rajdy Dakar: Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel.

TOYOTA GAZOO Racing ogłosiła skład zespołu na najtrudniejszy rajd cross-country sezonu – Dakar 2023. W imprezie, która rozpocznie się 31 grudnia na północno-wschodnim wybrzeżu Arabii Saudyjskiej, wezmą udział trzy załogi w Toyotach GR DKR Hilux T1+. Liderami będą Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel. Wspierać ich będą Giniel de Villiers i Dennis Murphy oraz także Henk Lategan i Brett Cummings.

Toyota GR DKR Hilux T1+ Dakar 2023
Toyota GR DKR Hilux T1+ testy przed Rajdem Dakar 2023

„Dakar 2023 jest już za chwilę, a my nie możemy się doczekać wyzwania związanego ze startem w tym niesamowicie trudnym rajdzie cross-country. Przez cały rok pracowaliśmy też nad naszym GR DKR Hilux T1+ i jesteśmy przekonani, że dobrze się przygotowaliśmy. Teraz czas na ściganie” – powiedział Glyn Hall, szef zespołu i jego dyrektor techniczny.

Ponadto, ogłoszono, że w 2023 roku Al-Attiyah i Baulem będą bronić mistrzowskich tytułów w cyklu W2RC. Z kolei De Villiers i Murphy oraz Lategan i Cummings powalczą także w mistrzostwach RPA w rajdach cross-country (SARRC).

Toyota GR DKR Hilux T1+ Dakar 2023
Toyota GR DKR Hilux T1+ testy przed Rajdem Dakar 2023
Jeszcze lepsza Toyota GR DKR Hilux T1+

Zespół TOYOTA GAZOO Racing pracował nad ulepszeniem Hiluxa GR DKR T1+ przez cały rok. Pokonano 25 tys. km w warunkach testowych, ale też w rajdach zaliczanych do cykli W2RC oraz SARRC. Załogi spędziły w samochodach 130 dni, by jak najlepiej przygotować się do kolejnej edycji Rajdu Dakar.

W związku ze zmianą regulaminów technicznych przez FIA moc maksymalna aut klasy T1+ została zmniejszona o 30 kW. Zmieniła się także krzywa mocy, dlatego silnik przeszedł modyfikacje. Poprawiono też wszystkie elementy zawieszenia oraz układu przeniesienia napędu, by były wytrzymałe i niezawodne. Dopracowano charakterystykę zmian biegów, a także pracę zawieszenia. Ponadto, zmieniono oprogramowanie silnika, by najefektywniej wykorzystywało najnowszą generację paliwa wyścigowego.

Toyota GR DKR Hilux T1+ Dakar 2023
Toyoty w Rajdzie Dakar 2023

Na trasie Rajdu Dakar 2023 oprócz trzech egzemplarzy modelu GR DKR Hilux T1+ w barwach TOYOTA GAZOO Racing pojawi się także siedem aut wystawionych przez zespoły prywatne. Samochody będą miały specyfikację oraz ustawienia zbliżone do aut fabrycznych.

TOYOTA GAZOO Racing wspiera też zespół Team Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC), który dominuje w kategorii samochodów produkcyjnych. W najbliższej edycji celem jest 10. z rzędu triumf. Pomóc ma w tym zupełnie nowy Land Cruiser 300 GR SPORT.

Toyota GR DKR Hilux T1+ Dakar 2023

Zespół HINO TEAM SUGAWARA w poprzedniej edycji startował ciężarówką z napędem hybrydowym i zajął 22. lokatę. W Rajdzie Dakar 2023 w rywalizacji weźmie udział ciężarówka z ulepszoną hybrydą.

Rajd Dakar 2023 potrwa od 31 grudnia do 15 stycznia. Zawodnicy ruszą z Sea Camp na wybrzeżu Morza Czerwonego, by po dwóch tygodniach zakończyć rywalizację po drugiej stronie Półwyspu Arabskiego w Ad-Dammam.

Toyota GR DKR Hilux T1+ Dakar 2023
Numery startowe:

200 – Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel

205 – Giniel de Villiers / Dennis Murphy

217 – Henk Lategan / Brett Cummings

Toyota GR DKR Hilux T1+ Dakar 2023
SPECYFIKACJA TOYOTY GR DKR HILUX T1+ (2023):

Silnik – V35A
Z modelu – Land Cruiser 300
Typ silnika – Twin Turbo, benzynowy
Regulacja kontrolna – Doładowanie ograniczone zgodnie z FIA Reference Power Curve
Moc maksymalna – 266 kW przy 5 100 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy – 620 Nm
Sterowanie silnikiem – Motec
Skrzynia biegów – Sadev, 6-biegowa, sekwencyjna
Mechanizm różnicowy- O ograniczonym poślizgu (przedni, centralny, tylny)
Sprzęgło – Ceramiczne, wielopłytkowe, 215 mm średnicy
Konstrukcja – Rama rurowa
Rozstaw osi – 3 140 mm
Długość – 4 810 mm
Szerokość – 2 300 mm
Wysokość – 1 890 mm
Masa – 2 000 kg, zgodne z minimum FIA (masa netto)
Nadwozie – Toyota Hilux Double Cab Pick-Up, kompozytowe
Przednie zawieszenie – Podwójne wahacze, 350 mm skoku
Tylne zawieszenie – Podwójne wahacze, 350 mm skoku
Koła – Evo Course, 17-calowe
Opony – BF Goodrich, 37-calowe
Zbiornik paliwa – FT3 Safety Cell, 540 litrów

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *