MotoryzacjaNajważniejszeWiadomości

Porsche Vision Gran Turismo – wirtualna wyścigówka

Porsche i japońskie studio gier wideo Polyphony Digital Inc., spółka zależna Sony Interactive Entertainment, przedstawiają spektakularną koncepcję wirtualnego auta wyścigowego. Samochody sportowe Porsche pojawiają się w serii gier Gran Turismo od 2017 r. – ostatnim z nich był Taycan Turbo S. Z okazji premiery siódmej edycji tego tytułu Porsche po raz pierwszy opracowało maszynę przeznaczoną wyłącznie do wirtualnego świata. Porsche Vision Gran Turismo to pierwsze koncepcyjne studium producenta sportowych aut stworzone specjalnie na potrzeby gry komputerowej. Pojazd będzie dostępny wyłącznie w Gran Turismo 7, które zadebiutuje 4 marca 2022 r. w wersji na konsole PlayStation 4 i PlayStation 5.

Dzięki partnerstwu z Polyphony Digital firma Porsche demonstruje nie tylko swoje wizjonerskie podejście. Po raz kolejny udowadnia też wysokie kompetencje swoich projektantów. Ponieważ nie ograniczały ich już wymogi, jakie towarzyszą opracowywaniu modeli do produkcji seryjnej, mogli oni wcielić w życie własne pomysły na koncepcję pojazdu Gran Turismo. „Samochód projektowany wyłącznie z myślą o wirtualnym świecie otwiera przed nami ekscytujące możliwości, które w innym przypadku są mocno ograniczane przez tradycyjny proces projektowania aut seryjnych” – powiedział Michael Mauer, wiceprezes ds. Style Porsche. „Projekty takie jak Porsche Vision Gran Turismo są dla nas szczególnie cenne pod kątem procesu tworzenia. Dalszy rozwój naszego jasno zdefiniowanego DNA designu Porsche i wymiana doświadczeń z projektantami z innych branż stanowią ważną część naszej pracy”.

Koncepcyjny pojazd wirtualny

Vision Gran Turismo wyróżniają przyszłościowe interpretacje znanych elementów designu Porsche. Koncepcyjny pojazd charakteryzuje się typowymi dla marki proporcjami z wyjątkowo sportową relacją wysokości do szerokości, nisko poprowadzoną płaszczyzną przedniej pokrywy i mocno podkreślonymi błotnikami. Oświetlenie oraz wloty powietrza zintegrowane w wyjątkowo purystycznym przednim pasie wizualnie nawiązują do języka projektowania Porsche Taycana. To ukłon w stronę czysto elektrycznego napędu samochodu. Tył zdobi wyeksponowana, smukła listwa świetlna, stanowiąca rozwinięcie świetlnej sygnatury znanej z modeli 911 i Taycan.

Na tożsamości marki wyraźnie koncentruje się też kokpit, z dopasowanym do potrzeb kierowcy zakrzywionym wyświetlaczem holograficznym, który wydaje się unosić nad kierownicą. Dynamiczny charakter samochodu podkreśla nisko zamocowany fotel. Istotną rolę odgrywa również realistyczny wygląd powierzchni we wnętrzu. „Dużo czasu poświęciliśmy na rozważania dotyczące odpowiedniego materiału węglowo-tytanowego. Celem było zmniejszenie masy przy jednoczesnym zwiększeniu osiągów” – skomentował Markus Auerbach, szef projektowania wnętrz w Porsche. „Ponadto w perspektywicznych projektach liczą się aspekty zrównoważone. W nowym koncepcie użyliśmy na przykład wyłącznie całkowicie wegańskich materiałów”.

Atrakcyjność Porsche wywodzi się między innymi z purystycznego języka designu” – powiedział Kazunori Yamauchi, prezes Polyphony Digital. „A jeśli chodzi o wiedzę inżynieryjną, zarówno my, jak i Porsche kierujemy się tymi samymi wartościami – na czele z perfekcjonizmem. Łączą nas pasja do wyścigów oraz przyszłościowe podejście do samochodów”.

Oprócz motywów stricte powiązanych z designem Porsche Vision Gran Turismo wyróżniają rozwiązania, które „podkręcają” wrażenia z jazdy sportową maszyną. Dzięki temu gracze – korzystając z kontrolera, który naśladuje odczucia towarzyszące trzymaniu kierownicy – będą mogli doświadczyć namacalnych informacji zwrotnych. Te bezpośrednie komunikaty przypominają zachowanie prawdziwego auta wyścigowego.

Cyfrowy marketing

Poszerzenie aktywności związanych z grami wideo ma dla Porsche strategiczne znaczenie. „Możemy angażować młode, »cyfrowe« grupy docelowe tam, gdzie rodzą się ich motoryzacyjne marzenia: w świecie gier” – powiedział Robert Ader, wiceprezes Porsche AG ds. marketingu. „Współpraca z Polyphony Digital i Gran Turismo idealnie pasuje do Porsche. Sporty motorowe – zarówno te rzeczywiste, jak i wirtualne – są przecież częścią naszego DNA”. Integracja pierwszego samochodu sportowego Porsche opracowanego wyłącznie z myślą o wirtualnej przestrzeni stanowi ważny krok w strategicznym partnerstwie Porsche z Polyphony Digital Inc.

Porsche ucieleśnia też autentyczne, pełne emocji doświadczenia. W tym kontekście gry wideo i wirtualny świat oferują nowe możliwości tworzenia interaktywnych samochodów sportowych. Sprawiają także, że jazda nimi staje się przystępnym doświadczeniem. Z tego powodu marka od kilku lat współpracuje z różnymi firmami z branży gier wideo. Obecnie działania te stanowią integralną część strategii marketingowej. Nadrzędnym celem jest tu stworzenie trwałego doświadczenia marki.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj


Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to możesz nas wspierać za pośrednictwem serwisu PATRONITE. Uzyskasz dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji. Dla wspierających fanów przewidujemy między innymi: dostęp do zamkniętej grupy na facebooku, własny blog na naszej stronie, gadżety, możliwość spotkania z naszą redakcją, a także uczestniczenie w testach. Zapraszamy zatem na nasz profil na PATRONITE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *